Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-04 19:24
Mijn twee weken oude Sony Xperia xz3 had een 2-tal krasjes op het scherm. Gezien de omgang met de telefoon mij een raadsel hoe deze erop kwamen. (ga er echt zuinig mee om)
Afijn, ik had nog een tube displex in de kast, dus het proberen waard dacht ik. Heb rustig gewreven met het polistmiddel maar de krasjes bleven bestaan (logisch aangezien het meer voor plastic schermen bedoeld is zag ik later).
En nu heb ik er een vaal/vettig plekje zitten van 3x3cm zoiets. Ik heb al met ontvetter geprobeerd te poetsen maar dit helpt weinig. Als je er met een droge schone doek overheen gaat is het weg te poetsen maar het komt eigenlijk weer terug zodra je er met je frituurpanvingers overheen gaat. |:(
Je voelt ook een dof/ruw plekje op de polijst plek.

Is er een middeltje om de boel weer egaal glad te krijgen? Heb al wat research gedaan, maar ik poets er niet zo maar weer wat op, heb hier wel van geleerd zeg maar. Ik zit ook nog te denken om Sony zelf hierover te berichten maar weet niet of dat wat helpt.

Gorilla glass v5 krast wel snel zeg, mn vorige telefoon 2 jaar zonder ook maar 1 kras (en zonder screenprotector) maar deze nog geen 2 weken.

[ Voor 4% gewijzigd door chefspecial op 13-02-2019 09:40 ]

Beste antwoord (via rens-br op 08-05-2021 23:35)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@chefspecial ik denk dat je simpelweg met je 'tube displex' een stuk van je scherm hebt weg gewreven en zonder op andere plekken dat ook te doen, verwacht ik niet dat je dit nog kan repareren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@chefspecial ik denk dat je simpelweg met je 'tube displex' een stuk van je scherm hebt weg gewreven en zonder op andere plekken dat ook te doen, verwacht ik niet dat je dit nog kan repareren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brambo39
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 14:35
Dan heb je de olie afstotende laag eraf gepolijst. Ga je niet meer kunnen fixen volgens mij (of er moet een bedrijfje te vinden zijn die het over het hele scherm weer erop kan doen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
chefspecial schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:39:
Ik zit ook nog te denken om Sony zelf hierover te berichten maar weet niet of dat wat helpt.
Ik denk niet dat dat heel veel zin heeft, want zoals op te maken is uit je verhaal is dat plekje ontstaan door eigen handelen. Ik zou ook geen manier weten om het weer terug bij het oude te krijgen, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05 10:35
kuis je scherm mooi op en leg er een tempered glass screenprotector op, probleem opgelost lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Is mij ook ooit overkomen.. Niks meer aan te doen. Had toen alles al geprobeerd, inclusief een temp glass prot.

Ik zou mijn scherm nooit (meer) zelf polijsten, dat is enorm riskant zoals je zelf nu ervaart..

Mag ik vragen, wat voor doek heb je gebruikt? Hoeveel polijst spul? Hoe lang heb je lopen wrijven/schuren?

[ Voor 5% gewijzigd door banananas op 13-02-2019 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 22:03
Niks aan te doen helaas... Je heb dan waarschijnlijk de "oleophobic coating" weg gepolijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Knamix schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:53:
Niks aan te doen helaas... Je heb dan waarschijnlijk de "oleophobic coating" weg gepolijst.
Daar zat ik ook aan te denken toen ik zijn bericht las. Erg zonde...

• chefspecial
banananas schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:46:
Is mij ook ooit overkomen.. Niks meer aan te doen. Had toen alles al geprobeerd, inclusief een temp glass prot.

Ik zou mijn scherm nooit (meer) zelf polijsten, dat is enorm riskant zoals je zelf nu ervaart..

Mag ik vragen, wat voor doek heb je gebruikt? Hoeveel polijst spul? Hoe lang heb je lopen wrijven/schuren?
Poetsdoekje, zacht. En ongeveer een minuutje met hooguit 3-4 druppeltjes polish. Heb straks liquid glass protector besteld in de hoop dat dat het iets verbeterd. Echt inderdaad erg zonde. 😪

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik vind het zo apart.. Het kan aan mij liggen, maar een gorilla glas 5 bij bijvoorbeeld een Sony, voelt vaak heel anders dan een gorilla glas 5 van bijvoorbeeld Samsung. De een lijkt onverwoestbaar, de ander zo zwak als het maar zijn kan. Ik snap dat het ook te maken heeft met stress en warmte en geluk, maar als ik dan de redmi 7 zie waar een stoet mensen overheen walst en niet breekt, dan vind ik het nog aparter. (dat is wel gorilla glas 6 volgens mij trouwens)

Ik hoop dat je liquid glass protector werkt, ik betwijfel het, maar het is het proberen waard natuurlijk! (de doffe plek zal er gewoon blijven namelijk, er zit alleen een soort ongelijk glas overheen. Onder het oppervlak zie je waarschijnlijk toch de plek/het kleurverschil/het licht verschil)

[ Voor 17% gewijzigd door banananas op 14-02-2019 01:10 ]

• chefspecial
banananas schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 01:08:
Ik vind het zo apart.. Het kan aan mij liggen, maar een gorilla glas 5 bij bijvoorbeeld een Sony, voelt vaak heel anders dan een gorilla glas 5 van bijvoorbeeld Samsung. De een lijkt onverwoestbaar, de ander zo zwak als het maar zijn kan. Ik snap dat het ook te maken heeft met stress en warmte en geluk, maar als ik dan de redmi 7 zie waar een stoet mensen overheen walst en niet breekt, dan vind ik het nog aparter. (dat is wel gorilla glas 6 volgens mij trouwens)

Ik hoop dat je liquid glass protector werkt, ik betwijfel het, maar het is het proberen waard natuurlijk! (de doffe plek zal er gewoon blijven namelijk, er zit alleen een soort ongelijk glas overheen. Onder het oppervlak zie je waarschijnlijk toch de plek/het kleurverschil/het licht verschil)
Ja dat klopt, ik betwijfel of dit scherm van Sony wel zo sterk is gezien de vele krasjes in korte tijd. Misschien heb ik wel een maandagmorgen model. 😏
Ik zou het anders ook niet weten hoe die laag evt weer te herstellen is of misschien opnieuw aan te brengen is. Heb al wat gegoogled en er schijnt op Amazon iets te krijgen te zijn, die olie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Er zijn meerdere middelen om de coating opnieuw aan te brengen. Google is je vriend😉

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• chefspecial
kendo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:39:
Er zijn meerdere middelen om de coating opnieuw aan te brengen. Google is je vriend😉
Klopt idd, staan veel tips op internet waaronder de liquid glass protector (brengt ook een coating laag aan) en die heb ik dus besteld. Afwachten wat dat gaat doen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
kendo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:39:
BTW. Welke pagina's doel je op? Heb gisterenavond een liquid screenprotector geprobeerd maar helaas weinig resultaat. Ik zoek dus echt een mogelijkheid om de coating opnieuw aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29

knakworst

Get more sats!

chefspecial schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:31:
[...]

Klopt idd, staan veel tips op internet waaronder de liquid glass protector (brengt ook een coating laag aan) en die heb ik dus besteld. Afwachten wat dat gaat doen O+
En wat is het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Niet het reageren waard, helpt dus niets. 😏
Pagina: 1