Mijn vraag
Voor mijn werk werd ik gevraagd om site-surveys te doen op onze locaties.
Dit om het aantal AP's te bepalen voor ons nieuwe wifi netwerk.
Nu heb ik hier totaal geen ervaring mee hoe dit in zijn werk gaat.
i.v.m. de kosten gaan we dit zelf doen i.p.v. uitbesteden.
Nu ben ik benieuwd of er iemand ervaring hiermee heeft en hardware/software kan aanbevelen.
Software pakketten hiervoor hoeft niet gratis te zijn maar moet natuurlijk niet al te hoog zijn (budget tot €200 a €300)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Qua hardware hebben we de Mikrotik cAP ac uitgekozen om onze Cisco WAP371 te gaan vervangen icm met een nog uit te zoeken routerboard om capsman op te draaien.
We hebben de beschikking over zowel Windows laptops als Macbooks om de software op te draaien.
Ook Android toestellen en iPhones om testen mee te doen mocht dit nodig zijn.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard ben ik al wat wezen zoeken op google maar weet niet echt wat nu een goede techniek is om het aantal AP's te plannen voor een locatie. De meeste locaties hebben een enkele verdieping en sommige meerdere verdiepingen. Dit maakt het (volgens mij) alweer iets ingewikkelder.
Ook heb ik al even wat gekeken naar verschillende software pakketten zoals: netspot, heatmapper maar geen idee waar ik precies op moet letten en/of wat goed werkt.
Technische tekeningen van de locaties hebben we al verzameld
Hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen.
Mocht er iets onduidelijk zijn vraag gerust!
Voor mijn werk werd ik gevraagd om site-surveys te doen op onze locaties.
Dit om het aantal AP's te bepalen voor ons nieuwe wifi netwerk.
Nu heb ik hier totaal geen ervaring mee hoe dit in zijn werk gaat.
i.v.m. de kosten gaan we dit zelf doen i.p.v. uitbesteden.
Nu ben ik benieuwd of er iemand ervaring hiermee heeft en hardware/software kan aanbevelen.
Software pakketten hiervoor hoeft niet gratis te zijn maar moet natuurlijk niet al te hoog zijn (budget tot €200 a €300)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Qua hardware hebben we de Mikrotik cAP ac uitgekozen om onze Cisco WAP371 te gaan vervangen icm met een nog uit te zoeken routerboard om capsman op te draaien.
We hebben de beschikking over zowel Windows laptops als Macbooks om de software op te draaien.
Ook Android toestellen en iPhones om testen mee te doen mocht dit nodig zijn.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard ben ik al wat wezen zoeken op google maar weet niet echt wat nu een goede techniek is om het aantal AP's te plannen voor een locatie. De meeste locaties hebben een enkele verdieping en sommige meerdere verdiepingen. Dit maakt het (volgens mij) alweer iets ingewikkelder.
Ook heb ik al even wat gekeken naar verschillende software pakketten zoals: netspot, heatmapper maar geen idee waar ik precies op moet letten en/of wat goed werkt.
Technische tekeningen van de locaties hebben we al verzameld
Hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen.
Mocht er iets onduidelijk zijn vraag gerust!
IT Guru :)