Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een nog maar 7 maanden jonge Huawei Mate 10 PRO.
Sinds 1,5 maand laad het toestel slecht op.
Wanneer ik de kabel in het toestel stop krijg ik even een dubbele bliksemschicht te zien.
Na 1 minuut word dit een enkele bliksemschicht.
Dit vind ik al vreemd omdat mijn toestel en oplader ook voor snelladen is (wat dus niet gebeurd)
Affin, ik heb al meerdere malen het toetsel uit en aangezet en opnieuw opgestart evenals alle apps en achtergrond apps gesloten.
Dit maakt helaas geen verschil.
Toen heb ik bij de instellingen van de batterij gekeken.
Ik zag daar dat het toestel tijdens het opladen 'wakker' bleef.
Ik kan daar verder niet op klikken en kan dus niet zien waarom het toestel wakker blijft.
Dit zou wel verklaren waarom hij slecht laadt.
Ik heb daarna een app geinstalleerd Accubattery.
Daarin zag ik dat tijdens het opladen de laadstroom heel snel fluctueerd.
Van -0.300 tot +0.600 en soms naar zijn max 1735.
Daar zit naar mijn inzien het volgende probleem.
Dit hoort toch stabiel te zijn? en de laadstroom kan toch nooit in de min komen als de oplader is aangesloten?
Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand nog tips hoe ik dit kan verhelpen, alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@0108daniel heb je al een andere oplader / kabel geprobeerd? En heb je al gekeken of er geen stof / pluis o.i.d. in de oplaadpoort zit?

Verder heb ik je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Heb ik geprobeerd, helaas hielp dat niet.
Er zat maar weinig stof in, maar ook dat heeft niet het verschil gemaakt.
Een andere batterij lukt niet omdat mijn mobiel niet open kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Bij deze even een screenshot van de 'laadstroom' als ik het toestel in de oplader heb zitten.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/45n6rp23l07r.jpg
Het toestel heeft laadsnelheid alleen laad die in de min op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
De vraag is welke kabel / lader combinatie heb je getest?

Huawei supercharger werkt alleen icm een Huawei kabel, andere kabel zou je max 15~18w geven met quickcharging, jou probleem klinkt als een kabel die niet meer goed is.

Verder (tenzij het verandert is met emui 9) de iconen van batterij moet je zo interpreteren, positie is afhankelijk van de theme die je hebt.

Standaard laden tot max 10W
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/tele2-nl/attachment/0e26c2f7-014b-4c0e-aee4-8c9029176b4c.jpg

Quickcharge / USB-PD tot max 18w
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/tele2-nl/attachment/de28909c-38a0-4f11-a68d-364eba2c62ed.jpg

Supercharger

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/tele2-nl/attachment/653e5a19-918d-403c-91b8-b6e8e4ed7c48.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb de orginele kabel en oplader die ik altijd gebruik.
Ik kan een nieuwe kabel kopen, alleen is dat zonde als het daar ook niet mee werkt.
Bij mij staat er naast de batterij een bliksemicoontje zoals bij figuur 1.
Als mijn mobiel snel oplaad staat het icoontje van figuur 3 er.
Dit is echter hooguit 1 a 2 minuten, daarna word het weer een enkele bliksemschicht.

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Je kunt altijd bij een winkel met goede retour voorwaarden (iets me koud en blauw) een kabel kopen,hoeft niet perse de Huawei lader te zijn, een power delivery kabel +lader zou het helpen. Samsung quick charge werkt zo ver ik weet niet, want die geef niet genoeg stroom.

Ken je niemand met een MacBook met USB-c lader of een moderne Huawei van P of Mate serie?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Heeft Huawei nog vip service en daarvoor aangemeld? Dan zou ik m gewoon aanmelden.

En waar zit je ergens in Nederland? Even bij een Tweaker langs om een Huawei lader/kabel te proberen eventueel. Ik zit in midden Limburg, en overdag regio Zaltbommel.

Pvouput live

Pagina: 1