Euroclix beëindigd account, laat tegoed vervallen, mag dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:09
Eerst even een kleine uitleg over wat Euroclix is:

Euroclix is een zogenaamd online spaarprogramma ( zie: https://www.euroclix.nl ) waarbij je '' clix '' kunt verdienen door mails te lezen/links aan klikken, enquêtes invullen, cashback kunt krijgen op online deelnames/aankopen etc.
De gespaarde clix kun je inwisselen voor euro's en laten uitbetalen op je bankrekening.

---

Ik gebruik Euroclix al een aantal jaar met tevredenheid, tot ik vandaag ineens deze email binnen kreeg:
Beste Johan,

Wij hebben zojuist bericht gehad van één van onze partners. Zij hebben aangegeven dat er transacties hebben plaatsgevonden welke als frauduleus kunnen worden beschouwd. In onze algemene voorwaarden staat hierover het volgende:

Elke poging van een deelnemer om het systeem of spaarprogramma te manipuleren, kan resulteren in het volledige verlies van zijn of haar Clix en onmiddellijke beëindiging van het lidmaatschap.

Gezien de schaal waarop er misbruik is gemaakt van ons spaarprogramma, hebben we aan de hand van de ontvangen informatie besloten om jouw account per direct te beëindigen. Evenals alle verdiende Clix komen per direct te vervallen.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

[ Naam medewerk(st)er ]
EuroClix Ledenservice
toon volledige bericht
Ik heb nooit gedaan wat zij suggereren en/of claimen, dus ben ik heel benieuwt naar hun inhoudelijke reactie hierover en heb dus al een mail terug gestuurd.
Ik had een aantal clix in mijn account staan welke een waarde vertegenwoordigde van ongeveer €70, op z'n minst ontvang ik deze dan ook.
Voor elke clix die ik heb ontvangen hebben zij een factor x vergoed gekregen vanuit hun partners, zo gezien innen zij nu ook het volledige geld zonder aan mij het afgesproken deel uit te betalen.

Mogen ze dit doen?
Ook het gedeelte van de algemene voorwaarden welke zij aanhalen lijkt mij niet heel sterk, het lijkt me dat ze toch wel met aannemelijke bewijzen moeten komen om hun standpunten te bevestigen, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Sowieso zitten zij natuurlijk '' aan de knoppen '' en kunnen ze wie dan ook zomaar blokkeren in eerste instantie.

Heeft Euroclix juist gehandeld? Wat kan ik hier nog tegen doen? en/of heeft iemand nog andere tips?
Alvast bedankt! :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Misschien als je een omschrijving geeft wat jij hebt gedaan wat dit zou kunnen hebben veroorzaakt dan kunnen we misschien een goede inschatting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-05 11:47
Wat heb je als laatste met Euroclix gedaan? Hoe kunnen zij erbij komen dat er iets frauduleus gebeurd is?

edit: @theHoff Dat dus. :)

[ Voor 13% gewijzigd door dehardstyler op 13-02-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@theHoff @dehardstyler
In de afgelopen 3 maanden schat ik zo in:

Mails geklikt vooral, wel eens een enquête ingevuld.
Ik heb ook een app op mijn telefoon waarbij je soms vragen gesteld word als '' welke partij zou je nu stemmen '' en ze hebben een zoekmachine waarbij je clix krijgt als je daarmee zoekt.
En ik denk 1 keer een bestelling gedaan bij bol.com via euroclix, maar ik gebruik meestal andere sites omdat de vergoeding bij euroclix voor dat soort transacties erg laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb dit soort sites ook lange tijd bezocht, maar je verdient echt een schijntje itt wat zij ervoor krijgen. Ik heb ook wel eens een gelijkwaardige boodschap gekregen van een andere vergelijkbare site. Gebruik je meerdere sites waar je xx klikt en enquetes invult? Wellicht zitten sessies/cookies elkaar dwars met gelijkwaardige onderzoeken en wordt dat gezien als fraude?

Succes met een reactie hierop krijgen, dat is mij al vaker niet gelukt, en bij andere ervaringen lees je het ook terug. Sommige gebruikers worden gewoon @ random eraf gegooid, anderen hebben jaren geen problemen. Of het mag? Het zal vast een grijs gebied zijn waarbij recht hebben en krijgen ook weer speelt. Ik zou alternatieve manieren zoeken om extra geld te verdienen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:03

Rannasha

Does not compute.

Heb je bij Euroclix al navraag gedaan wat er precies aan de hand is, want een opmerking als
Gezien de schaal waarop er misbruik is gemaakt van ons spaarprogramma ...
impliceert dat er heel wat meer gebeurd is dan zo nu en dan op een mailtje klikken of een enquete invullen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Rannasha schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:40:
Heb je bij Euroclix al navraag gedaan wat er precies aan de hand is, want een opmerking als

[...]

impliceert dat er heel wat meer gebeurd is dan zo nu en dan op een mailtje klikken of een enquete invullen.
Heb ze al een mail gestuurd maar nog geen reactie terug.

En inderdaad doen ze wel alsof er echt iets aan de hand is, maar ik kan dit niet echt plaatsen.
Maar ik bedenk me nu ineens; die mobiele app waarom ik soms vragen krijg, soms krijg ik wel eens 10 vragen ineens daarop en voor elke vraag die je daar beantwoord wordt een transactie geregistreerd in Euroclix.
Wellicht dat daar iets mee is, het is echt gissen.
Maar stel het ligt daar aan dan zou je denken dat ze mij op die app ook geblokkeerd hebben, net zoals die zoekmachine overigens, beide werken nog gewoon en ik spaar nog steeds clix voor mijn account volgens hun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
JohanNL schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:35:
@theHoff @dehardstyler
En ik denk 1 keer een bestelling gedaan bij bol.com via euroclix
Misschien iets voor jezelf besteld middels je eigen referral link? Ik weet dat dat bij sommige sites verboden is maar heb er zelf geen ervaring mee dus het is een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Daan XVII schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:48:
[...]

Misschien iets voor jezelf besteld middels je eigen referral link? Ik weet dat dat bij sommige sites verboden is maar heb er zelf geen ervaring mee dus het is een gokje.
Nee dat is juist de bedoeling bij sites als Euroclix, je gebruikt een referral link van hun die terugkoppelt dat je via hun hebt besteld en daarvoor krijg je dan '' clix '' in je account.
ByteMe_ schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:40:
Ik heb dit soort sites ook lange tijd bezocht, maar je verdient echt een schijntje itt wat zij ervoor krijgen. Ik heb ook wel eens een gelijkwaardige boodschap gekregen van een andere vergelijkbare site. Gebruik je meerdere sites waar je xx klikt en enquetes invult? Wellicht zitten sessies/cookies elkaar dwars met gelijkwaardige onderzoeken en wordt dat gezien als fraude?

Succes met een reactie hierop krijgen, dat is mij al vaker niet gelukt, en bij andere ervaringen lees je het ook terug. Sommige gebruikers worden gewoon @ random eraf gegooid, anderen hebben jaren geen problemen. Of het mag? Het zal vast een grijs gebied zijn waarbij recht hebben en krijgen ook weer speelt. Ik zou alternatieve manieren zoeken om extra geld te verdienen.
Ik heb wel meer websites waar ik wat enquêtes in vul, tja wie weet of dat de oorzaak is, toch wel vreemd dat het jarenlang wel kon maar nu ineens dan een probleem is.
Ik denk dat het maar het beste is om even te wachten op wat Euroclix te zeggen heeft op mijn email, volgens anderen op het internet kan dat echter wel een tijdje duren.

[ Voor 55% gewijzigd door JohanNL op 13-02-2019 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05 13:41
Ze hebben je er af gegooid, ik zou me zorgen maken over al je gegevens. Ik zou (met verwijzing naar avg) een complete verwijdering van je gegevens eisen. Jij niets verdienen, zij kosten maken

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Anoniem: 1181532

Beste Johan,
Ik heb je zojuist ook een gelijkende reactie verstuurd op je Trustpilot review, met het bedrijfsprofiel van EuroClix. Daarmee hoop ik je te overtuigen dat ik ook daadwerkelijk werkzaam ben bij EuroClix.

Vervelend om te lezen dat je een negatieve ervaring hebt met ons spaarprogramma.
De reden dat je de bewuste email ontvangen hebt, komt voort uit het feit dat een adverteerder heeft aangegen meerdere transacties te hebben geregistreerd vanuit het EuroClix account waar jouw gegevens bij behoren. Deze transacties hebben allen betrekking op bestellingen die zijn gedaan en vervolgens weer zijn geannuleerd. De adverteerder heeft ons verzocht deze transacties in onderzoek te nemen.

De ledenservice van EuroClix heeft vervolgens, wellicht voorbarig, opdracht gekregen om jouw account op inactief te zetten, hangende het onderzoek en daarover te berichten. Dit is op een verkeerde manier aan jou gecommuniceerd, waarvoor onze excuses.

Graag zouden we met jou uit deze situatie komen en in gesprek treden over de herkomst van de transacties, als het verdere verloop van het lidmaatschap.
Dat kan uiteraard via de mail, maar desgewenst ook per telefoon. Indien je dat laatste op prijs stelt, dan zijn wij bereikbaar op 020-4089843. Met alle liefde nemen wij telefonisch contact met jou op; graag ontvangen we dan jouw telefoonnummer in een emailbericht naar ledenservice@euroclix.nl.

Met vriendelijke groet,

^Chris
EuroClix Ledenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ik heb vandaag al een email gestuurd dus dan wacht ik op een reactie daarop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1181532

JohanNL schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:55:
Ik heb vandaag al een email gestuurd dus dan wacht ik op een reactie daarop.
We komen deze ochtend nog bij je terug met een reactie op je mail.
Dank voor je geduld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Da's dan toch wel weer verdraaide netjes dat Euroclix hier reageert.

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-05 14:10
theHoff schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:53:
Da's dan toch wel weer verdraaide netjes dat Euroclix hier reageert.
Echt wel, +1 voor de effort

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dat is inderdaad, zeker voor een ietwat "shady" business waarin Euroclix opereert, erg netjes. Als dit positief afgehandeld wordt, staat het goed op jullie zaken-CV!

Anoniem: 63072

Marber schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:12:
Ze hebben je er af gegooid, ik zou me zorgen maken over al je gegevens. Ik zou (met verwijzing naar avg) een complete verwijdering van je gegevens eisen. Jij niets verdienen, zij kosten maken
Gek, ik zou juist alle gegevens die ze over mij hebben opeisen en later pas verwijdering vragen.

Aangezien ze jou beschuldigen zou daar ten minste data bij moeten zitten waarop ze die conclusie hebben gebaseerd.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

Aan zulke diensten moet je gewoon niet meedoen.
Allemaal farizeeërs. Geen uitzonderingen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

@JohanNL haal je username en/of emailadres eens door https://haveibeenpwned.com/ heen.

Wat Euroclix beschrijft klinkt alsof je accountgegevens ergens buitgemaakt zijn en er iemand aan het klootviolen is met jouw account.

Even kort samengevat:
- Jij gebruikt een gebruikersnaam/emailadres/password combinatie op meerdere websites.
- Eén van die websites wordt gehackt en de gebruikers/passwords tabel wordt gestolen.
- De passwords worden gedecodeerd/reverse-engineerd (heel technisch verhaal, zal ik even niet mee lastigvallen)
- Er wordt een lijst samengesteld van user/password combinaties en deze wordt b.v. verkocht/gedumpt via het darkweb of simpelweg gedumpt op b.v. Pastebin.
- Anderen pikken die lijst op en gaan uitproberen of de betreffende user/password combinaties werken op allerlei websites.

Op die manier kan schade worden aangericht. Accounts laten blokkeren door misdraging, identiteitsdiefstal, etc.
Het is ook heel populair om gestolen accountgegevens te gebruiken op webwinkels die achteraf betalen aanbieden. Afleveradres wijzigen naar een leegstaand pand of een katvanger, dingen bestellen op afbetaling, persoon ontvangt bestelling en jij moet dokken.

Kortom, ik zou even HaveIBeenPwned checken en overal mn passwords nalopen/wijzigen.
Stoelpoot schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:18:
Dat is inderdaad, zeker voor een ietwat "shady" business waarin Euroclix opereert, erg netjes. Als dit positief afgehandeld wordt, staat het goed op jullie zaken-CV!
Shady? vind je? Het is gewoon spaarpunten middels referrals.Het is gewoon openlijk inzichtelijk wat ze doen en hoe.
Zelfde idee als met je spaarpuntenpasje bij een winkel een aankoop doen. Ja er wordt van alles over me bewaard, maar ik heb er zelf mee ingestemd met (het aannemen of aanvragen van) dat pasje.

Reken maar dat supermarkten veel meer shady bezig zijn (of in ieder geval waren, meen dat t onderstaande inmiddels verboden is). Daar wordt middels wifi-triangulatie op het beaconsignaal van je mobieltje bepaald waar jij als individu vaak loopt of stilstaat.
Dus weten ze ook wanneer jij bij de kassa staat en welke set boodschappen en transactie jij hebt gedaan.
Lullige is dat daar niks over verteld wordt. Doe me dan maar een spaarpasje of een trackingcookie waar ik zelf voor heb gekozen. ;)

reviews: Wifi-tracking: winkels volgen je voetsporen

[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 14-02-2019 12:36 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
McKaamos schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:50:
[...]

Shady? vind je? Het is gewoon spaarpunten middels referrals.Het is gewoon openlijk inzichtelijk wat ze doen en hoe.
Zelfde idee als met je spaarpuntenpasje bij een winkel een aankoop doen. Ja er wordt van alles over me bewaard, maar ik heb zelf ingestemd met (het aannemen of aanvragen van) dat pasje.

Reken maar dat supermarkten veel meer shady bezig zijn (of in ieder geval waren, meen dat t onderstaande inmiddels verboden is). Daar wordt middels wifi-triangulatie op het beaconsignaal van je mobieltje bepaald waar jij als individu vaak loopt of stilstaat.
Dus weten ze ook wanneer jij bij de kassa staat en welke set boodschappen en transactie jij hebt gedaan.
Lullige is dat daar niks over verteld wordt. Doe me dan maar een spaarpasje of een trackingcookie waar ik zelf voor heb gekozen. ;)

reviews: Wifi-tracking: winkels volgen je voetsporen
Met shady richt ik me vooral op de industrie waar ze in zitten, niet specifiek op Euroclix. Ads in je email, geld verdienen door te klikken, "geld zonder werk", een puntensysteem, dat zijn dingen die je ook vaak met internetoplichting ziet (Als jij x voor mij koopt, betaal ik je 10x zoveel terug, je hoeft er niets voor te doen behalve even hier gegevens invullen). Euroclix is daar verder heel netjes in, maar hetgeen wat ze aanbieden is op 't eerste gezicht iets wat ik direct zou afwijzen vanwege het spam-gehalte van hun business (hoewel hun website inderdaad erg helder en transparant is). Vandaar ook mijn reactie dat Euroclix, zeker voor hetgeen wat ze aanbieden, keurig communiceert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Kleine update: heb inmiddels mail ontvangen en weer beantwoord.

Het gaat over wat abonnementen waarvoor ik mij heb aangemeld maar welke ik een maand later weer heb opgezegd.
Ik heb voor alle sowieso een maand betaald, maar volgens de partner van Euroclix zou ik hebben aangemeld en mij dan gelijk weer afgemeld.
Dit ziet die partner als fraude en heeft dat doorgegeven aan Euroclix waarna zij dit in eerste instantie als een gegronde reden hebben gezien om mijn account te blokkeren .
Maar ik neem aan dat zodra ze mijn mail hebben gelezen dat het dan duidelijk is en mijn account weer word ontgrendeld.

@McKaamos Dat had ook gekund maar alhoewel het toch op z'n minst een shady situatie is geworden, is er denk ik niemand anders op mijn account geweest.
Het is vooral de partner van Euroclix die de boel niet op orde heeft.

Mijn account gegevens, inclusief emailadres staan daarnaast ook niet geregistreerd bij haveibeenpwned.

[ Voor 26% gewijzigd door JohanNL op 14-02-2019 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21

vhal

ಠ_ಠ

@theHoff @Whiteflashh @Stoelpoot Nou poehee, wat zijn ze aardig. :/ TS start een topic, gisteren is er uit het niets speciaal iemand van EuroClix geregistreerd voor deze casus en 'opeens' is het opgelost. Ik zeg gewoon damage control.

Strava

• Thy...
  • Laatst online: 00:01
vhal schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:25:
@theHoff @Whiteflashh @Stoelpoot Nou poehee, wat zijn ze aardig. :/ TS start een topic, gisteren is er uit het niets speciaal iemand van EuroClix geregistreerd voor deze casus en 'opeens' is het opgelost. Ik zeg gewoon damage control.
Als deze casus al maanden liep en TS werd van het kastje naar de muur gestuurd totdat hij zijn verhaal op een publiek forum poste zou ik je gelijk geven dat het damage control is. In dit geval is het probleem gisteren ontstaan en vandaag opgelost, dat noem ik gewoon een foutje rechtzetten. We weten natuurlijk niet of Euroclix ook zo snel had gereageerd als TS dit alleen via mail had gedaan en niet via een forum, maar niet elk bedrijf heeft het slechtste met zijn klanten voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Zojuist is mijn account weer geactiveerd en heb ik een kleine compensatie gekregen.
Euroclix gaat nu zelf in overleg met hun partner en houden mij nog op de hoogte als hier relevante informatie uit komt.

Deze casus is dus voor mij nu gesloten, de trustpilot review heb ik ook maar verwijderd want deze is nu niet meer van toepassing.
Iedereen bedankt voor het meedenken en @Anoniem: 1181532 voor de snelle reactie en herstel van mijn account, hopelijk gebeurd dit niet weer.

• Stoelpoot
  • Niet online
Thy... schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:37:
[...]

Als deze casus al maanden liep en TS werd van het kastje naar de muur gestuurd totdat hij zijn verhaal op een publiek forum poste zou ik je gelijk geven dat het damage control is. In dit geval is het probleem gisteren ontstaan en vandaag opgelost, dat noem ik gewoon een foutje rechtzetten. We weten natuurlijk niet of Euroclix ook zo snel had gereageerd als TS dit alleen via mail had gedaan en niet via een forum, maar niet elk bedrijf heeft het slechtste met zijn klanten voor.
Goed verwoord. Technisch gezien is dit "damage control", maar in een ander perspectief is dit actief reageren op problemen die je klanten tegenkomen. Euroclix is er actief mee bezig om, als iemand een slechte ervaring heeft gehad, dit te controleren en problemen recht te zetten. Dat verdient wel enig respect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-05 14:10
Dit is gewoon effort steken in je gebruikers.
Euroclix krijgt hier een dikke +1 van mij voor.
Ken dat hele merk verder niet.
Ze hadden ook niks kunnen doen en zijn account gebanned laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Lijkt me toch logisch als je een goede community manager hebt dat die een account aanmaakt om z'n licht op de zaak te schijnen? TS gaf tenslotte niet aan dat ze niet reageerden, gewoon dat hij nog geen reactie van EuroClix had gehad. Nog steeds duimpje omhoog voor EuroClix wat mij betreft dus.
Pagina: 1