Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Citrix en lightroom advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-11 16:28
Ik zou graag van jullie advies willen.

Ik zoek een een laptop voor 2 dingen en die combi vind ik erg lastig.

Ik wil op de laptop mijn werk zakelijk doen.
Dat is vrij simpel citrix email word en excel.
Daarnaast wil ik voor mijn hobby lightroom gebruiken.
Ik heb helaas geen ruimte voor een vaste pc.
Maar zit te twijfelen qan een nieuwe of goede 2e handse.
Budget tussen de 300 en 400 euro.
Twijfel moet ik nu voor een macbook gaan wat niet zo fijn werkt met citrix of gewoon een normale laptop.
Weet alleen echt de verdeling niet ivm kracht voor lightroom.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Requirements: https://helpx.adobe.com/n.../system-requirements.html maar je definieert even niet wat je met Lightroom wil gaan doen. Als ik naar de BBG kijk (recentelijk) is de laagste/beste laptop al bijna 500 Euro: reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2019 en eerlijk gezegd; daar zou ik Lightroom al niet op willen draaien met huis-tuin-keuken-foto's.

En voor Citrix; ja, daar moet je even met je leverancier gaan praten. Als ze HDX-policies in place hebben voor, bijvoorbeeld GPU-offloading of VOIP/video-conferencing, kan je met sommige laptops ook de mist in gaan omdat je dan (vaker) bepaalde functies/hardware van je laptop zwaarder belast. Als het echt alleen "basis KA" is, dan kan je zelfs met je smartphone inloggen (nog afgezien van je kleine schermpje).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
MAX3400 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:18:
....
Als het echt alleen "basis KA" is, dan kan je zelfs met je smartphone inloggen (nog afgezien van je kleine schermpje).
Klopt, soms werk uit huis op mijn Chromebook via Citrix (enkel Outlook, PowerPoint, Chrome), dat gaat prima. Ik denk dat je vooral moet kijken wat je met Lightroom wil doen om de gewenste specificaties vast te stellen, wat versta je onder hobby?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
martyw schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:08:
[...]

Klopt, soms werk uit huis op mijn Chromebook via Citrix (enkel Outlook, PowerPoint, Chrome), dat gaat prima. Ik denk dat je vooral moet kijken wat je met Lightroom wil doen om de gewenste specificaties vast te stellen, wat versta je onder hobby?
Citrix zal wel werken. Ook op een iPad kun je daar mee werken..
kijk wat je nodig hebt voor lightroom en bepaal dan welke laptop voldoet.

...

• Demiesehv
Citrix is heel erg basis en draait inderdaad ook op mijn telefoon.
Lightroom is puur fotos bewerken hobbymatig.
Maaris ook niet elke week.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
De grootste beperking in de systeemvereisten (zie post @MAX3400 ) is de 8GB werkgeheugen, samen met jou budget kom je dan op deze lijst, daar zijn de beste CPUs Celerons, ik denk ook dat je dan veel geduld nodig hebt als je met je hobby bezig bent :(

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 14-02-2019 06:36 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
martyw schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 06:33:
De grootste beperking in de systeemvereisten (zie post @MAX3400 ) is de 8GB werkgeheugen, samen met jou budget kom je dan op deze lijst, daar zijn de beste CPUs Celerons, ik denk ook dat je dan veel geduld nodig hebt als je met je hobby bezig bent :(
voor dat geld zou ik dan eerder kijken naar een aardige 2de hands, desnoods een van de zakelijke modellen. Wellicht een wat oudere cpu maar krachtiger dan die celerons...

...

• Demiesehv
Dan moeten we het budgetoprekkrn naar 500 euro.
Iemand een advies daarin

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Beste @Demiesehv

Als jij voor 400 euro een beetje prima werkende laptop vind waar je net huis tuin en keuken spullen op kan doen is dat meestal al een taak op zich.
Zo te lezen in dit forum bericht is Citrix een best simpel programma?
Je bottleneck voor jouw prijs categorie van een laptop is eigenlijk Lightroom.
Waarom? Het beeldscherm. De meeste laptops van 300-400 euro hebben een belabberd beeldscherm.
Is het geen idee om een Ipad te halen of iets waar je zeker van weet dat jouw kleur/beeld weergave goed is?
Pagina: 1