Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00

Lenovo heeft de Motorola G7-serie van smartphones aangekondigd. De telefoons gaan in de komende weken in de Benelux in de verkoop. Informatie over de telefoons lekte in de afgelopen maanden al diverse malen uit.

De Moto G7 Plus is de duurste, vermoedelijk vanwege de snellere processor en camera met optische beeldstabilisatie. Ook heeft de frontcamera een hogere resolutie dan de reguliere G7. Beide varianten hebben wel hetzelfde scherm, een 6,2"-lcd met een resolutie van 2270x1080 pixels. De G7 Power heeft een iets kleiner scherm met een veel lagere resolutie, terwijl de G7 Play de kleinste variant van de vier is.

De G7 Power heeft een 5000mAh-accu als belangrijkste punt van onderscheid. Daarmee moeten gebruikers 2,5 dag met een telefoon kunnen doen, schat Motorola. De G7 Power ondersteunt net als de G7 en G7 Plus snelladen. Bij de G7 en G7 Plus gaat dat tot 27W; bij de G7 Power is dat niet bekend.

De drie goedkoopste modellen hebben de Snapdragon 632-soc, die Qualcomm vorig jaar aankondigde. Dat is een octacore met Kryo 250-cores en een X9-modem. In de Motorola G7 Plus zit een Snapdragon 636-soc, die werd eind 2017 al aangekondigd, maar heeft snellere Kryo 260-cores en een snellere X12-modem.

Drie van de vier G7-varianten komen deze maand uit. Alleen de G7 zal volgende maand in de winkels liggen. De G7 Play gaat 150 euro kosten, de G7 Power 210 euro, de G7 250 euro en de G7 Plus wordt de duurste variant met een adviesprijs van 300 euro. De G7-serie volgt de G6-serie op, die vorige zomer in de winkels kwam.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 9
CPUQualcomm® Snapdragon™ 632
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM4 GB
ROM64 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, aptX, A-GPS, NFC, Glonass,BEIDOU, 2,4 / 5 GHz b/g/n, NFC, FM-radio
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SimkaartDual sim
SensorenVingerafdruksensor, proximiteit, versnellingsmeter, omgevingslicht, sensorhub, gyroscoop, ultrasoon
Scherm6,2" HD(1570 x 720), 19:9 LCD-scherm, GG3
Front Camera12MP, 1,25um
Back Camera8MP, f2.2, 1.12um
Accu5000mAh
KleurZwart, Blauw, Paars
Afmetingen159,43 x 76 x 9,3 mm
Gewicht193 g
Prijs210 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.013-02-2019Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasmargalagam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-04-2024
ik heb deze telefoon nu een paar dagen in gebruik en wat een powerhouse wat batterij betreft. Zelfs met voor mijn doen veel gebruik( appen, mail, twitter youtube ) heb ik nog 70% over na 1 dag. Idioot. Het was een beetje een impuls aankoop omdat mijn XZ1c de afgelopen tijd slechter reageerde na 1,5 jaar maar meer dan tevreden tot nu toe. Telefoon is wat zwaarder maar voor mij geen probleem. Alles werkt lekker snel. Denk dat dit echt een budget toppertje is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1220226

Ik heb deze telefoon nu een week en ben er op zich wel tevreden over. Alleen een paar vervelende dingetjes waarvan het me niet lukt dit aan te passen.

- De gezichtsherkenning werkte perfect, na één seconde mijn gezicht te hebben verwerkt werd de telefoon ontgrendeld. Echter, sinds een paar dagen, doet de telefoon dat niet meer. Hij laat op de screensaver een slotje zien dat ontgrendeld is, maar ik moet zelf dan alsnog met m'n vinger over het scherm vegen om te ontgrendelen. Heel raar, dan kan ik net zo goed de vingerafdruk gebruiken.

- Meteen een mooi bruggetje naar de screensaver: ik krijg het niet voor elkaar om de screensaver uit te zetten. Wat moet ik in hemelsnaam met een screensaver? Ik heb alleen de keuze uit 'klok', 'foto's' en 'kleuren', de optie om uit te zetten staat er niet bij.

- Opladen zou snel moeten gaan, binnen 30 minuten op 70% met de powerlader, maar na 1.5 uur zit de telefoon op 70% en pas na 2 uur is hij helemaal opgeladen. Doe ik hier nu iets fout?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19muad
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05-2022
Voor de prijs een hele goede telefoon.
Sterke punten: Superbatterij, zeker 3 dagen. Zeer snelle vingerafdrukscanner. Speaker goed. Alles vlot. Beeldscherm prima. FM-radio.
Android 9 en inmiddels augustus-beveiligingsupdate ontvangen! Het model schijnt ook versie 10 te gaan krijgen.
Beperkingen: geen kompas, geen NFC, geen 5 Ghz wifi, door zware batterij een beetje dik.

[ Voor 5% gewijzigd door 19muad op 05-09-2019 23:43 ]

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb hem ook sinds juli. Batterij is prima. Ik heb alleen wat problemen met whatsapp ed. Meldingen komen niet binnen tot dat ik het programma zelf open. Alle instellingen staan goed. Het heeft wel gewerkt. Maar na de laatste update van 2 weken geleden doet hij het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19muad
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05-2022
Ik heb geen problemen met Whatsapp tot nu toe. Bij nieuwe berichten melding boven in startscherm + ook in vergrendelingsscherm. Bij Instellingen van Whatsapp zelf> 2x Meldingen met hoge prioriteit: AAN. Heb je al iets geprobeerd? Wellicht na backup-maken opnieuw installeren?

[ Voor 28% gewijzigd door 19muad op 17-09-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Anoniem: 1220226 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:56:
Ik heb deze telefoon nu een week en ben er op zich wel tevreden over. Alleen een paar vervelende dingetjes waarvan het me niet lukt dit aan te passen.

- De gezichtsherkenning werkte perfect, na één seconde mijn gezicht te hebben verwerkt werd de telefoon ontgrendeld. Echter, sinds een paar dagen, doet de telefoon dat niet meer. Hij laat op de screensaver een slotje zien dat ontgrendeld is, maar ik moet zelf dan alsnog met m'n vinger over het scherm vegen om te ontgrendelen. Heel raar, dan kan ik net zo goed de vingerafdruk gebruiken.

- Meteen een mooi bruggetje naar de screensaver: ik krijg het niet voor elkaar om de screensaver uit te zetten. Wat moet ik in hemelsnaam met een screensaver? Ik heb alleen de keuze uit 'klok', 'foto's' en 'kleuren', de optie om uit te zetten staat er niet bij.

- Opladen zou snel moeten gaan, binnen 30 minuten op 70% met de powerlader, maar na 1.5 uur zit de telefoon op 70% en pas na 2 uur is hij helemaal opgeladen. Doe ik hier nu iets fout?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Alvast bedankt!
Over de Screensaver: bij When to Start moet je Never klikken, idd wel vervelend geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 15:26
Hoe vaak (of weinig) krijgt dit model nog updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 14:50

superblaag

Mooi spul hoor!

toro schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:12:
Hoe vaak (of weinig) krijgt dit model nog updates?
Ik denk dat je inmiddels weet dat hij tot februari is bijgewerkt.

Ik hoop dat dit lijstje klopt:
https://www.androidplanet...id-10-0-update-overzicht/

Dan krijgen we ook nog Android 10!

Persoonlijk zou ik het leuk vinden want als het goed is zit Android Car ingebakken.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertBouw
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-08-2022
Ik vraag me af of android 10 nog wel komt voor de Moto G7 power.

Hoe lang willen ze het laten duren zeg.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

RobertBouw schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:03:
Ik vraag me af of android 10 nog wel komt voor de Moto G7 power.

Hoe lang willen ze het laten duren zeg.... :(
Beveiligingsupdate van 1 april net binnen gehaald...

Ben ook benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

Nu een paar dagen, gehele dagen, in gebruik met dual sim.
Geen grote klachten gelukkig.

Komende vanaf een Samsung S7 mis ik nu wel het apart regelen van het volume van de beltoon en berichtenmelding.

Iemand hier een idee over?

Op internet geven sommige de "niet storen" functie als mogelijke oplossing.
Maar dat dekt het "probleem" niet helemaal vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

Omdat de andere topics geheel stil zijn post ik het hier.

Dit hoesje besteld en past perfect!
https://www.ebay.co.uk/itm/163605737275

Zal vast geen Spigen of Otterbox zijn maar zit mooi strak.
Knoppen bedienend wat "zwaar" nu maar geen noemenswaardig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

Android 10 wordt binnen gehaald *O*

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervarinngen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Motorola Moto G7 Power] Accessoires
- Levertijden, aanbiedingen, winkels: [Motorola Moto G7 Power] Levertijden & Prijzen