Glasvezel abo, KPN of xs4all ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:35
Beste allemaal,

Als ik de reclame mag geloven krijgt mijn leven eindelijk weer zin! Binnenkort wordt er glasvezel aangelegd in mijn wijk. Hierdoor zal ik de wereld niet meer zien door de grijze nevel van mijn brakke Ziggo abonnement, maar komt alles tot mij in 6K via de wonderen van glas.

Serieus nu, ik twijfel tussen KPN en XS4ALL (KPN dus). Snelheden zijn gelijk. Pakketten lijken ongeveer hetzelfde. XS4ALL is alleen iets van 13 euro per maand duurder.
Nog wat extra info:
  • Ikzit niet te wachten op webspace of een mailadres, die heb ik al.
  • Ik zet mijn modem graag in bridge-mode, dit in verband met een vpn-verbinding naar mijn bedrijf
.

Mijn vraag is, is XS4ALL die 13 euro per maand extra waard? Zo ja, waarom dan?

Graag hoor ik van jullie!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:18
KPN kent voor particulieren geen bridge modus voor zover ik weet. Tenminste, hier was het niet mogelijk met een KPN abbo.

edit:
Overigens maakt het soort abbo wel uit. Als het puur om internet gaat is het eenvoudig, KPN Experiabox niet gebruiken en klaar. Wil je meer, dan moet je zelf wat services gaan inrichten en gebruik je de Experiabox voor Telefonie.(Tenminste, ik heb nog niet gezien dat telefonie zelf regelen ook lukt omdat KPN de SIP gegevens niet vrijgeeft.)

[ Voor 59% gewijzigd door Crahsystor op 13-02-2019 19:02 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bij KPN hoef je niet eens te bridgen; ik weet ook niet of je VOIP "moet" gebruiken want dan zijn er bij KPN legio alternatieven om een andere / eigen router, netwerkje en WiFi aan te leggen.

In Internetproviders en Hosting staan zat posts over beide genoemde ISP's maar aangezien het enige verschil zit in "wat beleef jij" nadat hetzelfde glaskabeltje je huis binnenkomt, weet ik dus echt niet of ik daar €13 extra voor wil betalen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bernard0343 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:53:
Mijn vraag is, is XS4ALL die 13 euro per maand extra waard? Zo ja, waarom dan?
XS4ALL is iets duurder dan KPN, maar het verschil is normaal slechts een paar euro, niet 13. Vergelijk je wel de juiste abonnementen? Let op dat je bij beide providers kiest voor wel/geen TV.

edit: Met de actiekorting is het verschil voor 500/500 inderdaad flink. Die zag ik in eerste instantie niet omdat de postcodecheck van KPN faalt en aanneemt dat ik geen glasvezel heb...

[ Voor 21% gewijzigd door Zr40 op 13-02-2019 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
Zr40 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:10:
[...]

edit: Met de actiekorting is het verschil voor 500/500 inderdaad flink. Die zag ik in eerste instantie niet omdat de postcodecheck van KPN faalt en aanneemt dat ik geen glasvezel heb...
Dank! Ik ga het sommetje nog eens maken met TV en telefoon en zonder de actiekorting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Bernard0343 geen idee of je ook (meerdere) mobiele nummers hebt; als je die eventueel oversluit naar KPN (van XS weet ik het niet), krijg je per nummer zelfs 5 Euro korting, dubbele bundel (bellen & data) en op je vaste aansluiting (indien TV aangevinkt is) ook nog gratis zenderpakketten. Allicht iets om wel/niet in je berekening mee te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
De mogelijkheden zijn bij beiden hetzelfde. Zeker bij glas kun je elke willekeurige router gebruiken, zolang deze gewoon ppp sessies tot stand kan brengen, daar heb je dus verder geen apart modem voor nodig. Korting qua kpn compleet zijn bij xs4all ook geldig.

Bij VOIP geeft xs4all de sip gegevens vrij, bij KPN moet je de experiabox hiervoor gebruiken met VLAN 7

[ Voor 7% gewijzigd door mad-dog op 13-02-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:24
Dus bij KPN zit je aan de experiabox (dichtgetimmerd en bridging niet mogelijk), bij xs4all krijg je (of kreeg, als KPN zijn zin krijgt) alle benodigde gegevens om je eigen apparatuur aan te sluiten.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:00

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik betaal die paar euro extra graag omdat XS4All het prima vindt dat je dingen zelf regelt en afwijkt van de standaard. Bij KPN zitten ze daar niet op te wachten, het is niet perse verboden, maar keuren het merkbaar af en lijken het opzettelijk moeilijk te maken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retroguy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:59
LOL, ik zit, of zat, voor hetzelfde 'dilemma'. Ook wij hebben sinds een paar dagen eindelijk een werkende glasvezel aansluiting in huis, in ons Lochems buitengebiedje. Ik had dezelfde vraag op het KPN forum gesteld, maar zelf ook nog wat onderzoek gedaan. Nu ben ik niet een enorme techneut en heb ook nog geen behoefte aan supersnel internet (later misschien wel), en op basis daarvan kwam ik voor mij tot de volgende conclusie (copy/paste mijn reactie vanuit het KPN forum)>>

"Dank voor de reacties. Ik heb gisteren nog wat vergelijkingen gemaakt en ik denk dat ik toch voor XS4All ga, om de volgende redenen:
1. 'betere' modem met meer vrijheid. Ik wil al een tijdje een VPN opzetten voor mijn netwerk die ik ook zakelijk gebruik (ben een ZZP'er)
2. Een gratis wifiversterker, ideaal voor in de slaapkamer. Bij de KPN kost die behoorlijk wat extra.
3. een gratis SIM kaartje om in de laptop van mijn vrouw te gebruiken. Kost niets en kan handig zijn.
4. gratis goede internetbeveliliging F-Secure Safe (zal wel een abo voor 1 jaar zijn, maar toch ...)
5. Deskundiger helpdesk
6. Dezelfde extra voordelen als bij de KPN, zoals gratis extra zenderpakket, dubbele MB's en zo vanwege het mobiele KPN tel.nr. van mijn vrouw. Die voordelen verlies ik dus niet.
7.Vaste telefoonlijn is wel € 4 per maand duurder dan bij de KPN, maar valt gelukkig weg tegen andere voordelen.
8. Misschien wel de belangrijkste, het goedkoopste abo bij XS4ALL biedt al 50 up, bij de KPN is dat slechts 5 up. Zelfs het abo met de 100 down biedt bij de KPN maar 10 up. Uiteraard kan ik upgraden, maar dat kost geld en 50 down, 50 up bij XS4ALL is voor mij voorlopig meer dan genoeg (heb nu 10 down en 1 up) en daardoor ben ik net wat goedkoper uit.
9. Verder heeft XS4ALL alle tv services die de KPN ook heeft, zoals opnemen, terugkijken, netflix in de TV-app, etc.

Kortom, ik ben bij XS4ALL met 50/50 niet duurder uit, zelfs goedkoper, én ik krijg bovendien de hierboven genoemde gratis extra's en betere modem en de eerste 6 maanden ook nog veel meer korting, totaal namelijk 118,50 in plaats van 67,50

En het nadeel dat ik dan een ander e-mail adres krijg, ach, mijn vrouw wil al jaren van de extentie kpnmail.nl af en vindt XS4ALL.nl lekker stoer. :) Ik ook, hoewel ik mijn wxs.nl extentie ook wel wat vind hebben. :) En dat kan dan nog net op de valreep.

Wat ik ook minder netjes bij de KPN vind is dat als je als nieuwe klant bij hun glasvezel gaat afnemen je voor 100/100 of 200/200 dezelfde prijs betaalt, namelijk €5. Ben je een bestaande klant en wil je van koper naar glasvezel upgraden, dan kost 100/100 € 5 extra en 200/200 € 9 extra. Niet fair naar een klant die al bijna 30 jaar onafgebroken bij de KPN zit."

Tot zover, misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@retroguy
totaal namelijk 118,50
Dat is je maandbedrag zonder korting?

Dan zal ik je post wel verkeerd begrijpen; ik heb KPN 500/500, incl TV, eigen router (zelf geconfigureerd), 2 decoders EN 2 SIM-only abonnementen (20GB / onbeperkt bellen) op 1 adres voor €115.

Ja, ik heb zelf €110 moeten neerleggen voor een switch en AP in eigen beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
Nee, het bedrag ad € 118,50 is de totale korting over de eerste 6 maanden, 3 maanden korting op internet à € 4,50 p/m en 6 maanden gratis TV pakket à 17,50 p/m.

Mijn reactie is natuurlijk vooral bedoeld voor de topic starter, maar ik begrijp dat hij nu Ziggo glasvezel heeft. Ging er van uit dat hij ook nog op koper zit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

retroguy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:35:
Mijn reactie is natuurlijk vooral bedoeld voor de topic starter, maar ik begrijp dat hij nu Ziggo glasvezel heeft. Ging er van uit dat hij ook nog op koper zit. :)
'Ziggo glasvezel'? 8)7
Heb ik iets gemist of zo? Sinds wanneer bestaat dat product?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
ehtweak schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:54:
[...]

'Ziggo glasvezel'? 8)7
Heb ik iets gemist of zo? Sinds wanneer bestaat dat product?
Typo, Ziggo kabel bedoel ik. LOL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
Ha Allen,

Iedereen dank voor het meedenken! en @retroguy voor je uitgebreide post! Daar heb ik wat aan! Ik denk dat ik inderdaad naar XS4ALL overstap, vooral vanwege de helpdesk (die in de jaren negentig héél erg goed was, nu nog steeds?) en tja... het in Bridge-mode zetten van de modem is me ook wat waard.

Misschien tikje off-topic, maar ik ben van Ziggo gewend dat TV en telefoon niet beïnvloed worden door het in bridge-mode zetten van de router. Dat is bij XS4ALL wel het geval? ik moet op mijn eigenste router de poort voor telefonie en TV op een ander VLAN zetten? (nu ja.. daar kom ik wel uit ;) )

(@retroguy & @ehtweak ik heb Ziggo Wimax natuurlijk 8)7 ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retroguy
Bernard0343 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:55:
.... Iedereen dank voor het meedenken! en @retroguy voor je uitgebreide post! Daar heb ik wat aan! Ik denk dat ik inderdaad naar XS4ALL overstap ......
Ik heb zojuist 3 kwartier met de helpdesk van KPN gesproken, waarbij een paar keer ruggespraak werd gehouden met 2nd level ondersteuning en zo (Tja, de 1e-lijn medewerkers blijven toch vaak hangen bij de riedeltjes die ze op hun beeldscherm voorbij zien komen). Anyway, ik kon wel korting krijgen van € 4 p/m op een 200/200 verbinding en de 'belofte' dat ik mijn Expariabox 10 meteen zou kunnen omruilen zodra 'modemkeuze' inderdaad gehanteerd gaat worden. Maar het is wachten op de uitkomsten van het overleg met de politiek. En of dat omruilen dan gratis zal zijn kunnen ze ook nog niet zeggen.
een
Tja, hier kan ik niets mee het wordt voor ons dus ook XS4ALL, na 28 jaar KPN klant te zijn geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Bernard0343 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:55:
Ha Allen,

Iedereen dank voor het meedenken! en @retroguy voor je uitgebreide post! Daar heb ik wat aan! Ik denk dat ik inderdaad naar XS4ALL overstap, vooral vanwege de helpdesk (die in de jaren negentig héél erg goed was, nu nog steeds?) en tja... het in Bridge-mode zetten van de modem is me ook wat waard.

Misschien tikje off-topic, maar ik ben van Ziggo gewend dat TV en telefoon niet beïnvloed worden door het in bridge-mode zetten van de router. Dat is bij XS4ALL wel het geval? ik moet op mijn eigenste router de poort voor telefonie en TV op een ander VLAN zetten? (nu ja.. daar kom ik wel uit ;) )

(@retroguy & @ehtweak ik heb Ziggo Wimax natuurlijk 8)7 ;) )
Bel XS4ALL eens met de opmerking waar je 13 euro meer voor betaalt, misschien kunne ze nog iets voor je betekenen.

Ik heb ze ook gebeld en er was bij mijn pakket nog een kleine extra korting mogelijk destijds.

Los daarvan heb ik het contact gewoon als veel beter ervaring. Net alsof ik gewoon een bedrijf belde en iemand aan de telefoon kreeg die in ieder geval mij verder wilde helpen. Hij moest wat dingen navragen en je merkte dat hij er nog niet zo lang zat, maar hij deed oprecht zijn best.

Het voelde niet aan als een callcenter waar het bedrijf dat je belt zijn zaken had uitbesteed. Zo vloet het bij Telfort in ieder geval wel aan.

Volgende week komt de monteur langs ok mijn aansluiting bij XS4ALL in orde te maken.

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1