Witgoed & Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:38
Wij zijn momenteel een huis aan het bouwen en we zijn momenteel op het punt aangekomen waarbij we witgoed kunnen gaan uitzoeken, we hebben de keuken uitgezocht bij een keukenbedrijf die geen apparatuur erbij verkoopt (wel installeert) omdat ze toch niet kunnen concurreren met de internetprijzen. Nu gaven zij al wat tips voor goede prijzen, bijvoorbeeld bij Lunenburg (https://www.lunenburg.nu/), wat scherpe internet prijzen heeft terwijl je toch in een showroom kunt gaan kijken.

Maar nu kwamen we via dit board ook IDEALO tegen, waarbij je de prijzen voor dezelfde producten kunt vergelijken met Duitse winkels en dat scheelt een behoorlijk wat. Nu wil ik het niet direct kopen wij een webshop, maar ik zag dat wanneer je iets meer betaald tegenover de Duitse prijzen, maar nog steeds een stuk minder dan de Nederlandse prijzen dat je bijvoorbeeld ook naar Saturn kunt gaan die genoeg winkels net over de Duitse grens hebben zitten.

Enkele voorbeelden:

NaamLunenburgIDEALOSaturn
Liebherr IK 2710-201109.99 (Klik)799.- (Klik)795.- (Klik)

Nu zou ik graag advies willen of het juist slim is om het bij Saturn te kopen, je bespaard immers een hoop geld, of dat het toch onverstandig is om reden X.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En over 4 jaar gaat de Liebherr kapot. Wie zorgt voor de garantie? En eventuele retourkosten? Voorrijkosten?

Allicht kan je Liebherr NL hierover eerst eens peilen; voor bijvoorbeeld TV's zijn de landelijke importeurs nogal "schimmig" welk model voor welk land wel/niet ondersteund & gerepareerd wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40
Als garantie door de fabrikant wordt verzorgd dan wil je vooraf weten of dat ook in NL geleverd wordt.

Als het verschil groot genoeg is dan kun je dat risico/ongemak ook gewoon voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Gynnad Bij die lunenburg heb je wel hun service(zie hun uitleg)
@MAX3400 Heb al jaren een Liebherr koeler, en is nog nooit kapot geweest. 'lokale' reparateur kan ook die fiksen.

Liebherr verkooppunten

als ik het goed heb is dit de opvolger pricewatch: Liebherr IK 2720 Comfort

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 13-02-2019 18:55 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Hackus mensen hebben al jaren Seasonic voedingen en het eerste wat er in een recent topic over vastlopende PC staat "vervang je voeding eens".

Het is natuurlijk niet handig om een aankoop op de wet van de grote getallen te baseren; want met die redenatie heeft niemand ooit een defect.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MAX3400 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:53:
@Hackus mensen hebben al jaren Seasonic voedingen en het eerste wat er in een recent topic over vastlopende PC staat "vervang je voeding eens".

Het is natuurlijk niet handig om een aankoop op de wet van de grote getallen te baseren; want met die redenatie heeft niemand ooit een defect.
Klopt, dat was een mindere 'batch' (550w) en er zijn genoeg goede vervangers.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Hackus schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:51:
@Gynnad Bij die lunenburg heb je wel hun service(zie hun uitleg)
@MAX3400 Heb al jaren een Liebherr koeler, en is nog nooit kapot geweest. 'lokale' reparateur kan ook die fiksen.

Liebherr verkooppunten
Het is niet zo zeer dat we iets van Liebherr willen, het kan ook Samsung, Miele of Siemens zijn bijvoorbeeld. Maar als je 5 apparaten aan moet schaffen, bespaar je al gauw 1500.-.

Wanneer er iets stuk gaat zou die inderdaad ook evt. door een lokale reparateur gemaakt kunnen worden.

Maar de garantie is dus het grootste heikelpunt, zal eens bij de bovengenoemde leveranciers eens checken wat hun zeggen over de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Om hoeveel apparaten gaat het in dit geval, als de besparing dusdanig is dat je er 1tje gratis hebt dan zou ik het gewoon doen, het gros van de apparaten gaat of in de eerste half jaar stuk of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gynnad schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:58:
[...]

Het is niet zo zeer dat we iets van Liebherr willen, het kan ook Samsung, Miele of Siemens zijn bijvoorbeeld. Maar als je 5 apparaten aan moet schaffen, bespaar je al gauw 1500.-.

Wanneer er iets stuk gaat zou die inderdaad ook evt. door een lokale reparateur gemaakt kunnen worden.

Maar de garantie is dus het grootste heikelpunt, zal eens bij de bovengenoemde leveranciers eens checken wat hun zeggen over de garantie.
Elke dealer doet reparatie onder garantie, voor meer info: https://www.koelen.nl/garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Als de besparing zeer groot is kun je ook voor eigen verzekering gaan spelen.

Kijk ook goed wat "garantie" inhoudt. Als het betekend dat er over 10 dagen een monteur naar je koelkast komt kijken.... leuk, ga jij op dag 2 je hele diepvries leeg eten?

Ik heb een deel van m'n keukenspul (inductie kookplaat, oven, afzuigkap) in Duitsland gekocht. De garantie termijn is allang en breed verstreken en het werkt allemaal nog prima. Op m'n Thinkpad zat IWS, wat gewoon wereldwijd gehonoreerd werd.

[ Voor 32% gewijzigd door kabeltjekabel op 13-02-2019 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gynnad schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:58:
Ik zou voor dergelijke apparatuur goed nadenken of je dat uit Duitsland wilt halen. Het zal vast ook goede apparatuur zijn, maar bedenk je wel dat 'als er iets gebeurd, je dat in het Duits of Engels moet kunnen uitleggen en dat zo'n apparaat ook een keer dan die kant op moet in geval van garantie; kan je dan wel zolang zonder zo'n apparaat (je zult altijd zien dat je juist dan zo'n apparaat nodig hebt).

En daarbij zijn de wettelijke bepalingen inzake garantie net wat beter in NL dan in de landen om ons heen.
Dus ja, wellicht stukken goedkoper, maar ik denk dat service en garantie ook wel een stuk beter geregeld is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CH4OS schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:34:
[...]
Ik zou voor dergelijke apparatuur goed nadenken of je dat uit Duitsland wilt halen. Het zal vast ook goede apparatuur zijn, maar bedenk je wel dat 'als er iets gebeurd, je dat in het Duits of Engels moet kunnen uitleggen en dat zo'n apparaat ook een keer dan die kant op moet in geval van garantie; kan je dan wel zolang zonder zo'n apparaat (je zult altijd zien dat je juist dan zo'n apparaat nodig hebt).

En daarbij zijn de wettelijke bepalingen inzake garantie net wat beter in NL dan in de landen om ons heen.
Dus ja, wellicht stukken goedkoper, maar ik denk dat service en garantie ook wel een stuk beter geregeld is hier.
AEG / Bosch / Miele / Siemens....... Wáár komen die merken/merknamen vandaan?

Zouden die merken zichzelf in "die Heimat" nog kunnen verdedigen als ze in andere landen een betere garantieafhandeling af gingen geven dan dat ze dat "thuis" deden?

Zelfde geldt natuurlijk ook voor Mediamarkt/Saturn als "dealer" in één EUROPA :+

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 13-02-2019 23:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wimmel_1 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:50:
AEG / Bosch / Miele / Siemens....... Wáár komen die merken/merknamen vandaan?
Waar het exact vandaan komt maakt toch niets uit voor de wet? :) Dus leuk, dat dat Duitse merken zijn, maar dat zegt vooralsnog ook niets. Ook met die merken kun je evengoed slechte ervaringen hebben.
Zouden die merken zichzelf in "die Heimat" nog kunnen verdedigen als ze in andere landen een betere garantieafhandeling af gingen geven dan dat ze "thuis" deden?
Geen idee; ik werk er niet en sowieso verschilt het omdat per land de Wet er anders is. Dus ja, ik kan mij zeker voorstellen dat het per land anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CH4OS schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:52:
[...]
Waar het exact vandaan komt maakt toch niets uit voor de wet? :) Dus leuk, dat dat Duitse merken zijn, maar dat zegt vooralsnog ook niets. Ook met die merken kun je evengoed slechte ervaringen hebben.

[...]
Geen idee; ik werk er niet en sowieso verschilt het omdat per land de Wet er anders is. Dus ja, ik kan mij zeker voorstellen dat het per land anders is.
IS dat écht zo óf denken "we" dat alleen maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je weet dat de EU inzake de garantie een richtlijn heeft gegeven waaraan garantie minimaal moet voldoen en dat die in Nederland uitgebreider is? :?

Dan zie ik niet waarom bedrijven voor andere landen (dan Nederland) dezelfde garantie zouden doen voor die andere landen; dat zou het voor hen zoveel duurder maken en zou de prijsverschillen (zeker met witgoed) in elk geval niet verklaren. ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CH4OS schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:58:
Je weet dat de EU inzake de garantie een richtlijn heeft gegeven waaraan garantie minimaal moet voldoen en dat die in Nederland uitgebreider is? :?

Dan zie ik niet waarom bedrijven voor andere landen (dan Nederland) dezelfde garantie zouden doen voor andere landen; dat zou het voor hen zoveel duurder maken en zou de prijsverschillen (zeker met witgoed) in elk geval niet verklaren. ;)
Confom / Non-Conform. Er zal bij geen van al die bedrijven iemand ook maar ooit gaan zeggen dat een machine voor de NL markt méér conform de EU of landelijk (NL) richtlijnen gebouwd is én dat de NL machine dus béter is dan dat een zelfde machine voor de (bijvoorbeeld) Duitse markt dat is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maar dat maakt voor onze wettelijke bepalingen dan natuurlijk niets uit. :) Zolang ze aan de wet voldoen, kan er niemand klagen. ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

zullen we het ontopic houden bij de vraag van TS i.p.v. dit topic te laten ontsporen in een wel niet discussie?

[ Voor 81% gewijzigd door Zeehond op 14-02-2019 19:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
Ik heb momenteel contact opgenomen met Miele, Siemens, Samsung, AEG, Liebherr en Whirlpool. Tot nu toe alleen een reactie terug van Miele, maar daar geldt de garantie wereldwijd, ongeacht waar je het product koopt binnen de EU:

Miele Nederland
De fabrieksgarantie met betrekking tot technische mankementen is wereldwijd! Wij komen daar dus gewoon voor langs als je ons nodig hebt! ^Yannick
Ik
Ah top, bedankt voor je reactie. Dus de garantie periode die op het product wordt afgegeven in Duitsland, die periode/termijn geldt dan hetzelfde voor Nederland
Miele Nederland
Dat klopt helemaal! De garantie gaat in vanaf de leverdatum van het apparaat of product, ongeacht in welk (EU-)land je het hebt gekocht. ^Sanne

Pagina: 1