Serieschakekaar met 2 fase draden

Pagina: 1
Acties:

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 20:55
Ik heb een serieschakelaar om twee lampen mee aan en uit te kunnen zetten.

Aparte is alleen dat die schakelaar niet alleen 2 zwarte schakeldraden heeft maar ook 2 bruine fase draden.

Ik wil deze schakelaar vervangen voor een sonoff https://www.bol.com/nl/p/...q4s-VAIg.1.3.ProductTitle alleen die heeft maar 1 fase draad aansluiting.

Beide lampen zitten op dezelfde groep. Kan ik dan gewoon met een lasklem beide fase draden verbinden en dan vanuit de lasklem een derde fase draad aansluiten op de sonoff schakelaar?

Lijkt mij te kloppen de logica maar wil even een dubbel check doen. Het is en blijft electra.

• Matthijs..
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-02 22:41
Is één van de fase-draden die je ziet misschien een doorlussing naar een volgende schakelaar of een stopcontact? Ze zitten dan onder dezelfde klem. In dat geval kan je uitvoeren wat je al voorstelt.
Als je niet weet hoe het precies zit, of anders dan net beschreven is een schema of foto wel handig.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 20:55
Ze zitten inderdaad onder dezelfde klem op de schakelaar, en er zit inderdaad een stopcontact naast, stom niet eens opgelet of die tweede draad niet gewoon doorlust maar het stopcontact.

Ga ik eens even checken, mocht het nog steeds vaag zijn meld ik me weer.

Edit: inderdaad de tweede fase draad luste door naar het stopcontact ernaast.

[ Voor 13% gewijzigd door Dracula op 14-02-2019 19:47 ]