Ikea overweegt marktplaats met producten van derden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:08

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
@Olaf

In nieuws: Ikea overweegt marktplaats met producten van derden via zijn site aan... schrijft Tweakers:
Het bedrijf heeft eigen producten op Amazon en Alibaba verkocht om de mogelijkheden voor zo'n platform te onderzoeken.
Uit het Financial Times artikel dat later wordt aangehaald haal ik dat echter niet. Met name de volgende twee citaten doen mij het tegenovergestelde vermoeden:
The world's biggest furniture retailer is finalising the details on its first test of selling on a third-party website such as China's Alibaba or Amazon
It has drawn attention previously for telling the Financial Times that it was planning trials of selling on third-party websites. Mr Loof said such discussions had taken longer than expected but that one test should start soon. Asked if it would be with Amazon, he said "I don't think it's Amazon"
Ik lees dat er nog geen test is gestart en dat het niet evident is met welke partij dat gaat gebeuren. De berichtgeving van het FD sluit herbij aan:
Topman Torbjorn Loof van Inter Ikea, de eigenaar van het meubelmerk, denkt dat samenwerking mogelijk is tussen de eigen website van Ikea en websites van grote, externe verkopers zoals Alibaba en Amazon.

Met een van die laatste partijen werkt Ikea aan een test om via die platforms ook hun producten te verkopen, hoewel het bedrijf nog niet wil zeggen met welke partij en wanneer dat daadwerkelijk gaat gebeuren.
Verder is er geen nieuws te vinden over dat IKEA daadwerkelijk een test is gestart. Op Amazon zijn wel IKEA-producten te vinden, maar die worden allemaal verkocht door third-party resellers.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024