Barcode scanner met specifieke wensen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-01 12:03
Ik zoek een?
Barcode scanner voor producten

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben zelf PHP developer en het bedrijf van mijn vrouw begint een beetje uit zijn voegen te groeien. Ze zit in de kleding industrie en alle items zijn vanaf dit jaar voorzien van barcodes.

De backend inclusief B2C & B2B website is gerealiseerd in PHP (Laravel framework).

We zijn al een tijdje opzoek naar een barcode scanner. Mijn eerste voorkeur ging uit naar goede software en het scannen te doen met een mobiel. Ik kwam bij https://www.scandit.com/ uit en dat zag er veel belovend uit. Echter de aanschafkosten zijn veel te hoog. We hebben het hier over duizenden euro's, helaas.

In de ideale wereld kan mijn scanner het volgende:
  • Elke dag draadloos orders ophalen, zodat we die kunnen inpakken. Op het scherm staat welke items je kan pakken en overige informatie over de klant. Denk hierbij aan: hoe vaak is er al besteld en wanneer is de klant jarig. Je krijgt netjes foutmeldingen als je verkeerde items pakt en je krijgt een _/-\o_ als de bestelling goed is gepakt.
  • Het zou mooi zijn als er een scanner op de markt is met een ingebouwde API waarmee ik kan communiceren. Dan kan je lekker stoeien met alle mogelijkheden en variabelen.
  • Voorraad controleren.
  • Stand-alone scanner die kan opladen en updaten zonder computer software.
  • Eenmalige aanschafkosten en geen abonnementvormen.
Wie heeft er voor mij tips in welke richting ik moet kijken?

[ Voor 8% gewijzigd door isomis op 13-02-2019 12:01 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Alle reacties

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:35
Je hebt o.a. van Zebra modellen welke op Android draaien. Je hebt ze in een soort handheldvorm (zie bijv Postnl bezorgers) of pistoolvorm.

Alleen dan moet je nog een softwarepakket hebben of schrijven welke communiceert met jouw voorraadsysterm. Dat is het meeste of het meest dure werk.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:52

Yucon

*broem*

De reden dat die aanschafkosten zo hoog zijn komt waarschijnlijk omdat de prijs voor dedicated scanapparatuur ook erg hoog is. Alternatieven kunnen het zich dus veroorloven relatief veel geld te vragen.. Daarnaast is het de vraag of normale telefoons het dagelijkse werk ine een magazijn overleven.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Je zou zelf een webapp kunnen schrijven. Als je dan een android telefoon met OtterBox oid gebruikt heb je zelf controle. Maak er een hybride app van en je kan ook nog offline werken als je geen goed netwerk in dat magazijn hebt.

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-01 12:48
Er zijn diverse javascript barcode scanners, check bijv. quaggaJS

Dan kun je je mobiel gebruiken en zelf iets schrijven en dit implementeren.

• isomis
Bedankt voor de reacties. Zelf bouwen is een optie. Ik hoopte eigenlijk op een tip van een bestaande scanner die eenmalig koopt.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Hallo! Ik zit met een soortgelijke vraag.

Ik wil mijn voorraad aan hardware gaan inventariseren en verkopen.

Momenteel gebruik ik SnelStart voor de boekhouding maar ik overweeg hier vanaf te stappen. Welk pakket het gaat worden weet ik nog niet.

Er bestaan wel op zichzelf staande pakketten met barcode scanner zoals dit:
https://www.nedsoft.nl/voorraadbeheer-barcode-scanner

Exporteren naar .csv is mogelijk met dat pakket.

Afdrukken van barcodes zou mogelijk (voorlopig) via een Dymo labelwriter gaan want ik zou een deel van mijn voorraad zelf gaan inventariseren. Ik weet eigenlijk niet of het genoemde pakket ook het genereren van barcodes (i.t.t. inlezen) ondersteunt.

Integratie met een webshop etc. zou ook wel wat zijn maar ik heb nog geen webshop. Voorlopig zou het versturen en factureren handmatig gaan.
Dat zou dan via de bekende online winkels gaan zoals Bol.com, Marktplaats, Amazon en Ebay.

Ben je intussen al verder met je zoektocht?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• isomis
Ik ben vooral geïnteresseerd in de barcode scanner die je eenmalig aanschaft en die realtime informatie kan uitwisselen. Alleen ik ben bang dat de ontwikkelkosten zo hoog zijn van zo'n apparaat dat het altijd in abonnementsvorm wordt aangeboden.

Pagina: 1