PC voor gaming en VR, 1500-2000 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceauz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 13:25
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na alweer een jaar of 8 met dit systeem te gamen (met alleen een videokaartupgrade een paar jaar geleden), begint de framerate in games toch wel erg in te zakken nu. Tijd voor een nieuw systeem wat mij betreft. Bovendien heb ik een HTC Vive en ben ik van plan om ook voor de volgende generatie VR te gaan en dat gaat mijn huidige systeem sowieso niet halen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot 2000 euro zonder monitors en randapparatuur. Nieuwe monitor schaf ik later aan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik hou mijn oude monitors, al zijn die ook wel aan vervanging toe. Eén ding tegelijk. Verder heb ik nog prima randapparatuur en ik zet twee van mijn harde schijven over (512GB SSD en 1TB HDD).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil straks vooral weer lekker kunnen gamen met hoge framerates met alle toeters en bellen aan. 4K ben ik niet mee bezig. En ik hoop dat ik met dit systeem de volgende generatie VR soepel kan draaien. Mijn 970GTX haalt het nét met de eerste HTC Vive, maar bij de Pro versie zakt de framerate al zo ver in dat het misselijkheid oplevert. Als er straks een volgende generatie komt van Vive, Oculus of alternatieven, wil ik daar niet direct alweer voor moeten upgraden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb totaal geen objectieve redenen om voor een bepaald merk te gaan. Subjectief heb ik altijd wat meer geluk gehad met Intel en Nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stille PC. Mijn huidige systeem produceert afgezien van wat coil whine van de videokaart ook weinig geluid.

Ga je overklokken?
Ik begin meestal gewoon met de standaard instellingen. Mijn huidige systeem heb ik pas overgeklokt toen ik de Vive in huis haalde.

Wat verwacht je van ons?
In mijn huidige wenslijst heb ik eigenlijk gewoon de twee high-end systemen van de BBG samengevoegd, omdat ik een wat hoger budget heb dan de 1500 euro waarop gemikt werd. In mijn hoofd was dit dan 'the best of both worlds'. Maar echt verstand heb ik er niet van, dus ik ben altijd bang dat ik toch iets doms kies. Ik hoor dus heel graag of dit systeem wat is en wat jullie anders zouden doen. Kwaliteit is belangrijker dan de prijs, wat mij betreft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Boxed€ 445,-€ 445,-
1MSI Z390-A PRO€ 127,04€ 127,04
1Gigabyte GeForce RTX 2080 Windforce 8G€ 735,-€ 735,-
1Fractal Design Define R6 USB-C Zwart€ 125,01€ 125,01
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 127,45€ 127,45
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 89,40€ 89,40
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 129,80€ 129,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.828,69

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ziet er netjes uit (y)

Kast is best groot,maar is vaak persoonlijke keuze. Welk beeldscherm gebruik je nu ?

optie tot MSI GPU: pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 13-02-2019 16:53 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceauz
Hackus schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:51:
Ziet er netjes uit (y)

Kast is best groot,maar is vaak persoonlijke keuze. Welk beeldscherm gebruik je nu ?

optie tot MSI GPU: pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G
Ik heb vorige week toevallig een systeem voor een vriend in elkaar geschroefd en hij had deze kast aangeschaft. Vond ik een nette, handige kast, inderdaad wat groot, maar dat vind ik geen probleem.

Ik heb nu twee oudjes: Dell UltraSharp U2312HM Zwart en Samsung S24D590PL Zwart. Daar wil ik er in elk geval één van gaan vervangen als ik het nieuwe systeem heb, maar daar heb ik nog geen research voor gedaan. Groter en sneller, ga ik vanuit ;)

MSI videokaart is inderdaad een goede, ik weet nooit wat ik precies moet nemen als ik het nvidia-deel heb gekozen. Gigabyte, MSI en Asus zijn de merken die ik in het verleden had en die waren allemaal prima, maar misschien dat combinatie moederbord en videokaart van hetzelfde merk een goed idee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou dan kijken voor 1440p,IPS, 27 inch. (ikzelf) heb liever hetzelfde merk al dat mogelijk is. GPU/MB
(als zo'n scherm te duur wordt,zou ik je GPU daar op aanpassen)

[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 13-02-2019 17:10 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceauz
Thanks, ik ga in elk geval de Gigabyte vervangen met de MSI versie dan. En ik ga me morgen maar vast verdiepen in beeldschermen :) Aan pricewatch te zien met filters op 1440p, IPS en 27 inch, hoeft dat voor mij geen goedkopere GPU te betekenen.

• Single Malt
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-03 08:32
Een mooi scherm met de gewenste kenmerken: MSI Optix MAG27CQ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannzyx
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 16:05
Is VA geen IPS ;)

• Single Malt
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-03 08:32
Oei excuus, laten we het erop houden dat ik net wakker was 8)7

[ Voor 130% gewijzigd door Single Malt op 14-02-2019 10:42 ]

• Ceauz