DT990 pro teveel bass?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Hoi Tweakers,

Heb deze week een upgrade gemaakt van mijn oude gaming headset Logitech G35 naar een DT 990 pro 250 ohm icm. een e10k AMP/DAC.

Voorheen zette ik de bass op de G35 altijd hoger voor de diepere klanken. Echter de laatste maanden heb ik dit omgedraaid (bass neutraal) en ik moet zeggen dat het me veel beter bevalt.

Nu gebruik ik de DT 990 Pro maar de bass is hier standaard wel erg aanwezig. Wellicht ben ik gewend aan de G35 settings. Ik wil graag de bass klanken iets minder dominant aanwezig hebben. Beetje lopen klooien en EQ APO maar dat lukt nog niet echt.

Was eerst van plan om de DT 880 pro te kopen. Deze is echter ruim 60 euro duurder. Snap nog niet helemaal waarom de 880 zoveel duurder is.

De vraag is dus eigenlijk, kan ik dit oplossen met een EQ of kan ik beter de DT 880 pro versie halen? Iemand die toevallig beide versies heeft getest en het verschil kan aangeven? Heb nog geen winkel in de buurt gevonden waar ik ze beiden even kan testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Meten! Is weten. ;)

Je moet nieuwe oren kopen.
https://www.minidsp.com/p...rement/ears-headphone-jig

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:43
DT990 pro staat juist bekend om overdreven trebble

https://www.head-fi.org/s...o-headphones.6866/reviews

V shaped geluid dus kan het best kloppen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Amdwarrior op 13-02-2019 15:08 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Website met vergelijking, o.a. metingen:
https://www.rtings.com/he...?usage=5003&threshold=0.1
Als het je alleen om de bas gaat kan je dat prima met een equalizer oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door TBTL op 14-02-2019 13:53 ]

Verwijderd

biggydeen2 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:27:
.....
Heb deze week een upgrade gemaakt van mijn oude gaming headset Logitech G35 naar een DT 990 pro 250 ohm icm. een e10k AMP/DAC.
.....
Was eerst van plan om de DT 880 pro te kopen. Deze is echter ruim 60 euro duurder. Snap nog niet helemaal waarom de 880 zoveel duurder is.
Misschien omdat de DT880 5x €60 beter klinkt?? ;)
De vraag is dus eigenlijk, kan ik dit oplossen met een EQ of kan ik beter de DT 880 pro versie halen? Iemand die toevallig beide versies heeft getest en het verschil kan aangeven? Heb nog geen winkel in de buurt gevonden waar ik ze beiden even kan testen.
Heb hier de hele DT-serie hangen en van dit stel vind ik zelf de DT880 met stip het allerfijnste klinken. _/-\o_

Het is een ragfijn sprankelende (maar niet scherp) en neutraal klinkende headphone die mij in de meest positieve zin aan m'n elektrostaten doet denken.
Geweldig voor klassiek, maar dit ding vreet werkelijk alles met groot plezier en belangrijker, verveelt nooit.

De DT770 is zoals bekend 'gesloten' en hoewel het een prima hoofdtelefoon is klinkt hij ook 'gesloten'.
Fijn ding maar naast een open hoofdtelefoon niet mijn favoriet.

De DT990 kan mij van dit trio het minst bekoren.
Hij is niet slecht, maar naast de andere twee is de DT990 voor mij 'boter noch vis' en mist hij de aantrekkelijke kwaliteiten die ik bij de andere twee juist wel hoor.

Lekker zitten doen zij gelukkig alle drie.

• biggydeen2
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:22:
[...]

Misschien omdat de DT880 5x €60 beter klinkt?? ;)

[...]

Heb hier de hele DT-serie hangen en van dit stel vind ik zelf de DT880 met stip het allerfijnste klinken. _/-\o_

Het is een ragfijn sprankelende (maar niet scherp) en neutraal klinkende headphone die mij in de meest positieve zin aan m'n elektrostaten doet denken.
Geweldig voor klassiek, maar dit ding vreet werkelijk alles met groot plezier en belangrijker, verveelt nooit.

De DT770 is zoals bekend 'gesloten' en hoewel het een prima hoofdtelefoon is klinkt hij ook 'gesloten'.
Fijn ding maar naast een open hoofdtelefoon niet mijn favoriet.

De DT990 kan mij van dit trio het minst bekoren.
Hij is niet slecht, maar naast de andere twee is de DT990 voor mij 'boter noch vis' en mist hij de aantrekkelijke kwaliteiten die ik bij de andere twee juist wel hoor.

Lekker zitten doen zij gelukkig alle drie.
Thnx voor je reactie!

Ik heb inmiddels de DT990 Pro omgeruild voor de DT880 Pro. En dat is zeker geen verkeerde keuze geweest! Het geluid is nu een stuk beter.

Heb je de normale versies of de pro versies? Ik heb nu de pro versie maar ga morgen nog even een uitstapje nemen naar de special edition (DT880 zonder pro, soms premium genoemd).

Hoewel ik tevreden ben met de DT880 Pro is de non-pro versie ruim 40 euro goedkoper. En voor zover ik kan lezen is het enige verschil dat de Pro versie wat strakker op je hoofd zit. Dit zorgt voor een iets anders geluid. Maar voor 40-50 euro wil ik het verschil wel even testen :)

• biggydeen2
TBTL schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:53:
Website met vergelijking, o.a. metingen:
https://www.rtings.com/he...?usage=5003&threshold=0.1
Als het je alleen om de bas gaat kan je dat prima met een equalizer oplossen.
Ben er inmiddels wel achter dat al die vergelijkingen en reviews weinig zeggen. Ik heb vrijwel alle reviews gelezen die er te vinden zijn over de DT880 en 990. Maar hoe mensen het voor elkaar krijgen dat de DT990 te weinig bass zou hebben snap ik echt helemaal niks van. Het ding knalt bijna van je oren af.

Inmiddels de DT880 pro in huis. Deze klinkt een stuk beter. Nu nog even kijken naar de non pro versie (scheelt 40-50 euro).
Dat wordt een beetje een dure grap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biggydeen2 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:46:
[...]
Heb je de normale versies of de pro versies? Ik heb nu de pro versie maar ga morgen nog even een uitstapje nemen naar de special edition (DT880 zonder pro, soms premium genoemd).
DT770 pro - special edition 32 Ohm
DT880 - edition 32 Ohm
DT990 pro - 250 Ohm

Zij hebben alle drie gelukkig wel glad snoer.
Hoewel ik tevreden ben met de DT880 Pro is de non-pro versie ruim 40 euro goedkoper. En voor zover ik kan lezen is het enige verschil dat de Pro versie wat strakker op je hoofd zit. Dit zorgt voor een iets anders geluid. Maar voor 40-50 euro wil ik het verschil wel even testen :)
Voor langere luistersessies thuis is die verhoogde klemdruk niet zondermeer aan te raden.
Tenzij je per se wilt headbangen achter je pc. :+

Mijn 'gewone' DT880 zit stevig genoeg en toch vederzacht op de oren. :)

--------
De 'FiiO E10K Olympus 2' die ik eerder voor weinig in die Angebote op Amazon.de kocht, is trouwens een weekje later retour gegaan.
Het verschil met mijn Audioengine D1 dac/O2 amp vond ik toch te groot.

De Fiio klonk schril en koud en vervormde bij een beetje volume al snel.
Kan een maandagmorgen model zijn geweest, dat zal ik nu niet meer weten. ;)
Jammer, voor het geld leek het een no-brainer.

Met de nieuwe Schiit Modi-3/Magni-3 ben ik wel happy, deze stack-3 is een stuk beter dan de voorgangers.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2019 13:24 ]

Pagina: 1