G400DH (16Meg) vraagjes....

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik ben deze week van Viper v550 naar G400DH 16meg. gegaan, fantastische kaart, maar ik heb wel een paar vraagjes:

1). Het uitschakelen van de DualHead functie, heeft dat een positief effect op je snelheid in spellen? Is er dan meer videogeheugen beschikbaar?

2). Is de G400 een beetje over te klokken?
Standaard loopt 'ie op 120/166. Ik zou 133Mhz. Core wel willen proberen, cooling is geen probleem...

3). Bij het bekijken van DVD's op je TV moet ik mijn desktop terugzetten naar 800x600. Heeft de 32meg versie hier (misschien minder) last van?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

de matrox is niet over te klokken als je dat wel doet dan heb je snelhied verlies

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
de matrox is niet over te klokken als je dat wel doet dan heb je snelhied verlies
Hahahaaaa...waar slaat dat nou weer op!? Natuurlijk wordt ie sneller als je hem OC'ed. Over die Dualhead, met die funtie deel je je videomem inderdaad in twee, wat tot een performance verlies leid in de meeste spellen. Probeer met OC'en maar eens de G400 Max settings (150/200). Ik heb gehoord dat de nieuwere kaarten dit meestal wel halen. Anders ga je (zoals altijd met OCen ;)) gewoon zover je kunt, 133MHz is geen probleem lijkt me.

PC Specs

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Oops, DVD-vraag vergeten ;). Als je de DVD-setting gebruikt (dus niet de Clone-setting) moet je je TV en Monitor apart kunnen instellen. Omdat 1/2 van 16MB nog altijd 8MB is is videogeheugen geen probleem (dus het zal niet anders zijn bij de 32MB kaart).

PC Specs

Verwijderd

eventjes over het terug moeten zetten naar 800x600 dan heb je waarschijnlijk je kleurdiepte op 24 bits staan daar is hij op de een of andere manier naar mijn ondervinding niet zo blij mee maar bij 16 of 32 bits gaat het prima om de desktop hoger als de tv in te stellen