Toon posts:

dezelfde tv's, verschillende fabrikanten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een tv gekocht bij Expert. een van de eisen was dat het een 100hz moest zijn. Even later kom ik er achter dat het een 50hz tv is. Ik bel ze op om dit toe te lichten. Excuses worden aangeboden en als ik zeg dat ik hem retour wil brengen en mijn geld terug wil komen ze met regelingen om mij alsnog klant te houden. Ik voeg toe dat ik dezelfde tv's bij coolblue en bol.com voor 100 euro goedkoper zie. Zij raden dit af omdat deze andere input hebben. Deze tv's zouden namelijk uit belgische of italiaanse fabrieken komen en de hardware zou dus minder goed zijn vandaar dat ze goedkoper zijn.

Nu is mijn vraag of dit echt kan of is dit echt een verkoperspraatje om mij klant te houden?

Alvst bedankt,

Groetjes,
Jesse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Wat denk je zelf? Dat ze hetzelfde model leveren met per land een andere kwaliteitsstandaard? Hoogstens hebben bepaalde modellen verschillende panelen bijvoorbeeld, dat zag je wel eens bij monitoren.

Overigens rolt het meeste uit China, dus ik kan me voorstellen als er daadwerkelijk schermen uit Belgische of Italiaanse fabrieken rolden, die juist beter waren,gezien daar het personeel een hogere levensstandaard heeft en beter kan functioneren dan de gemiddelde Chinese fabriekswerker.

Nee, regelrechte onzin van "Expert".

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké thanks. Dacht ik al ja.
Zij beweren dat de tv's die zij hebben uit de Nederlande fabriek komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Kan zijn dat ze een ander nr hebben ivm de winkel, maar dan lijken de nr's wel op elkaar. Vaak schermen ze er mee ivm kortingen bij andere winkels waar ze dan niet in mee hoeven gaan.
Andere optie is idd een ander land. Wat verder weinig boeiend hoeft te zijn met uitzondering van dvb ondersteuning. Maar heb me daar niet verder in verdiept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

TV's die je in het buitenland koopt kunnen bijv. andere frequenties voor DVB-T of DVB-C ondersteunen, maar dit is deels op te vangen door de juiste (of een andere) landsinstelling te kiezen.

Alle tv's die je in Nederland koopt bij normale retailers zullen gewoon voldoen aan alle normale kwaliteitseisen en tv-standaarden. Ik zou me dus door zo'n praatje absoluut niet in de luren laten leggen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:26:
Zij beweren dat de tv's die zij hebben uit de Nederlande fabriek komen.
Onzin natuurlijk; de meeste panelen worden uberhaupt al niet in Europa gemaakt. En ongetwijfeld heb ik het verkeerd maar het aantal fabrieken waar TV's worden gemaakt in NL op industriele schaal? Nul...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jorgen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:25:
TV's die je in het buitenland koopt kunnen bijv. andere frequenties voor DVB-T of DVB-C ondersteunen, maar dit is deels op te vangen door de juiste (of een andere) landsinstelling te kiezen.

Alle tv's die je in Nederland koopt bij normale retailers zullen gewoon voldoen aan alle normale kwaliteitseisen en tv-standaarden. Ik zou me dus door zo'n praatje absoluut niet in de luren laten leggen.
of zo als jaren geleden....... dat je door een andere landinstelling ineens WEL de DVB-C tuner kan gebruiken wat in met de nederlandse landinstellingen niet kon 8)7

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja precies! Mijn slaapkamer-TV is een Toshiba uit Duitsland. Doordat ik daar destijds alleen satelliet-tv keek, had ik natuurlijk altijd alles wat ik wilde zien, dmv mijn losse satelliettuner. Toen ik naar NL verhuisde kwamen we er ineens achter dat de Rekam een bepaald signaal uitzond wat mijn TV niet ondersteunde. (Of andersom...?) Ze konden me niet helpen en dus keek ik jaren naar een basispakket waarin ik gewoon verschillende zenders miste. Tijdje later verhuis ik weer, komt de glasvezelmonteur hier langs. "O meneer, zet je TV gewoon op de DVB-C-instellingen voor Noorwegen; dan pakt ie alles"...

Je kunt natuurlijk de pech hebben dat iets een keertje echt niet werkt als je een tv importeert, of bij een verhuizing uit een ander land meeneemt, maar bij aankoop in Nederland bij gewoon een Nederlandse winkel, zie ik geen enkel probleem. Je mag er - zonder tegenbericht - immers van uitgaan dat een apparaat dat je hier koopt, ook voor de Nederlandse markt bedoeld is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Wellicht bedoelen ze parallel import. Dat coolblue en bol geen voor de Nederlandse markt bedoelde modellen, maar Duits, Italiaans whatever levert. Dat kan, maar coolblue en bol zijn niet zo goedkoop dat ze dat doen. Die leveren netjes voor de Nederlandse markt bedoelde modellen, waar je ook gewoon Nederlandse garantie bij krijgt. Bij parallel import kan dat soms nog problemen opleveren als een fabrikant echt moeilijk gaat zitten doen.

Nooit meer wat bij Expert kopen als je zo wordt voorgelogen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 16-02-2019 08:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Hulleman schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 08:04:
Wellicht bedoelen ze parallel import. Dat coolblue en bol geen voor de Nederlandse markt bedoelde modellen, maar Duits, Italiaans whatever levert. Dat kan, maar coolblue en bol zijn niet zo goedkoop dat ze dat doen. Die leveren netjes voor de Nederlandse markt bedoelde modellen, waar je ook gewoon Nederlandse garantie bij krijgt. Bij parallel import kan dat soms nog problemen opleveren als een fabrikant echt moeilijk gaat zitten doen.

Nooit meer wat bij Expert kopen als je zo wordt voorgelogen.
Maar garantie krijg je als consument van de verkoper. Dus als die verkoper probeert te besparen middels grijze import, snijdt die enkel in zijn of haar eigen vingers, gezien de koper gewoon garantie heeft bij verkoper.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:29
Het typenummer zegt vaak het een en ander over de eigenschappen van de tv, zie bijvoorbeeld hier een uitleg voor veel voorkomende merken.
Pagina: 1