Vraag

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Zojuist m'n OnePlus 3T kapot laten vallen, beyond repair (denk ik) in de sportschool (hij viel tussen een apparaat). Ik was heel tevreden met de telefoon: snel opladen, fijn scherm etc. Ik heb dus een Xiaomi Redmi 4 (geloof ik?) als back-up telefoon. Destijds gekocht voor 120 euro. Voor het geld echt een goede telefoon, echter merk ik dat hij snel vastloopt (vooral als ik switch tussen 2 apps moet hij vaak opnieuw laden) en is het geheugen snel vol. Erg irritant. Ik vind OnePlus een fijn merk, echter zijn de huidige modellen allemaal tegen de 600 euro en daardoor buiten mijn budget.

Ik neig sterk naar een Xiaomi Pocophone. Ik heb er erg goede dingen overgehoord. Misschien zelfs lichtelijk overkill voor wat ik doe(?), maar ik wil geen situatie krijgen waar ik me ga storen aan een slome telefoon (zoals bij mijn Redmi 4). Dan betaal ik liever 100 euro meer.

Ik zoek een?
Smartphone!

Wat is je budget?
300~

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Primair: internet browsen is toch wat ik voor 80% doe. Daarnaast: Google Maps, YouTube, bellen, Whatsapp en wat simpele apps zoals NS.nl.
De camera hoeft niet high-end te zijn, maar iets vergelijkbaars met de One3T+ zou fijn zijn. Net als snel laden trouwens. Ook fingerprint scan vind ik fijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Pocophone
Nokia 7.1
Xiaomi Mi8

Wat raden jullie aan?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Fuujii hoe erg ben je gehecht aan de Stock Rom feel op je OnePlus 3T? Voor dat budget zou ik namelijk altijd de Pocophone aanraden, ik heb hem zelf ook.

Ik kwam echter van een OPO af met LineageOS en kon niet wennen aan MIUI. Als je dus gehecht bent aan stock, kan je beter voor een Android One toestel gaan. Zoals bijv. de Nokia 7.1 of Xiaomi Mi A2.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:36
Vanuit je lijst zou ik je de Mi 8 aanraden. Ik vond het een heerlijk toestel en ook mooi vorm gegeven. Daarnaast was de camera echt wel goed te noemen voor een toestel van deze prijsklasse.

Minpunt voor mij was de GPS maar dit lijkt opgelost te zijn. Ik had het probleem dat hij niet preciezer dan 10 meter mijn positie kon inschatten en dat is met navigeren lastig natuurlijk.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Van deze lijst ook de mi8 zou mijn voorkeur zijn. De pocophone heeft enkele mooie specificaties dat zeer zeker maar een telefoon is meer dan een high end soc. Ik hoor er veel problemen over in mijn naaste omgeving mbt bouwkwaliteit ,de ontvangst door de antennes en matige bel kwaliteit, verlies van signalen.

Mijn naasten en vrienden dachten ook WoW top zeg voor dit geld,maar ja niet alles is top want ze hebben wel degelijk bezuinigd op punten,het is natuurlijk net wat je belangrijk vind.

Mocht je ook openstaan er een abbo bij pakken is een Huawei mate 20 of de Samsung S9 wellicht een optie in verband met de cashbacks.
Komen dan op mobiel.nl iets boven en onder de 300 euro. ( 2 jarig Tmobile of tele 2).

Succes iig!

[ Voor 26% gewijzigd door pino85 op 13-02-2019 23:01 ]

Liefhebber van Tweakers