Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Kiki1995
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-02 20:52
Ik zou graag mijn HP Omen uit 2017 een RAM upgrade geven van 8gb naar 16gb. Zo kan ik beter werken met het Adobe pakket. Ik heb al geprobeerd om het een en ander uit te zoeken maar ik vind hele verschillende dingen en weet niet zeker wat veilig is om aan te kopen. Ik begrijp dat je beter 2 nieuwe sticks kunt kopen omdat verschillende soorten niet goed met elkaar overweg kunnen.

(Ik zou ook is willen kijken voor een ander beeldscherm maar dat is voor mij veel te ingewikkeld om te vervangen)
...

Ik heb een HP Omen 15 ce080nd, i5 processor en 8GB aan RAM. Er zit een SSD en een 1tb HDD in.
...

Ik heb deze gevonden, maar twijfel of deze in mijn laptop kunnen.
https://www.coolblue.nl/p...wKpcdPQ3ycn8aAsQFEALw_wcB
...

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Dezelfde die er nu in zit bijkopen

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

E65

Aka Thunderstorm65

Je kunt eenvoudig op de website van de ram fabrikanten kijken welk geheugen wordt geadviseerd, bijvoorbeeld:
https://www.crucial.com/u...Compaq/hp-omen-15-ce080nd
Het geheugen dat jij linkt is DD3L en gaat sowieso niet werken aangezien de laptop DDR4 nodig heeft.

E65 wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:19 (20%)

Doet graag mooie dingen met geluid

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:05

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hackus schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:46:
Dezelfde die er nu in zit bijkopen
Das nogal kort door de bocht, dan ga je er vanuit dat die laptop ruimte heeft voor 2 slots, en er nu maar 1 in gebruik heeft. Das bij 8gb vaker niet dan wel het geval...

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

heuveltje schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:21:
[...]

Das nogal kort door de bocht, dan ga je er vanuit dat die laptop ruimte heeft voor 2 slots, en er nu maar 1 in gebruik heeft. Das bij 8gb vaker niet dan wel het geval...
pricewatch: HP Omen 15 ce080nd

Geheugen, standaard 8 GB DDR4-2400 SDRAM (1 x 8 GB)

Hackus wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:24 (12%)

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:41
@heuveltje
Geheugen, standaard 8 GB DDR4-2400 SDRAM (1 x 8 GB)
https://support.hp.com/nl-nl/document/c05932300

komt goed

• Kiki1995
heuveltje schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:21:
[...]

Laptop heeft 2 slots als het goed is!

Denk dat ik het beste de ram koop die @E65 linkte, Crucial zegt dat het gegarandeerd compatible is en (volgens mij) doen ze ook levenslange garantie?

• E65
  • Nu online

E65

Aka Thunderstorm65

Kiki1995 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:50:
[...]

Denk dat ik het beste de ram koop die @E65 linkte, Crucial zegt dat het gegarandeerd compatible is en (volgens mij) doen ze ook levenslange garantie?
Zie hier: https://eu.crucial.com/eur/en/company-warranty

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Kiki1995 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:50:
[...]

Je moet je laptopje toch openmaken, kijk dan welke er in zit nu en koop die erbij.
oa via categorie: Geheugen intern zou je hem kunnen vinden. het is aan te bevelen gelijke modules te gebruiken. optie van @E65 kun je overwegen, mocht je degene die er nu inzit niet kunnen vinden. 2400MT/s, CL, (SODIMM) alles moet hetzelfde zijn.(ik zeg hier niet mee dat de Crucial niet werkt, maar liever heb je 2 dezelfde modules.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat, en je wilt iets wat zeker weten werkt (dus nogmaals: schroef open), zeker omdat HP nog wel eens wat business wil halen uit de replacement parts... de QVL opzoeken zal niet verkeerd zijn. En zeker weten dat je niet al op 2x4 zit...

• Kiki1995
Oké! Ik krijg vanavond een schroevendraaier setje om hem open te draaien en dan kan ik laten weten wat er in zit!

• Kiki1995
Ondanks dat ik 1 schroef compleet heb doorgedraaid en niet open kreeg heb ik toch de klep ver genoeg open gekregen om een foto te maken.
Ziet er naar uit dat ik twee slots heb, ik weet alleen niet wat voor soort RAM er nu al in zit.

Modbreak:Alsjeblieft niet twee keer achter elkaar posten. Als je iets toe te voegen hebt voordat een ander gereageerd heeft, gebruik de "wijzig"-knop :)

dion_b wijzigde deze reactie 14-02-2019 23:25 (21%)

• E65
  • Nu online

E65

Aka Thunderstorm65

Verwijder de module en kijk eens op de andere kant.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een aankoopadviesvraag. Daar geldt dit voor:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Ik verplaats even: move PMG -> CAA

dion_b wijzigde deze reactie 14-02-2019 23:26 (4%)

Soittakaa Paranoid!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Kiki1995 Meer dan Micron Chips, kan ik er niet van maken. haal de module er uit en zoek de code op
(evt duidelijke foto's plaatsen van beide kanten) CT code is volgens mij van Crucial

https://www.ccleaner.com/speccy instellen en uitvoeren, dan kijk je bij RAM welke code je ziet

Hackus wijzigde deze reactie 15-02-2019 16:48 (45%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True