Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Lenovo heeft de Motorola G7-serie van smartphones aangekondigd. De telefoons gaan in de komende weken in de Benelux in de verkoop. Informatie over de telefoons lekte in de afgelopen maanden al diverse malen uit.

De Moto G7 Plus is de duurste, vermoedelijk vanwege de snellere processor en camera met optische beeldstabilisatie. Ook heeft de frontcamera een hogere resolutie dan de reguliere G7. Beide varianten hebben wel hetzelfde scherm, een 6,2"-lcd met een resolutie van 2270x1080 pixels. De G7 Power heeft een iets kleiner scherm met een veel lagere resolutie, terwijl de G7 Play de kleinste variant van de vier is.

De G7 Power heeft een 5000mAh-accu als belangrijkste punt van onderscheid. Daarmee moeten gebruikers 2,5 dag met een telefoon kunnen doen, schat Motorola. De G7 Power ondersteunt net als de G7 en G7 Plus snelladen. Bij de G7 en G7 Plus gaat dat tot 27W; bij de G7 Power is dat niet bekend.

De drie goedkoopste modellen hebben de Snapdragon 632-soc, die Qualcomm vorig jaar aankondigde. Dat is een octacore met Kryo 250-cores en een X9-modem. In de Motorola G7 Plus zit een Snapdragon 636-soc, die werd eind 2017 al aangekondigd, maar heeft snellere Kryo 260-cores en een snellere X12-modem.

Drie van de vier G7-varianten komen deze maand uit. Alleen de G7 zal volgende maand in de winkels liggen. De G7 Play gaat 150 euro kosten, de G7 Power 210 euro, de G7 250 euro en de G7 Plus wordt de duurste variant met een adviesprijs van 300 euro. De G7-serie volgt de G6-serie op, die vorige zomer in de winkels kwam.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 9
CPUQualcomm® Snapdragon™ 636
GPUQualcomm® Adreno™ 509
RAM4 GB
ROM64 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, aptX, A-GPS, NFC, Glonass,BEIDOU, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac, NFC, FM-radio
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SimkaartDual sim
SensorenVingerafdruksensor, proximiteit, versnellingsmeter, omgevingslicht, sensorhub, gyroscoop, ultrasoon
Scherm6,2" Full-HD(2270 x 1080), 19:9 LCD-scherm, GG3
Front Camera12MP, 1,25um
Back Camera16 MP, f/1.7, 1,22um
2e Back Camera5 MP, diepte sensor, ledflitser
Accu3000mAh (Met QC4.0, PD 3.0)
KleurZwart, Rood
Afmetingen157 x 75,3 x 8,3 mm
Gewicht176 g
Prijs300 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.013-02-2019Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkerik
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Top.

Preorder gedaan, wordt morgen geleverd. Erg benieuwd.
Zoek nog wel naar iets om de Camera te beschermen tegen krassen, want dat is (lullig excuus) de reden dat ik de G4 plus ga vervangen, en natuurlijk omdat ik ook weer eens iets sneller en nieuwer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 22:45
Inmiddels de G7 een halve dag in gebruik. Komend vanaf de G5s Plus vind ik bepaalde dingen een achteruitgang;

- Vingerafdrukscanner op de achterkant i.p.v. de voorkant, dit is hopelijk een kwestie van wennen.

- Automatische helderheid werkt niet zo smooth als op de G5, je ziet de helderheid fluctueren, dit gebeurt continu en 'schokkend'. Op de G5 werkt dit een stuk prettiger/smoother.

- De mogelijkheid om de telefoon te locken met de vingerafdrukscanner lijkt te ontbreken.

- De rare inkeping bovenin het scherm, maar misschien is ook dit een kwestie van wennen.

Verder voelt de telefoon vertrouwd aan, dit is m'n 3e toestel op rij van de Moto G serie. Al met al vooralsnog tevreden, alhoewel ik stiekem hoop dat er een fix voor de adaptive brightness komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Raek schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:30:
Inmiddels de G7 een halve dag in gebruik. Komend vanaf de G5s Plus vind ik bepaalde dingen een achteruitgang;

- Vingerafdrukscanner op de achterkant i.p.v. de voorkant, dit is hopelijk een kwestie van wennen.

- Automatische helderheid werkt niet zo smooth als op de G5, je ziet de helderheid fluctueren, dit gebeurt continu en 'schokkend'. Op de G5 werkt dit een stuk prettiger/smoother.

- De mogelijkheid om de telefoon te locken met de vingerafdrukscanner lijkt te ontbreken.

- De rare inkeping bovenin het scherm, maar misschien is ook dit een kwestie van wennen.

Verder voelt de telefoon vertrouwd aan, dit is m'n 3e toestel op rij van de Moto G serie. Al met al vooralsnog tevreden, alhoewel ik stiekem hoop dat er een fix voor de adaptive brightness komt.
Ik kreeg vandaag de G7+ binnen maar idd locken met vingerafdruk lijkt niet te kunnen wat een achteruitgang is t.o.v. de G6+ die ik heb. Brightness van het scherm is ook minder tov de G6+ wat een probleem gaat worden in helder daglicht. Camera is overigens wel beter dan de G6+, behoorlijk zelfs. Maar als totaal pakket vind ik de G7+ best tegenvallen als update van de G6+. Die van mij gaat dan ook retour en dan ga ik wel even op zoek naar een andere midrange phone met een betere camera en ervaring dan de G6+.

[ Voor 24% gewijzigd door regmaster op 16-02-2019 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 06:54
Ik heb momenteel geen vingerafdrukscanner, dus spreek niet uit ervaring, maar is locken met afdruk dan zo belangrijk? Kan je niet instellen dat de telefoon automatisch vergrendelt slechts enkele seconden nadat het scherm uitgaat? Of een app als 'lock now' gebruiken (= lock icoon op je homescreen).

De mini-notch is juist de reden dat deze telefoon me aanspreekt. In tegenstelling tot bijv. de Nokia 8.1 die een gigantische notch heeft en er maar weinig notificatieiconen naast elkaar passen. Om die reden lijkt de vingerafdrukscanner aan de achterkant me ook prettig, beide zaken zorgen ervoor dat je kleine bezels hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
DeadMetal schreef op zondag 17 februari 2019 @ 07:31:
Ik heb momenteel geen vingerafdrukscanner, dus spreek niet uit ervaring, maar is locken met afdruk dan zo belangrijk? Kan je niet instellen dat de telefoon automatisch vergrendelt slechts enkele seconden nadat het scherm uitgaat? Of een app als 'lock now' gebruiken (= lock icoon op je homescreen).

De mini-notch is juist de reden dat deze telefoon me aanspreekt. In tegenstelling tot bijv. de Nokia 8.1 die een gigantische notch heeft en er maar weinig notificatieiconen naast elkaar passen. Om die reden lijkt de vingerafdrukscanner aan de achterkant me ook prettig, beide zaken zorgen ervoor dat je kleine bezels hebt.
Belangrijk is een groot woord maar het is eerder gewenning. Ik kan nu mijn telefoon locken door even de vingerafdruk sensor aan te raken i.p.v. van een knop aan de zijkant in te drukken. Qua handeling maakt het weinig uit maar het is wel sneller en bij een grote telefoon zit zoń sensor binnen het bereik van de wijsvinger (aan de achterzijde) of duim (aan de voorzijde). Het werkt in de praktijk gewoon ff fijner om te kunnen locken via de vingerafdruk sensor. Het is daarom vreemd waarom de G7 dat niet kan.
Je kunt overigens wel met je vinger, via de vingerafdruk sensor, het instellingenscherm groter maken zodat je dat niet via het scherm naar beneden hoeft te trekken met je vinger. Mij ontgaat de 'handigheid' er van een beetje want wijzigingen moet je alsnog via het scherm doen. Lenovo had beter de lock functie van de vorige modellen kunnen behouden. Ik heb ook geen instellingen gevonden om het gedrag van de sensor te wijzigen dus dat lijkt me een vaste functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolPiet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-04 12:16
Kan iemand bevestigen of dit toestel effectief een kompas functionaliteit heeft? Ik kan me herinneren dat dit ontbrak bij vorige versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 18:15
Ik heb ergens gelezen dat er 2 versies zijn. Een met kompas en een met NFC. Degene die in europa uitkomt schijnt die met NFC te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
@DeadMetal zoals @regmaster ook al aangeeft, is het vooral een handigheid waaraan ik gewend ben geraakt met de G5.

@lolPiet Wanneer ik een kompas app installeer, werkt deze. Een sensor app geeft niet specifiek aan dat er een kompas aanwezig is, ik durf het dus niet met zekerheid te zeggen dat 'ie er is, maar het lijkt er wel op.

@Quagmire84 In de settings zie ik NFC staan onder 'Connection preferences', dus de EU modellen lijken inderdaad NFC te hebben.

Gisteren wat foto's gemaakt met het goede weer, de camera is wel stukken beter dan dat ik gewend ben van de G serie, mede dankzij de optische stabilisatie, gok ik. Verder bevalt het toestel prima, in de auto wordt snel bluetooth connectie gemaakt waarna Flitsmeister en Spotify opstarten. Het toestel voelt solide aan, reageert vlot en de notch begint te wennen, soort van. Dat gezegd hebbende, ik blijf hopen op een softwarefix voor het kunnen locken met scanner en de adaptive brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 19:45
lolPiet schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:47:
Kan iemand bevestigen of dit toestel effectief een kompas functionaliteit heeft? Ik kan me herinneren dat dit ontbrak bij vorige versies...
Zou ik ook graag willen weten. Wil hem eigenlijk wel bestellen, maar dit is wel een ding wat mijn eventueel tegen gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dit toestel staat hoog op de lijst als opvolger van de G5+
Eigenlijk kan de G5+ nog wel ff mee, maar de Nokia 5 van mijn jongste is bijna overleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
Als iemand mij kan vertellen hoe/waar ik kan controleren of er een kompas aanwezig is, wil ik dit graag doen. Zoals ik eerder aangaf, wanneer ik deze app installeer en open, werkt deze gewoon. Betekent dat dan gelijk dat er een kompas aanwzig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:16
Raek schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:53:
Als iemand mij kan vertellen hoe/waar ik kan controleren of er een kompas aanwezig is, wil ik dit graag doen. Zoals ik eerder aangaf, wanneer ik deze app installeer en open, werkt deze gewoon. Betekent dat dan gelijk dat er een kompas aanwzig is?
Zelf ook naar op zoek geweest (er zijn meer mensen met die vraag :) ) en op verschillende fora gaf de Motorola admin duidelijk aan dat de G7 plus magnetometers heft. Dus mogelijkheid voor kompas.

https://forums.lenovo.com...s-In-Moto-G7/td-p/4358691

Wordt ook hier aangegeven :

https://www.androidplanet.nl/motorola/moto-g7-plus/specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat is julie reden om voor de G7+ te gaan en niet voor de pocophone F1?
Min of meer zelfde prijs klasse, maar iig langzamere cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Raek schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:30:

De automatische helderheid is volgens mij een Pie dingetje, het werkte op mijn Moto X4 beter onder Oreo dan nu met Pie.
Zit de screenlock met vingerafdruk niet onder Beveiliging en Locatie, Voorkeuren Schermvergrendeling?
Bij mijn X4 nl. wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolPiet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-04 12:16
hjs schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:25:
Ikzelf woon in het buitenland en wil vooral zeker zijn dat mijn telefoon goed werkt, ook als ik andere landen bezoek. Pocophone heeft blijkbaar een gelimiteerd aantal LTE bands bijvoorbeeld... Niet teveel risico's nemen dus.

Verder hou ik meer van een "cleane" Android ervaring. Ik heb al verschillende low-budget Chinese telefoons gehad, zoals Tecno, omdat er hier niets anders te vinden is. Die ads, bloatware and eigen launcher hebben me echt een soort degout gegeven :-) MIUI durf ik precies niet goed aan daarom. Het is dus eerder een gevoelsmatige reden.
En uiteraard kan je rooten etc, maar ik wil echt gewoon een betrouwbaar toestel dat gewoon werkt.

Verder is een snapdragon 845 niet nodig voor mij aangezien ik niet zou gamen op een telefoon. En de camera van de G7+ lijkt ook zeker te voldoen volgens reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ben vanmiddag ff naar de MM gelopen waar ze hem voor me uit de doos gehaald hebben.
Fijn ding, fractie groter dan de G5+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raek
WITFRA schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:54:
[...]

De automatische helderheid is volgens mij een Pie dingetje, het werkte op mijn Moto X4 beter onder Oreo dan nu met Pie.
Zit de screenlock met vingerafdruk niet onder Beveiliging en Locatie, Voorkeuren Schermvergrendeling?
Bij mijn X4 nl. wel.
Dan is er dus nog hoop dat het softwarematig gefixed zou kunnen worden :D Ik heb nog even de instellingen doorlopen, maar de optie die je noemt, zie ik niet, helaas.

@hjs Vooral de cleane Android versie en omdat mijn vorige toestellen uit de G serie meer dan prima bevallen zijn. De tijden van rooten en custom roms zijn voor mij voorbij, krijg je op 30+ jarige leeftijd :+

Overigens heeft de Nokia 7.1 ook op de nominatie lijst gestaan, maar na het lezen van het topic hier op T.net dat er toch behoorlijk wat minpunten zijn, besloot ik te wachten op de G7 serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Een betere CPU hoeft niet gelijk een beter toestel te betekenen. Je hoort van veel problemen met de Pocophone F1 (Touch input lag, screen bleeding, advertenties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
@ RAEK Hoe is de helderheid van jouw scherm? Bij de G6+ moet ik deze 's avonds op minder dan een kwart zetten omdat het me anders 's morgens verblind als de wekker afgaat. Bij de G7+, die ik ga terug sturen, kan ik de helderheid vergelijkbaar instellen maar dan staat de helderheid al op 70%. Om het scherm leesbaar te houden in daglicht moet de G7+ echt op 100% staan tegen 75% helderheid bij de G6+. Kan exemplarisch zijn natuurlijk maar ik vraag me dat toch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
De enige issues die ik ondervind m.b.t. de helderheid, is die ik eerder beschreef, als 'ie eenmaal tevreden is met een bepaald helderheids niveau, is het goed te lezen. Aangezien ik geen ochtendmens ben, is voor mij alles te fel in de ochtend (lampje van Nespresso apparaat trek ik nog net :+ ) ik ben dus niet objectief genoeg om daar een antwoord op te geven.

Wat me wel zorgen baart, is dat ik op het moment van schrijven zie dat battery saver actief is... misschien is het nieuwigheid, maar met m'n G5 heb ik dit zelden meegemaakt op dit tijdstip.

Edit; het lijkt dat Flitsmeister de boosdoener is mbt accuduur, op twee ritjes van 20 min elk, neemt 'ie 23% van het accugebruik voor z'n rekening, overige apps vallen te verwaarlozen.

[ Voor 15% gewijzigd door Raek op 19-02-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
WITFRA schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:54:
[...]
Android Pie zou moeten leren wat de gebruiker een prettige helderheid vind, op basis van of je hem regelmatig in bepaalde situaties zelf feller of minder fel zit. Zie https://www.bestusefultip...ghtness-in-android-p-9-0/
(zelf nog geen ervaring mee overigens)
NFC en kleinere notch. Overigens ben ik aan het wachten om te zien waar Nokia volgende week mee komt (6.2?) en besluit daarna wat ik ga kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door DeadMetal op 22-02-2019 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
DeadMetal schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:18:
[...]

Android Pie zou moeten leren wat de gebruiker een prettige helderheid vind, op basis van of je hem regelmatig in bepaalde situaties zelf feller of minder fel zit. Zie https://www.bestusefultip...ghtness-in-android-p-9-0/
(zelf nog geen ervaring mee overigens)
Thanks, dit geeft al wat meer duidelijkheid. Wat ik vooral vervelend vind, is dat het zo schokkerig gaat. Het valt me wel op dat het schokken enkel lijkt te gebeuren wanneer er licht van de zijkant/indirect licht op de sensor komt. Wanneer ik in de bank zit, is er een lichtbron redelijk recht boven me en zijn er geen schokken. Wanneer ik in de stoel zit, staat schuin achter me een lamp op het dressoir, dan begint 'ie aardig te spacen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Ik heb op mijn oude telefoon de automatische helderheid functionaliteit trouwens geheel uit staan. Ik pas hem handmatig aan, een paar keer per dag. Niet ideaal, maar in LineageOS kan je over de navigation bar van links naar rechts swipen om zo de helderheid te tweaken, dus het gaat wel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkerik
Nu ook sinds vrijdag middag de G7+

Notch is idd in het begin wat raar, ook is de telefoon (gelukkig) niet veel groter als mijn ex G4+

Als noob vind ik het vrij uniek dat de scherm diameter idd groter is, maar dat app`s als youtube gewoon op het oude formaat draaien, dus nauwelijks groter als bij de G4+ ook vind ik de ronde hoeken wat apart op het scherm. De telefoon van glas, het maakt voor mijn gebruik niet uit, maar welke marketing guru heeft dat bedacht? Het kunnen locken met de fingerprint scanner zou hier ook een welkome update zijn.

Nog nauwelijks foto`s gemaakt, maar lijkt idd erg goed voor een G

Uiteindelijk wel erg tevreden

Wat heeft Android dat goed voor elkaar, zo snel als de data over gezet wordt uit je google account naar je nieuw phone, erg netjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Brinkerik op 20-02-2019 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkerik
Pocophone heeft een minder goede balans, deze G heeft andere randzaken beter voor elkaar, bijvoorbeeld de extra speaker en de Camera.

• DeadMetal
Hoe zit het met het sim/sd-kaart slot, is dat dual sim plus SD, of moet je het 2e simkaartslot opofferen als je een sd-kaart wilt gebruiken?

Tweakers schrijft:
Iets wat erg prettig is aan de hele G7-serie, is dat je er twee simkaarten en daarnaast een micro-sd-kaart in kunt steken. Je hoeft dus niet, zoals bij veel toestellen, te kiezen tussen opslaggeheugen uitbreiden of een tweede simkaart.
(en Droidapp ook zoiets)

Maar ZDNet schrijft:
I noted at the top of this review that the second SIM slot can be sacrificed for additional MicroSD storage. This may well be necessary as there's just 64GB of internal storage
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dual sim plus SD.
Gisteren uitgeprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Het is absoluut dual-sim + geheugenkaart ;-)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb de G7 Plus nu een aantal dagen in bezit en er begint me een wat fellere lijn op te vallen. Verticaal, halve centimeter links van het midden. Meer mensen hier last van? Valt het meest op met een donkere achtergrond en hoge helderheid.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
@Undeclinable Daar heb ik dan gelukkig weer geen last van, het scherm is prima, m.u.v. de adaptive brightness.

Verder, ik vermoed dat een aantal apps gewoon nog niet helemaal lekker werken i.c.m. Android 9.0. Nu ik 'm een kleine week in gebruik heb, is de accuduur niet verbeterd, helaas. M'n G5s Plus ligt inmiddels aan de lader zodat ik die weer in gebruik kan gaan nemen. Ik ga even mailen met belsimpel (waar m'n G7 Plus vandaan komt) en vragen wat ze kunnen betekenen voor me. Wellicht dat het een maandagochtend model is?

[ Voor 13% gewijzigd door Raek op 22-02-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Na lang tobben heb ik de G7plus gekocht, misschien ietwat impulsief, maar ik mijn oneplus2 was al een week verloren.
Het aanbod is enorm, maar chinezen (Huawei, Xiaomi, Oppo, Honor) met EMUI of MIUI of koreanen LG en SAMSUNG vallen af met hun schil rond Android

Doorslaggevend zijn betrouwbaarheid, en robustheid, daarom de voorkeur voor stock android.
In de zelfde lijn kan het toestel ook voldoen aan volgende eisen
Goede ontvangst: (ik zit vaak in gebouwen, met de Oneplus had ik geen ontvangst)
Altijd batterij: Ondanks slechts 3000mAh, gaat hij goed mee, en dankzij snelladen kun je snel veel bijtanken.
Krachtige camera: ik maak veel foto's, maar zelden heb ik mooie foto's

Extra's die ik niet zou willen missen: Vingerafdrukscanner
Extra's die ik nauwelijks gebruik: Hoofdtelefoon uitgang (met FM-radio), NFC, face-unlock, Moto-acties

Dingen die ik al mis in de eerste dagen:
- Fysieke mute knop (iphone, oneplus)
- telefoon instellen om automatisch uit en aan te gaan op bepaalde uren
- De navigatie-knoppen omwisselen (moto-swipe vind ik niet handig)
- Verbergen van de notch (nokia 8.1)
- Navigatie: zwarte balk of zwarte knoppen
- Camera app: Witte lijnen en tekens zijn ook vaak moeilijk zichtbaar, zwart of rood was beter.

Nu ben ik aan het tobber of ik niet alsnog deze inruil voor een Nokia 8.1, ook heeft deze UMA wifi calls, ik ken het niet, maar techniek lijkt me zeer intressant, om te kunnen bellen over het wifi-netwerk, Whatapp, duo, andere alternatieven zijn niet gelijkwaardig. (bellen naar vaste lijn bijv werk, aannemers, ziekenhuis, gemeente,.. )

http://www.softfocus.be/

• CrimInalA
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met het connecteren in de auto ? En dan specifiek het verbinden via rSAP (welke veel gebruikt wordt in volkswagen/audi/skoda enz.) om zo de internetverbinding met de auto te delen .

Zit deze functionaliteit er op en zoja , werkt dit feilloos ?

[ Voor 32% gewijzigd door CrimInalA op 28-02-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:16
Ik heb deze telefoon eergisteren gekocht! Zeer tevreden van, enkel merk ik dat soms wanneer het trilalarm gaat, er iets 'rammelt'. Ik kan het niet altijd reproduceren en het is ook moeilijk lokaliseren, maar het lijkt van de vingerafdrukscanner te komen.

Heeft iemand hier ook al zoiets ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAXGliding
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 15:51
Ik heb de telefoon nu 2 weken in gebruik. In het begin ervoer ik een slechte accuduur in combinatie met redelijk wat gebruik maar dit is perfect gestabiliseerd nu. Na volledig laden (super snel overigens) gaat hij ongeveer 1.5 dag mee en dat is voor mij prima. Laatste screen on time zat rond de 4 uur waar ik super tevreden mee ben.
De camera ben ik ook tevreden over. Zowel in goed als minder goed licht prima foto's

@CrimInalA Verbinden in de auto (Opel Astra K) verloopt bij mij feilloos via Bluetooth en USB (Android car geïnstalleerd)
@McRagefit Ik heb geen rammels in de telefoon.

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
@avanboekel bedankt voor uw reactie maar Opel Astra K heeft geen rSAP protocol . Dus voor mij is dit niet zo relevant om te weten dat het in Opel werkt op HFP .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:16
Nog even ter info: terug gegaan naar Mediamarkt en ze hebben de gsm direct omgeruild. Geen gerammel deze keer! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik heb deze inmiddels ook al een tijdje. Ik ben een light user, de batterij gaat bij mij een dag of 3 mee en dat viel me gezien de capaciteit mee. Veder vind ik de notch bovenin er wel grappig uitzien. Mooier eigenlijk dan de brede notch die je bij andere toestellen wel ziet.

Ik was o.a. benieuwd naar de mogelijkheid om met de camera in raw te schieten (dng). Inderdaad krijg je daarmee beelden die meer nabewerkingsmogelijkheden bieden dan de standaard jpg van het toestel. Wel heb ik een vraag waarom die dng files zo extreem onverzadigd zijn qua kleuren. In bewerkingssoftware moet je de verzadiging bijna op maximaal + zetten om een beetje neutrale kleurverzadiging te bereiken. Hebben anderen deze ervaring ook met dit toestel? Is dat altijd bij dng, of ligt het aan bepaalde parameters die Motorola zo ingesteld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Gisteren deze telefoon in gebruik genomen. Eerste indruk is behoorlijk oké. Ligt fijn in de hand en het meegeleverde hoesje is prettig. Ik herken wat anderen noemden over de helderheid van het scherm, die verandert behoorlijk vaak. Persoonlijk vind ik het niet enorm storend.

Het niet kunnen locken via de fingerprint scanner merk ik ook. Had handig geweest. Ik gebruik de Nova Launcher, en daarbij heb ik nu een lock-icoontje (widget/snelkoppeling) op het homescreen gezet, dat vind ik makkelijker dan de knop aan de zijkant zoeken.

Bug valt me op, als ik de tijd verwijder uit de statusbalk (via deze methode), dan verdwijnt hij maar komt automatisch weer terug na unlocken. (<- doel is wat meer ruimte voor iconen creëren)

Telefoon had iets kleiner (minder hoog) gemogen m.i. Trilfunctie had wat krachtiger gemogen. Verder geen klachten.

[ Voor 23% gewijzigd door DeadMetal op 03-04-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Wat vinden jullie van de kracht van de trilfunctie? Ik vind het eigenlijk echt onder de maat. Als ik de telefoon op mijn bureau heb liggen, geen beltoon, beetje rumoerige omgeving maar geen herrie, dan hoor ik het trillen eigenlijk maar nét. Mijn vorige telefoon, Moto X Play, was juist een uitschieter de andere kant op, dan keek iedereen op van de trilfunctie, zo hard was hij.

Het is bij mijn weten niet configurabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
avanboekel schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:48:
Ik heb de telefoon nu 2 weken in gebruik. In het begin ervoer ik een slechte accuduur in combinatie met redelijk wat gebruik maar dit is perfect gestabiliseerd nu. Na volledig laden (super snel overigens) gaat hij ongeveer 1.5 dag mee en dat is voor mij prima. Laatste screen on time zat rond de 4 uur waar ik super tevreden mee ben.
De camera ben ik ook tevreden over. Zowel in goed als minder goed licht prima foto's
Eerlijk is eerlijk, dit is bij mij ook stukken beter geworden. Een volle dag haal ik inmiddels meestal wel, tenzij ik veel gebruik maak van Google Maps, maar daarvoor heb ik inmiddels een autolader.

De trilfunctie vind ik zwakker dan in mijn voorgaande Moto's, maar slecht/zwak vind ik 'm niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik wilde juiste een telefoon met NFC en degelijke camera's.
Na lang afwegen tussen Nokia, Samsung en Motorola heb ik de G7 Plus genomen.
Er handig om te kunnen betalen met je telefoon voor als je je pas vergeet.
Ook de camera's zijn degelijk genoeg om een paar mooie plaatjes te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen week dit toestel in gebruik. Het 'rare' scherm en de sensor voor vingerafdruk zijn al snel gewend, net als het werken met ontgrendelen op gezichtsherkenning. De smart functies zijn fijn, denk aan geluid, bewegingen, scherminstellingen.

Echter merkte ik gisteren op dat ik aan de rechterzijde van de 'inkeping' op het scherm over de gehele lengte van mijn scherm een stippellijn waarneem, minuscuul, nauwelijks aanwezig. Maar wel irritant. Vooral bij donkergekleurde achtergrondkleuren behoorlijk opvallend, niet in mijn opstartscherm maar wel op mijn homescherm, in mijn widgets en in mijn apps.

Vandaag dus met deze klacht en bon terug naar de winkel, want heb dit nooit eerder aan de hand gehad met een telefoon, dit lijkt mij dus een defect.

Sommige dingen die ik hier lees zijn wel een bron van herkenning, maar misschien ben ik gewoon niet heel erg veeleisend of gewoon snel aangepast. Overduidelijk snellere processor, en dat is zeer prettig voor mij die telefoon gewoon als pc gebruikt. Mooi uitgevoerd, beter scherm dan mijn oude G5Plus.

Blijft bron van ergernis dat ook de nieuwste Motorola wordt aangeleverd met radio functie maar er geen oordopjes bij komen. Wel dikke plus is het aanleveren van standaard bescherm-cover! 👌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik heb de G7 Plus al een hele tijd in gebruik, bevalt nog steeds uitermate goed! De camera is zeker voor deze prijsklasse een goede aanwinst.

Het enige waar ik soms problemen mee heb, is de wifi. Vooral thuis heeft deze vaak problemen met verbinden, terwijl andere telefoons op dit netwerk hier geen moeite mee hebben.
Ik zit toch stiekem naar de One Vision te kijken, niet omdat de G7 Plus "op" is, maar omdat mijn vrouw een nieuwe nodig heeft en ik dan weer iets anders kan proberen... Zij gebruikt een telefoon echt maar minimaal, heeft zelfs geen databundel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Vandaag een update ontvangen: PPWS29.116-20-8

Zo te zien vooral een beveiligingsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50
Ik vraag me af wanneer dit toestel android tien binnenkrijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvaa
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-05 21:32
Vorige GSM was een G4, was ik tevreden over.
Ik heb de G7 nu een paar maanden, meeste zaken ondertussen aan gewend.

Enkel de toewijzing van welke SIM door welk nummer moet worden gebruikt blijft moeilijk, vooral naar het gebruik met bluetooth in de wagen toe.
Het blijft voorvallen dat er niet handfree gebeld kan worden in de wagen omdat de telefoon aan het wachten is op de aanduiding van welke SIM moet gebruikt worden.
Eerst had ik ervoor gekozen elk nummer manueel aan een SIM toe te wijzen maar dat was niet ideaal. Nu gebruikt ik de SMART-modus waarbij de telefoon automatisch kijkt naar de belgeschiedenis en zo beslist welke SIM gebruikt wordt. Op handsfree werkt dit evenel soms niet en blijft de telefoon vragen naar welke SIM moet gebruikt worden, ook van nummers die hij al kent.
Mensen met gelijkwaardige ervaringen?

Verder komt nu ook om de zoveel tijd een melding tevoorschijn van de SIM "recente wijzigingen vereisen een nieuwe installatie", ik weet eigenlijk niet wat dan precies verwacht wordt. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:49
Het lijkt er op dat de android 10 update voor RETEU lake aan het uitrollen is.
Ik probeer de downloadlink uit de logs te halen maar die link geeft een "geen toegang".

Heeft iemand ervaring in het op deze manier downloaden van een systeemupdate?

Ik heb eerder een bestand op deze manier kunnen downloaden maar die was klein (100 mb) en leek qua inhoud niet op een update, hoewel die wel uit de zelfde bron kwam: https://dlmgr.gtm.svcmot.com/dl/dlws/1/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLirio
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-03-2020
Na een nacht absolute rust (dus geen inlogpoging!) meldt mijn Motorola G7 Plus: "teveel pogingen; vingerafdruk niet herkend".
Terwijl het apparaat overdag ook wel eens een paar uur 'onaangeraakt' ligt, krijg ik dan dit soort melding niet.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:13
Ik heb sinds gisteren de G7 Plus. Ik wilde snelladen voor zo weinig mogelijk, vandaar. Volgens de reviews op Tweakers, GSMArena & Notebookcheck zou 70% opladen in 30 minuten mogelijk moeten zijn, maar dat is mij nog niet gelukt. Bij mij is het meer 50-60%. Doe ik iets fout? Verder tot nu een fijn toestel met, tot mijn grote verassing, de LDAC codec voor mijn Bluetooth Sony koptelefoon en Dolby geluidsinstellingen die in te stellen zijn, of uit te zetten, per (Bluetooth) apparaat. Oh, en Android 10. De notch is overigens wel erg groot :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Ik zal het laten vanavond eens meten voor je.

Ik heb trouwens sinds Android 10 het idee dat het qua wifi wat minder goed gaat. Valt regelmatig even weg (geen verbinding voor enkele seconden). Kan in theorie ook aan mijn thuisnetwerk liggen, maar op andere apparaten heb ik geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de Motorola Moto G7 Plus sinds kort in gebruik. Nu wil ik mijn telefoon via bluetooth koppelen aan mijn Formuler Z8 IPTV mediabox. Beide devices herkennen elkaar en ik krijg vervolgens op mijn telefoon een bluetooth-koppelingscode. Ik kan deze nergens invullen. Ik krijg slechts de opties 'annuleren' of 'koppelen' te zien. Vervolgens druk ik op koppelen, maar dan krijg ik deze foutmelding: 'Kan niet koppelen aan.. vanwege een onjuiste pincode of toegangscode.'

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:14

superblaag

Mooi spul hoor!

birdie_man schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:03:
Ik heb deze inmiddels ook al een tijdje. Ik ben een light user, de batterij gaat bij mij een dag of 3 mee en dat viel me gezien de capaciteit mee. Veder vind ik de notch bovenin er wel grappig uitzien. Mooier eigenlijk dan de brede notch die je bij andere toestellen wel ziet.

Ik was o.a. benieuwd naar de mogelijkheid om met de camera in raw te schieten (dng). Inderdaad krijg je daarmee beelden die meer nabewerkingsmogelijkheden bieden dan de standaard jpg van het toestel. Wel heb ik een vraag waarom die dng files zo extreem onverzadigd zijn qua kleuren. In bewerkingssoftware moet je de verzadiging bijna op maximaal + zetten om een beetje neutrale kleurverzadiging te bereiken. Hebben anderen deze ervaring ook met dit toestel? Is dat altijd bij dng, of ligt het aan bepaalde parameters die Motorola zo ingesteld heeft?
Zelfde ervaring op een G7 power.

Het lijkt dat raw wel erg raw is ja.
Of de jpg verwerking is gewoon extreem als de raw afbeelding klopt.

Nagenoeg onbruikbaar deze dng bestanden tot op heden.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etdh
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-11-2020
Ben een leek inzake smartphones.
Ik ben zeer teleurgesteld in de G7 plus.
Geluid bij bellen en gebeld worden valt steevast uit. En wat erger is, veelal kan ik niet bellen of gebeld worden. Deze miserie komt onvoorspelbaar om de haverklap terug zodat ik steeds een oude Samsung bij heb, stel je voor!
Het komt mij voor dat dit begon enkele maanden na aankoop bij een automatische update van Android.
Alle instellingen staan uiteraard goed.
Heb alle trucs uitgeprobeerd die Motorola mij heeft doorgestuurd; helpt niks.
Opsturen zegt Motorola. Alle miserie een spijt, aan die lijdensweg begin ik niet meer.
Heeft iemand gelijkaardige ervaringen of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Laatst online: 27-08 18:15
Ik heb sinds gisteren iets raars aan de hand met mijn Moto G7 Plus.

Gisterenavond heb ik de app van Revolut geïnstalleerd. Ik heb de app gewoon geïnstalleerd en geverifieerd zodat mijn gsm nummer aan mijn user account gekoppeld is en er voor de rest niks mee gedaan.

Enkele uren daarna merkte ik dat mijn Moto Display veranderd is (het scherm dat getoond wordt als je je gsm even beweegt en waarop de klok/batterij & app notificaties getoond worden).

De tekst (batterij percentage dat getoond wordt) heeft nu een iets andere kleur en er speelt een soort blauwe animatie op de achtergrond (een soort golf die over het scherm beweegt) als mijn Moto Display getoond wordt.

Vandaag overdag heeft mijn toestel ineens spontaan gereboot zonder aankondiging.
Voor zover ik kan zien in de settings is er recent geen update geïnstalleerd (laatste security update is van 21 februari blijkbaar).

Nu merk ik net ook dat het opladen veel langer duurt dan normaal.
Ik heb bijna anderhalf uur nodig gehad om vab 37% batterij naar 90% te gaan, terwijl dat normaal een stuk sneller gaat volgens mij.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn want ik vind het allemaal heel vreemd.
Kan de installatie van de Revolut app dit veroorzaakt hebben of is het gewoon puur toeval?
Heeft er nog iemand recent een verandering gemerkt aan het Moto Display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Moto Display is veranderd inderdaad. Dat met die kleurtjes kun je volgens mij instellen in de Moto app. Heeft niks met Revolut te maken dus.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervarinngen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Motorola Moto G7 Plus] Accessoires
- Levertijden, aanbiedingen, winkels: [Motorola Moto G7 Plus] Levertijden & Prijzen