Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke betaalbare android telefoon voor puberzoon?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Peggy
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 04-04 12:18
Goedemiddag!

De Samsung Galaxy S5 van mijn 13 jarige zoon valt inmiddels bijna uit elkaar en zelfs de nieuwe batterijen mogen niet meer baten (van 100% naar 0% in een uurtje). Tijd dus om weer aan zijn bereikbaarheid te werken. Alleen heeft zoonlief zelf ook wel wat wensen, dus inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een?
Een mid-range android telefoon, die ook voldoet aan de (hoge) eisen van een 13 jarige.

Wat is je budget?
Het budget van papa en mama is 300 euro, voor deze telefoon.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- veel YouTube

- Whatsapp

- mail

- wat schoolzaken, zoals Magister

- veel gamen, zoals: PUBG, (Fortnite), Roblox, ed

Verdere voorkeuren
- volgens zoonlief minimaal 4 GB RAM
- zoonlief stelt ook hoge eisen aan de opslagcapaciteit, min 32 GB. Maar dit is volgens mij ook op te lossen met een micro-SD kaartje.
- goede batterijduur
- snel genoeg voor de games, die hij speelt (zonder dat je er na 15 minuten een ei op kan bakken)
- degelijkheid is ook een puntje, want als ik zie hoe er mee omgegaan wordt
- levensduur hoop ik toch wel op 2 jaar te kunnen zetten (onder normale omstandigheden)

Wat heb je zelf al gevonden?
Eigenlijk hadden we bedacht om de Samsung Galaxy S7 voor hem te kopen, omdat dit een goed toestel is. Na wat rondgelezen te hebben begrijp ik dat dit niet zo verstandig is, omdat hier waarschijnlijk geen updates meer voor komen.
Zoonlief zelf komt vooral met zaken als:
- Huawei P20 Pro
- Oneplus 6T
omdat deze blijkbaar populair zijn op school. Helaas voor hem, ook ver over budget.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is een goed alternatief voor de Samsung galaxy S7, die wij in gedachten hadden? Is er überhaupt een alternatief binnen ons gestelde budget, met de lange lijst wensen?

Mocht er geen alternatief zijn binnen het gestelde budget en onze zoon besluit bij te betalen, zijn de door hem genoemde toestellen dan de juiste keuze? Of zijn er opties met een betere prijs/kwaliteit (performance) verhouding?

Hiermee stel ik eigenlijk 2 aankoopadviesvragen in dit topic, maar ik kom er zelf echt niet meer uit. Er zijn zoveel opties... Hoop dat jullie kunnen helpen.

Groet,
Peggy

Beste antwoord (via Peggy op 14-02-2019 10:29)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Peggy schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:54:
Zijn dit wel degelijke telefoons? Kunnen deze ook makkelijk 2 jaar mee? (zijn ze niet heel erg "plastic" of is de batterij slecht na een paar maanden?)
Batterij slecht na 2 maanden ligt natuurlijk geheel aan je verbruik en hoe je er zelf mee omgaat. Constant aan de lader leggen bijv. is altijd een slecht idee. Maar nee, dat zou niet voor moeten komen.
Als hij zelf bijlegt, zouden jullie dan wel de genoemde Huawei P20 of Oneplus 6T aanraden? Of zijn er in die prijsklasse betere opties?
Dan zou ik de OnePlus 6T aanraden. Toestel heeft een 'schone' Android versie en werkt gewoon enorm snel.
Ik zag ook Nokia langskomen in de reacties. Welk toestel dan bijvoorbeeld?
Eigenlijk elk Nokia toestel is goed, het is maar net hoeveel van het budget je op wilt snoepen. Daarnaast moet je ook even letten op het feit dat Nokia 'oudere' toestellen nog steeds verkoopt. BIjv. de Nokia 5.1 is de nieuwste versie, maar de Nokia 5 wordt ook nog verkocht. Zelfde met de Nokia 6 (2018), terwijl de Nokia 6 ook nog verkocht wordt, etc.

Maar goed ik heb even in onze PW gekeken en volgens mij heb je de keus uit de volgende toestellen.
Peggy schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:06:
Nog even over die Pocophone of Xiaomi: hoe zit het met de garantie, als ik 'm in China bestel?
Je krijgt bij de meeste Chinashops maar één jaar garantie en als je dat wilt claimen moet het toestel terug naar China, hoop werk en kost een hoop tijd. De Pocophone, Mi A2, A2 Lite zou ik overigens niet meer uit China halen. Dat prijs verschil is inmiddels nog maar 20 tot 50 euro en voor dat geld zou ik niet moeilijk doen. Betreft de OnePlus 6T die is af en toe echt flink afgeprijs, waardoor het zo'n 100~150 euro kan schelen.

rens-br wijzigde deze reactie 13-02-2019 18:01 (19%)

Alle reacties

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Peggy schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:11:
Eigenlijk hadden we bedacht om de Samsung Galaxy S7 voor hem te kopen, omdat dit een goed toestel is. Na wat rondgelezen te hebben begrijp ik dat dit niet zo verstandig is, omdat hier waarschijnlijk geen updates meer voor komen.
Betreft specificaties komt dit toestel natuurlijk prima mee met de huidige mid-range toestellen, echter zijn updates inderdaad het probleem.
Zoonlief zelf komt vooral met zaken als:
- Huawei P20 Pro
- Oneplus 6T
omdat deze blijkbaar populair zijn op school. Helaas voor hem, ook ver over budget.
Geen optie dat hij zelf de rest bijlegt?
Wat is je budget?
Het budget van papa en mama is 300 euro, voor deze telefoon.
Met dat budget kom je wat mij betreft eigenlijk altijd uit bij een Android One toestel: De Xiaomi Mi A2 / A2 Lite of een van de Nokia toestellen. Snelle toestellen met lange ondersteuning.

Echter is voor kinderen een toestel natuurlijk ook een status symbool, dus in hoeverre is hij merk afhankelijk?

rens-br wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:27 (55%)

• dutchinteldude
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online
pocophone F1 ook goeie optie.
Snel , goed voor behoorlijk wat gaming..

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
dutchinteldude schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:26:
pocophone F1 ook goeie optie.
Snel , goed voor behoorlijk wat gaming..
Helemaal vergeten, maar ook dat toestel is een hele goede optie voor 300 euro. (al is die een 10'tje boven budget)

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:20

Notna

Where are you?®

+1 voor de Pocophone. Even opletten met kortingscodes en je hebt een 6/128GB model voor ~270 euro en geen douanekosten. 128GB is al veel aan ROM, maar je kan er ook nog een MicroSD kaart indoen (limiet is afaik 512 GB maar pin mij er niet op vast)

Er komt met regelmaat hier een code voorbij voor BangGood of GearBest:

[Pocophone F1] Levertijden & Prijzen

Als hij zelf 100 euro kan bijleggen is deze ook mogelijk:

https://nl.pepper.com/aan...-8128-rood-of-zwart-95520

Notna wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:31 (71%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 07:40
pocophone f1 of xiaomi mi a2 beiden zijn zeer goed.

Ludwig005 wijzigde deze reactie 13-02-2019 15:37 (29%)

• Peggy
Dank voor de snelle reacties!

"Met dat budget kom je wat mij betreft eigenlijk altijd uit bij een Android One toestel: De Xiaomi Mi A2 / A2 Lite of een van de Nokia toestellen. Snelle toestellen met lange ondersteuning.

Echter is voor kinderen een toestel natuurlijk ook een status symbool, dus in hoeverre is hij merk afhankelijk?"

Moest even googlen wat Android One is ;-). Duidelijk nu.

Op deze manier kom ik dus bij de Pocophone f1 of Xiaomi mi a2? Deze zag ik al vaker voorbij komen op het forum ja. Ik had er nog nooit van gehoord, maar dat zegt niets. Zijn dit wel degelijke telefoons? Kunnen deze ook makkelijk 2 jaar mee? (zijn ze niet heel erg "plastic" of is de batterij slecht na een paar maanden?)

Ik ga deze opties zeker aan mijn zoon voorleggen (wellicht zegt het hem wel wat). Want ja, het merkenaspect telt natuurlijk ook mee, voor hem.

Als hij zelf bijlegt, zouden jullie dan wel de genoemde Huawei P20 of Oneplus 6T aanraden? Of zijn er in die prijsklasse betere opties?

• Ludwig005
@Peggy ik heb zelf een mi a2 en dit is geen plastic cheap toestel in mijn ervaring. de f1 heeft een plastieken achterkant maar in ieder geval: steek hem in een hoes.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:41
Hoe zitten jullie (en hij) thuis met de mobiele abonnementen?

Je zou al een S9 kunnen krijgen voor <300EUR i.c.m. een abo van 8,50p/m.

• Peggy
Qua abonnementen heeft hij nog even pech. we moeten nog een half jaar (allemaal) en dat redt zijn telefoon niet. Helaas.

Nog even over die Pocophone of Xiaomi: hoe zit het met de garantie, als ik 'm in China bestel?

Peggy wijzigde deze reactie 13-02-2019 17:13 (32%)

• Ludwig005
@Peggy
je bent niet verplicht om uit china te halen kijk maar met 2 jaar garantie en belasting zit al bijgerekend.
https://www.bol.com/nl/p/...s7UmNMYA.1.2.ProductImage
https://www.bol.com/nl/p/...dJs4pMpw.1.5.ProductTitle

• Notna

Notna

Where are you?®

Dank voor de snelle reacties!

"Met dat budget kom je wat mij betreft eigenlijk altijd uit bij een Android One toestel: De Xiaomi Mi A2 / A2 Lite of een van de Nokia toestellen. Snelle toestellen met lange ondersteuning.

Echter is voor kinderen een toestel natuurlijk ook een status symbool, dus in hoeverre is hij merk afhankelijk?"

Moest even googlen wat Android One is ;-). Duidelijk nu.

Op deze manier kom ik dus bij de Pocophone f1 of Xiaomi mi a2? Deze zag ik al vaker voorbij komen op het forum ja. Ik had er nog nooit van gehoord, maar dat zegt niets. Zijn dit wel degelijke telefoons? Kunnen deze ook makkelijk 2 jaar mee? (zijn ze niet heel erg "plastic" of is de batterij slecht na een paar maanden?)

Ik ga deze opties zeker aan mijn zoon voorleggen (wellicht zegt het hem wel wat). Want ja, het merkenaspect telt natuurlijk ook mee, voor hem.

reviews: Xiaomi Pocophone F1 - High-end smartphone voor weinig geld

Dan kan je de mening van Tweakers lezen. Mijn vrouw heeft de Pocophone en het is echt heel veel telefoon voor dat geld.

Wat betreft garantie: ja dat is een risico dat je neemt met een dergelijk toestel. Je zal het dan moeten verschepen naar China met bijbehorende kosten. Bestel via bol.com bijv en de garantie verloopt lokaal. Maar daar betaal je dan ook meer voor.

Je zal moeten afwegen wat zwaarder weegt.

En als hij zelf bijlegt? OnePlusOne 6T dan, maar het zal elkaar niet bijster veel ontlopen. Ik denk echter dat de OPO langer Android updates krijgt.

Notna wijzigde deze reactie 13-02-2019 18:00 (5%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Zijn dit wel degelijke telefoons? Kunnen deze ook makkelijk 2 jaar mee? (zijn ze niet heel erg "plastic" of is de batterij slecht na een paar maanden?)
Batterij slecht na 2 maanden ligt natuurlijk geheel aan je verbruik en hoe je er zelf mee omgaat. Constant aan de lader leggen bijv. is altijd een slecht idee. Maar nee, dat zou niet voor moeten komen.
Dan zou ik de OnePlus 6T aanraden. Toestel heeft een 'schone' Android versie en werkt gewoon enorm snel.
Eigenlijk elk Nokia toestel is goed, het is maar net hoeveel van het budget je op wilt snoepen. Daarnaast moet je ook even letten op het feit dat Nokia 'oudere' toestellen nog steeds verkoopt. BIjv. de Nokia 5.1 is de nieuwste versie, maar de Nokia 5 wordt ook nog verkocht. Zelfde met de Nokia 6 (2018), terwijl de Nokia 6 ook nog verkocht wordt, etc.

Maar goed ik heb even in onze PW gekeken en volgens mij heb je de keus uit de volgende toestellen.
Peggy schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:06:
Je krijgt bij de meeste Chinashops maar één jaar garantie en als je dat wilt claimen moet het toestel terug naar China, hoop werk en kost een hoop tijd. De Pocophone, Mi A2, A2 Lite zou ik overigens niet meer uit China halen. Dat prijs verschil is inmiddels nog maar 20 tot 50 euro en voor dat geld zou ik niet moeilijk doen. Betreft de OnePlus 6T die is af en toe echt flink afgeprijs, waardoor het zo'n 100~150 euro kan schelen.

rens-br wijzigde deze reactie 13-02-2019 18:01 (19%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@Peggy Heb je al eens een reset gedaan van het toestel eo cache geleegd ?

iPhone en Samsung zijn in onder jeugd (heb zelf kids van die leeftijd)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Nu online

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Pocophone F1 *O*

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12:19

-36-

Trust me. I'm an amateur

Of voor jezelf een nieuwe kopen }) en de oude doorschuiven naar de jongere generatie. Zo gaat het hier ook al jaren goed. Zijn beschadigingen ook wat minder een probleem.

-36- wijzigde deze reactie 13-02-2019 18:08 (9%)

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:13
Kun je hem het geld niet geven en een stevige beschermhoes erbij en zelf laten kopen / voor sparen en kopen?

Ook de S5 al een fabrieksreset geprobeerd om te kijken of dat het accu slurpen oplost?

• Peggy
Dank allen voor de hulp! @rens-br Dank voor het overzichtje!

Hier gaan wij uitkomen! Ik ga de verschillende opties vanmiddag met hem bespreken.

Ik neig naar de Xiaomi Mi A2. Niet eens zozeer qua prijs, maar het lijkt me meer dan voldoende telefoon, waar paps en mams hun bijdrage aan leveren (voor ons hoeft hij alleen bereikbaar te zijn en wat schoolapps te kunnen gebruiken ;-)). En mocht hij de 2 jaar niet halen, dan was de prijs ook gunstiger...…

Als hij toch de Oneplus 6T wil, kan hij dus bijbetalen.

Nog als reactie op wat vragen over de S5:
- ja reset hebben we al geprobeerd. Hielp niet meer. Toestel is ook al 3,5 jaar intensief in gebruik.
- over half jaar zijn we zelf aan de beurt voor nieuwe telefoons, de huidige gaan dan door naar de 2 jongsten, die nog geen telefoon hebben.....

Thx!

• Gondrez
  • Registratie: april 2017
  • Nu online
https://redmagic.gg/pages/mars boven budget maar wel goed voor zijn prijs (389 euro) , snapdragon 845, 6gb ram, 64gb opslag, stereo speakers, touch sensitive buttons (handig voor bij het gamen)

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Een 2dehands one 5t?

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zoiets? pricewatch: Ulefone Power 5 Zwart

En een Linus Techtips videotje erbij voor de illustratie: YouTube: This Phone lasts an ENTIRE WEEK

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
Leuk, die Red Magic en Ulefone.
Die eerste is overigens van ZTE, dat is op zich een prima merk, maar verwacht niks van updates. Toch vrij essentieel als je er een jaar of 2 mee wil doen.
Die Ulefone is een C-merk, zonder updates. Die zou ik helemaal links laten liggen.

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11:12

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Samsung Galaxy A8? Voldoet volgens mij aan alle eisen en kan door de jeugd beter gewaardeerd worden dan een of ander Chinees merk lijkt mij.

• Peggy
Whahaha…. zijn broer (ook 13) las steeds met me mee en is helemaal enthousiast over de pocophone. Ik weet wat hij straks wil.

Maar de zoon waar het om gaat was heel duidelijk. De Samsung A8, want iedereen op school heeft een Samsung of een iPhone.

• Ludwig005
EnigmaNL schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:10:
Samsung Galaxy A8? Voldoet volgens mij aan alle eisen en kan door de jeugd beter gewaardeerd worden dan een of ander Chinees merk lijkt mij.
niet als het om updates of power gaat hoor...

• Notna

Notna

Where are you?®

Peggy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:33:
Whahaha…. zijn broer (ook 13) las steeds met me mee en is helemaal enthousiast over de pocophone. Ik weet wat hij straks wil.

Maar de zoon waar het om gaat was heel duidelijk. De Samsung A8, want iedereen op school heeft een Samsung of een iPhone.
Bijzonder toch hoe peer-pressure werkt :+

Ik zou zelf niet meer zo snel voor een Samsung gaan vanwege hun update beleid. Wellicht dat het de afgelopen jaren beter is geworden, maar ze laten veel telefoons na een jaar updates als een baksteen vallen. Voordeel van die wat meer 'community driven' telefoons (Pocophone, OnePlusOne etc.) is dat de (security)updates maar blijven uitkomen.

Maar ik snap ook wel dat als je 13 bent je cool en hip wilt zijn en dat bovenstaande secundair is ;)

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12:19

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ach als je niet heel techsavy bent zal je met Samsung ook zelden een miskoop doen. En update beleid; in die leeftijdcatagorie zal de telefoon vermoedelijk niet heel lang meegaan en de eerste telefoon (van een normaal merk) die binnen 2 a 3 jaar zo achterhaald is dat de nieuwste apps er niet meer op kunnen of onveilig is om te gebruiken moet ik ook nog tegenkomen.

-36- wijzigde deze reactie 15-02-2019 10:18 (4%)

• Ludwig005
@-36- eerste waarschuwing : KOOP GEEN J SERIES.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:13
Ludwig005 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:22:
[...]

niet als het om updates of power gaat hoor...
A8 krijgt gewoon 3 jaar maandelijks updates. Zie ook:

https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True