Raw partition

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1159220

Topicstarter
Vraagje, ik heb na het clonen van een disk met Acronis ineens een schijf met een partitie die raw is en het origineel ook :) D`r stonden virussen op, en de schijf had ook een soort van ransomware erop.

Nou heb ik gelezen dat je dit niet meer kan fixen.
Wel kan je de data van de raw partitie halen.

Dat heb ik inmiddels gedaan met EaseUS Data recovery, maar dat is best wel vaag, want de schijf is 1 TB, terwijl er maar voor 250 GB aan data op staat, echter hij wil 800 GB restoren. Nou heb ik dat wel gedaan, maar nou heb ik dus 10 tallen bestanden van dezelfde file. Wel allemaal dezelfde grootte, en zelfde datum, maar how kan je dat fixen.

Voorbeeldje, in de root van de users staat desktop.ini maar ook desktop_001.ini t/m desktop)084.ini

Ik had liever gehad dat die gewoon de structuur had aangehouden die op de raw partitie stond, want nu heb ik dus niet 5000 foto`s bijvoorbeeld maar 200000 foto`s.

Iemand enig idee om dit op te lossen ?

Beste antwoord (via Anoniem: 1159220 op 14-02-2019 01:45)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Andere recovery software proberen en kijken of deze wel een beter bruikbaar resultaat geeft?
Zelf gebruik ik altijd GetDataBack Data Recovery

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 29-07 05:40
In het vervolg een backup regelen? Dan had je nu je backup terug geplaatst en je was klaar.

Dan google op hoe je een recovery doet, zoek verschillende handleidingen, voeg deze samen tot 1 handleiding.
En ga recoveren, wat zeer lang duurt.
En ja je krijgt veel rotzooi namen etc. Dit is omdat dat misschien niet meer aanwezig is, dus test met verschillende software.

- Als 1e een goede kopie maken zodat je steeds vers kunt beginnen met recoveren.

-Als 2e zou ik eens proberen om met linux de schijf te lezen.
Boot vanaf een ubuntu linux livecd, en kijk of je de schijf kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is niet echt mijn probleem :) Ik doe dit voor een vriend van me die redelijk digibeet is.. Mijn data staat perfect gebackupped bij Iaso en de minder belangrijke data bij Google Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het nadeel als je gaat recoveren op een disk waarvan de partitietabel blijkbaar niet helemaal lekker meer is, is dat je de structuur kwijt bent. Datzelfde probleem ook een keer gehad, waarna ik 50000 jpgs had [0000].jpg to [50000].jpg zeg maar. Is niet ideaal, maar de data was in elk geval terug en zo goed als niet corrupt.

Ik zou zelf gaan voor een volledige recover, die 800GB groot is. En dan even kijken waar je je data terug kunt halen. Sorteren op extensie en grootte kom je vaak al een heel eind mee. Niet het leukste werk, maar dan had die vriend maar een backup moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 22:23
Misschien zo'n data deduplicator eroverheen jassen die niet naar filename maar naar EXIF oid kijkt. Misschien kan een dergelijke tool ook de filename wel recoveren uit de EXIF :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Andere recovery software proberen en kijken of deze wel een beter bruikbaar resultaat geeft?
Zelf gebruik ik altijd GetDataBack Data Recovery

Topicstarter
@The_Doman

Thanks, dat was een super tip. Inmiddels aan het restoren.
Pagina: 1