Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

One Drive: Waar nu bestanden definitief verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reinhard
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 05-05 12:23
Ik heb 1 TB One-drive opslag, i.c.m. Office 365 en Windows 10 Creators editie, en die is online inmiddels bijna vol.
Op mijn harddisk staat een map met dezelfde inhoud die met de online drive gesynchroniseerd wordt..
Ik wil dus het een en ander weggooien want ik heb gemerkt dat er in de loop van de tijd van alles dubbel opstaat omdat ook bestanden van mijn iPhone gesynchroniseerd worden.

1. Als ik online materiaal verwijder, wordt dat dan ook lokaal verwijderd?
2. Geldt dat ook andersom, dus als ik lokaal verwijder wordt het dan ook online verwijderd?
3. Hoe kan ik mijn bestanden lokaal behouden?

Ik heb wel rond gezocht, maar hier kan ik dus geen duidelijk antwoord op vinden.
.

Win10 Pro 64, Z390 Aorus Ultra, i9900K,1080Ti Watercooling, Aeorus GTX1080 Ti, HTC Vive, Valve Index. Oculus Rift

Beste antwoord (via TheVMaster op 14-02-2019 01:31)

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Op mijn harddisk staat een map met dezelfde inhoud die met de online drive gesynchroniseerd wordt..
Dus,
1.Ja
2.Ja.
3. Niet verwijderen maar verplaatsen (backuppen) naar een map buiten de Onedrive.

[Voor 41% gewijzigd door Gero71 op 13-02-2019 11:27]

Misery and hate will kill us all.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Dus,
1.Ja
2.Ja.
3. Niet verwijderen maar verplaatsen (backuppen) naar een map buiten de Onedrive.

[Voor 41% gewijzigd door Gero71 op 13-02-2019 11:27]

Misery and hate will kill us all.

• noguru
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
1. Hoeft niet, je kunt bestanden lokaal behouden. In verkenner in je Onedrive map rechtermuisklik op bestand of map en dan "altijd op dit apparaat behouden" kiezen.

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:20

TheVMaster

Moderator WOS
noguru schreef op Thursday 14 February 2019 @ 00:56:
1. Hoeft niet, je kunt bestanden lokaal behouden. In verkenner in je Onedrive map rechtermuisklik op bestand of map en dan "altijd op dit apparaat behouden" kiezen.
Eh...dat zou ik niet zomaar doen, want de instelling die jij voorsteld zorgt er alleen voor dat de bestanden ook beschikbaar zijn als je offline bent. Als je online bent en je de bestanden dan van je OneDrive verwijdert, dan zijn ze lokaal ook weg. Daarnaast heeft de Windows 10 release van de TS die optie niet als ik het goed heb, want die is pas geintroduceert met een van de laatste versies. De Creators update is de 1703 release...dus die van maart 2017, zowat twee jaar oud dus.

Beter optie is (die ook al eerder is genoemd) door mappen vanuit je OneDrive (die je dus lokaal synchronissert) ook buiten een OneDrive map (lokaal) te verplaatsen.

Waarom is je PC niet bijgewerkt naar de 1809? Dan kun je ook gebruik maken van OneDrive Files On Demand, dan kun je er dus voor kiezen om files alleen in de Cloud te hebben staan..en dus niet lokaal.

• Reinhard
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 05-05 12:23
Allen hartelijk dank voor de nuttige reacties. Is nu helder! Topic mag wat mij betreft weer dicht.

Win10 Pro 64, Z390 Aorus Ultra, i9900K,1080Ti Watercooling, Aeorus GTX1080 Ti, HTC Vive, Valve Index. Oculus Rift

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True