Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1181128

Topicstarter
Ik heb al een aantal keer een transactie gedaan via paypal en mijn creditcard.
Het ging zo:

Mijn creditcard is gekoppeld aan mijn paypal rekening, dus als ik geld overmaak naar een andere paypal rekening gaat dat van mijn creditcard af.
Ik heb al een paar keer 5000 euro overgemaakt naar een andere paypal rekening, dat ging dus van mijn creditcard af. Dat geld is vervolgens op mijn vriend z’n paypal gekomen. Die vriend heeft dat daarna op zijn rekening laten storten en dat weer overgemaakt naar mijn bankrekening. Snap je het nog?

Het geld ging dus:
Van mijn creditcard> mijn paypal> vriend z’n paypal> vriend z’n bankrekening> mijn bankrekening.

Mijn vraag is dus, levert dit problemen op met de fiscus? Kan ik dit vaker doen? Moet ik deze transacties aangeven? In feite is het dus geen inkomen, want ik krijg het geld gewoon weer terug.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:12

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Zowel jij als jouw vriend hebben inkomen op deze manier. De fiscus kijkt naar inkomen. Niet naar uitgaven.

Waarom zou je dit uberhaupt doen. Ik snap het niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 1181128 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:45:
In feite is het dus geen inkomen, want ik krijg het geld gewoon weer terug.
Moet ik vragen waar die 5K "telkens" vandaan komt dan? Of heb jij de enige creditcard ter wereld die zelf geld genereert?

Andersom, als het alleen maar "schuiven" met geld is, vraag ik me ook af waarom je het doet. Gezien je vraagstelling voel je nattigheid.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 12:56
Dus het geld ging van je CC uiteindelijk naar je eigen rekening en dat zijn dan geen inkomsten? Als dit geen problemen zou opleveren zou iedereen het doen, helaas is het niet zo simpel.

Wat je hebt gedaan is zonde van je tijd.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik snap de associatie met vreemde milleus, maar het heeft te maken met het punten systeem dat je hebt met de creditcard. Als ik geld besteed, krijg ik er dus punten voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:08

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 1181128 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:52:
Ik snap de associatie met vreemde milleus, maar het heeft te maken met het punten systeem dat je hebt met de creditcard. Als ik geld besteed, krijg ik er dus punten voor terug.
Los van of de fiscus je problemen gaat geven, is dit ongetwijfeld ook tegen de gebruikersvoorwaarden van je credit card.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 12:56
Dat kan, ik vraag me af of de maatschappij geen vragen gaat stellen. Al denk ik van niet eerlijk gezegd. 'Spullen gekocht met mijn Paypal'.

[ Voor 14% gewijzigd door SgtElPotato op 12-02-2019 20:54 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:56
Als je geld afhaalt van paypal betaal je toch een klein percentage kosten....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tommie12 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:53:
Als je geld afhaalt van paypal betaal je toch een klein percentage kosten....
Dat geldt alleen als er een bedrijf tussen zit, niet via vrienden ofzo dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 1181128 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:52:
Uiteindelijk betaal je zelf die punten; je creditcard is toch ook niet een gratis produkt?

Ik snap de manier nu wel maar het geld is niet traceerbaar; als jij elke maand 10x dit trucje uithaalt, is er een mogelijkheid dat er dus "gezien" wordt dat je 50K aan inkomen krijgt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zie niet in waarom de fiscus dit iets zal interesseren.
Het is gewoon schuiven met geld. Je kunt goed uitleggen waar het vandaan komt en dat het geen inkomsten zijn waarover belasting verschuldigd is.

Dat het waarschijnlijk in strijd is met de voorwaarden van de cc staat er los van.

Misschien dat er ooit wel vragen over komen. Weet niet wanneer er precies een melding vanuit de bank naar de fiscus gaat.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:18
Krijg je hier geen gezeur met schenkbelasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:29
Buiten dat je mogelijk problemen kunt krijgen met de belasting, zijn de meeste creditcardmaatschappijen ook niet erg happig op dit soort constructies. Welke kaart heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt het altijd gooien op "onverschuldigd betaald" als je gezeur krijgt.

Dus ja je kunt 'lastige' vragen krijgen, nee ik denk niet dat er belastingen verschuldigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oohh schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:24:
Buiten dat je mogelijk problemen kunt krijgen met de belasting, zijn de meeste creditcardmaatschappijen ook niet erg happig op dit soort constructies. Welke kaart heb je precies?
Ik heb de black diamond card van de Bijenkorf.
In feite is er toch niks mis met deze constructie? De creditcard maatschappij weet toch niet dat ik dat geld weer teruggestort krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 22:37
Volgens mij krijg je op deze manier wel gezeik met de belastingdienst. Je geeft 5k uit en krijg vervolgens 5k als schenking. Over schenkingen moet je belasting betalen bij mijn weten tot een bepaald bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FunFair schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:39:
Volgens mij krijg je opleiding deze manier wel gezeik met de belastingdienst. Je geeft 5k uit en krijg vervolgens 5k als schenking. Over schenkingen moet je belasting betalen bij mijn weten tot een bepaald bedrag.
Het is geen schenking maar een terugbetaling. Een vereiste bij een schenking is dat je iemand wilt bevoordelen.
Qua belasting wordt het pas relevant wanneer je wat met die punten gaat doen. Door deze constructie valt de opbrengst in de categorie resultaat uit overige werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:09
Je betaald zonder tegenprestatie, dan is dat een schenking. Krijg je het geld terug, was het een lening. Creatief gevonden, maar ik zou er mee oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:42:
Je betaaldt zonder tegenprestatie, dan is dat een schenking.
Leuk bedacht, maar zo werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:12
Anoniem: 1181128 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:45:
Ik heb al een aantal keer een transactie gedaan via paypal en mijn creditcard.
Het ging zo:

Mijn creditcard is gekoppeld aan mijn paypal rekening, dus als ik geld overmaak naar een andere paypal rekening gaat dat van mijn creditcard af.
Ik heb al een paar keer 5000 euro overgemaakt naar een andere paypal rekening, dat ging dus van mijn creditcard af. Dat geld is vervolgens op mijn vriend z’n paypal gekomen. Die vriend heeft dat daarna op zijn rekening laten storten en dat weer overgemaakt naar mijn bankrekening. Snap je het nog?

Het geld ging dus:
Van mijn creditcard> mijn paypal> vriend z’n paypal> vriend z’n bankrekening> mijn bankrekening.

Mijn vraag is dus, levert dit problemen op met de fiscus? Kan ik dit vaker doen? Moet ik deze transacties aangeven? In feite is het dus geen inkomen, want ik krijg het geld gewoon weer terug.
Waarom zou je via zo’n omweg jezelf betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 18:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dus, jullie schuiven via de credit-card met geld en krijgen daar punten voor, maar jullie vermogen neemt verder niet toe of af? Dan is er dus geen sprake van inkomsten, anders dan die 'verdiende' punten, en geen idee wat dat waard is.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
De transacties zijn geen schenkingen. Een schenking is immers een gift zonder verwachte tegenprestatie. Meest voordehandliggende zienswijze is lening en inlossing. Dat is onbelast.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

CC maatschappijen zijn niet dom, het monitoren van vreemde transacties is zo ongeveer hun core business. Dit gaat hoe dan ook opvallen en de kans is dan dat je de komende jaren geen creditcard meer kan aanvragen.

Doe het gewoon niet....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
De vraag is ten behoeve waarvan maak je 5k over naar je vriend?
Biedt hij iets te koop aan, wat hij daarna voor eenzelfde bedrag terug koopt? Dan lijkt mij weinig aan de hand (tenzij dit product 10x heen en weer gaat natuurlijk)*.

Maak je alleen geld over, zonder tegenprestatie dan kan het wellicht als een schenking worden gezien.
Afhankelijk van hoe vaak je deze constructie doet, zal de schenkbelasting flink op kunnen lopen.
Als jij eenmalig 5k overmaakt betaal jij (als schenker) 1.222 euro schenkbelasting of je vriend (als ontvanger) 855 euro schenkbelasting. Maakt hij die 5k weer over naar jou, komen deze bedragen nog een keer voor jullie kiezen (voor zover ik weet mag je schenkingen over en weer niet met elkaar verrekenen). (Zie https://www.belastingdien...ulpmiddel-schenkbelasting om uit te rekenen wat 5k schenken aan schenkbelasting oplevert).

Nu zal met een keer het geld heen en weer schuiven dit niet direct als "verdacht" worden aangemerkt en zal er weinig aan de hand zijn. Maar doe je het een keer of tien en ze komen bij jou/jullie, dan gaat het jullie fors geld kosten!
Voor de schenkbelasting tel je namelijk alle schenkingen van dezelfde schenker bij elkaar op. In dat geval heb je dus 50k euro geschonken. Je vriend als ontvanger, is hierover € 14.355 schenkbelasting verschuldigd OF jij als schenker dient € 20.508 schenkbelasting af te tikken.
Maakt die vriend ook weer 50k naar jou over, dan geldt hetzelfde verhaal.

Dus denk goed na, want als de belastingdienst straks met een naheffing komt omdat ze dit als een verkapte schenking zien, zijn jullie beide het bokkie!

*) Het product dat je koopt zal wel een waarde van om en nabij de 5k moeten liggen. Als je een stoeptegel voor 5k verkoopt, dan zal de belastingdienst het mogelijk ook als een verkapte schenking zien omdat de waarde niet representatief is voor het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik kan me vooral moeilijk voorstellen dat PayPal de transactiekosten van de creditcard zomaar op zich neemt :? Dit zijn toch al snel tientallen Euro's bij deze bedragen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:19

Theo

moederbord

Voor een belastingdienst moet je het nog kunnen schren onder het uitlenen van geld. Als jij mij vraag of ik jou 10K kan lenen voor 3 maanden, en ik maak jou die 10K over dan wordt dit niet als een schenking gezien. DIe 10K die 3 maanden later terug wordt gestort wordt ook niet als een schenking gezien. Voorwaarde is wel dat er iets op papier vast staat dat er een lening is. Dit kan ook een email zijn of een simpel stukje tekst op papier.

Als je bedragen van mer dan 15K gaat overmaken dan wordt dit door de bank, cc (en ik dacht ook door Paypal aangezien zij een bankvergunning hebben) bij de overheid gemeld tegen witwaspraktijken. Drie keer 5K in een week zal denk ik ook gemeld worden.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wat een eikelig gedrag zeg.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:19

Theo

moederbord

Die 5.000 euro die met een grote omweg weer terug komt levert je dus 500 punten op bij de Bijenkorf. Hiermee krijg je dus een whopping 12.50 euro korting bij de Bijenkorf :')
Dat is 0.2% van je schuifgeld...

Compleet kansloos...

[ Voor 14% gewijzigd door Theo op 13-02-2019 07:54 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 13:57

DataGhost

iPL dev

Ik zou https://www.icscards.nl/b...ice-de-bijenkorf-card.pdf nog maar eens doorlezen voordat je straks zit met een gecancelde kaart en een factuur voor het gebruik van oneigenlijk verkregen punten. Helemaal makkelijk voor je gemaakt: art 6.2 en 11.
TBH als je dergelijke bedragen uitgeeft (>10K of >30K jaarlijks) om aan zo'n kaart te komen had je dit opzich ook zelf wel kunnen bedenken toch?

[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 13-02-2019 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 10:10

macnerd

No Apples please :-)

Aangezien dit voor de belasting niet heel duidelijk te volgen is: documenteer het, op papier.

Bij je belastingaangifte geef je alleen je echte voordeel op (dat van de punten), niet van het geschuif met geld. Zowel jij als je vriend kunnen vragen krijgen (ook over x aantal jaar) en dan is het handig als je dat zo kunt verantwoorden.

MacNerd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:52
Theo schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:53:
Die 5.000 euro die met een grote omweg weer terug komt levert je dus 500 punten op bij de Bijenkorf. Hiermee krijg je dus een whopping 12.50 euro korting bij de Bijenkorf :')

Compleet kansloos...
Ik denk dat hij aan het sparen is voor een Canada Goose jas, met bijbehorend Gucci nektasje. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De belastingdienst zal dit niet gaan belasten. Het is geen betaling, geen schenking en geen inkomsten. Het is gewoon het uitlenen van geld tegen een rente van 0% met de verwachting dat het direct terugbetaald wordt.
Wel kan de belastingdienst hier moeite mee hebben aangezien je grote bedragen rond schuift. Dat is ook wat je vaak bij fraude of witwassen ziet, ze kunnen dus wel een onderzoek starten. Zorg dus dat je een duidelijk overzicht van de geldstromen kan aanleveren.

Wel is het zo dat banken hier niet happig op zijn. Jij schuift met geld, wat met kosten gepaard gaat, om punten te verzamelen buiten de voorwaarden van de creditcard om. Kans is aanwezig dat ze je creditcard opzeggen, punten annuleren en, indien je punten het uitgegeven, hier een vergoeding voor gaan vorderen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Wat een misselijkmakende manier om een grijpstuiver te verdienen. Besteed die tijd aan werken en dat levert meer op dan een paar onnozele punten.

Overigens twijfel ik er niet aan dat dit tegen de regels van Paypal en de CC ingaat en dus weleens heel vervelende gevolgen zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 16:19
Zeg euhm...
Zou het niet kunnen dat je hele constructie niet is doorgedacht?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tpqU3hs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:08

g0tanks

Moderator CSA
cadsite schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:23:
Zeg euhm...
Zou het niet kunnen dat je hele constructie niet is doorgedacht?
[Afbeelding]
Buiten de Bijenkorf verdien je ook punten, alleen minder dan binnen de Bijenkorf.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Theo schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:45:
Voor een belastingdienst moet je het nog kunnen schren onder het uitlenen van geld. Als jij mij vraag of ik jou 10K kan lenen voor 3 maanden, en ik maak jou die 10K over dan wordt dit niet als een schenking gezien. DIe 10K die 3 maanden later terug wordt gestort wordt ook niet als een schenking gezien. Voorwaarde is wel dat er iets op papier vast staat dat er een lening is.[...]
Dat is geen voorwaarde, al is het wel verstandig om zo'n document op archief te hebben.

Als je een overzicht van de transacties (full circle) kunt produceren, is de zienswijze van "kortlopende lening" aannemelijk gemaakt. Andere zienswijzen (waaronder "gift", or "arbeid") zijn dan niet aannemelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
g0tanks schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:34:
[...]

Buiten de Bijenkorf verdien je ook punten, alleen minder dan binnen de Bijenkorf.
Ah, daar is (als niet-klant) niets over te vinden. Bedankt.

Wat ik wel vond:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ov3hKo5.png

[ Voor 11% gewijzigd door cadsite op 13-02-2019 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bijenkorf heeft een puntenprogramma opgezet om je aan te moedigen hun kaart te gebruiken. Hun privacystatement vermeldt dat ze behalve je persoonlijke gegevens ook "Informatie met betrekking tot transacties met de Bijenkorf Card binnen de Bijenkorf" en "Informatie met betrekking tot transacties met de Bijenkorf Card buiten de Bijenkorf" bijhouden. Uiteraard is dat ook nodig om de betaalkaartservice te laten werken, maar ik geloof precies niet dat al die winkels enkel op die betaalkaart-kar gesprongen zijn om hun klanten een service te bieden (toevallig geeft die informatie ook heel interessante klantprofielen).

Dus de Bijenkorf probeert mooie klantprofielen op te stellen door hun klanten een wortel voor te houden en TS pakt een paar wortels extra mee. Ik zou er me zelf niet mee bezighouden, maar het moet niet altijd het grote bedrijf zijn dat dergelijke pokerspelletjes wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:16
Het lijkt me dat iemand die creditcard kosten betaald, zoals ik het begrijp is dat Paypal.
Die zijn heel erg makkelijk in dit soort situaties; je kost hun meer geld dan je oplevert, dan kom je op de zwarte lijst en mag je nooit meer een Paypal account hebben.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Theo schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:53:

Compleet kansloos...
Met een Black Diamond Card krijg je bij bestedingen buiten de Bijenkorf 0,5% van je uitgave als punten.
@Anoniem: 1181128 Er staat redelijk duidelijk in de voorwaarden vermeld dat er over het opnemen van contant geld wel punten gespaard kan worden, maar "Het sparen van Punten over de opname van contant geld met de Bijenkorf Card kan geheel of deels worden beperkt indien wordt vermoed dat Card Member daarvan
oneigenlijk gebruik maakt.
" (artikel 6.2)
En het cirkeltje wat jij uitvoert valt ook gewoon onder opname van contant geld.

In het kort: gratis geld bestaat niet. Deze molen van geld levert je nu een beetje op, bevind zich overduidelijk in het (donker)grijze gebied en kan je uiteindelijk meer kosten dan je lief is (als je bijv. op een zwarte lijst o.i.d. komt te staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tehh schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:13:
[...]
Er staat redelijk duidelijk in de voorwaarden vermeld dat er over het opnemen van contant geld wel punten gespaard kan worden [...]
In het kort: gratis geld bestaat niet.
Dat lijkt me wel evident:
U betaalt 4% over het opgenomen bedrag als u geld opneemt met een Bijenkorf Card. Dit tarief geldt in Nederland en ook in het buitenland.
Die puntjes zijn het echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-06 11:18
Of het netjes is of legaal laat ik even in het midden. Maar je kan het ook bij jezelf houden door 2 paypal accounts aan te maken. De ene koppelen aan je cc en de ander aan je rekening, zo betrek je ook je vriend niet in deze praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 20-06 18:25
Ben ik de enige die dit frauduleus vindt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cadsite
Gadgeteer schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:39:
Ben ik de enige die dit frauduleus vindt?
Neen, maar waarschijnlijk wel de enige die een antwoord plaatst in dit topic zonder de andere reacties te lezen.
:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 15:08
Frauduleus richting ICS cards. Fiscaal is hier weinig spannends aan (tenzij er drempels mee worden vermeden/behaald (bijv. heffingsvrij vermogen)).

De belastingdienst triggert niet op transacties, maar op saldi. Dus die zullen hier alleen maar vragen over stellen als je voor iets anders onder de loep komen te liggen. Mochten ze er dan vragen over stellen, kun je makkelijk uitleggen wat je gedaan hebt en (neem ik aan) de hele stroom geld onderbouwen. Ik neem ook aan dat de tijd tussen de stappen een kwestie is van uren/dagen en niet maanden. Dan zullen ze hier niks mee kunnen.

Of je sympathie wint is een tweede, dus wellicht graven ze wel wat dieper op andere zaken en laten ze je met een twijfelgevalletje niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 20-06 18:25
cadsite schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:51:
[...]

Neen, maar waarschijnlijk wel de enige die een antwoord plaatst in dit topic zonder de andere reacties te lezen.
:X
Bedoel er eigenlijk mee aan te geven dat ik het vreemd vindt dat hier toch zoveel serieus op ingegaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Gadgeteer schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:54:
[...]
Bedoel er eigenlijk mee aan te geven dat ik het vreemd vindt dat hier toch zoveel serieus op ingegaan wordt.
Geloof dat iedereen die de TS leest en de reactie hetzelfde denkt hoor. Puur hypothetisch is het wel een geinige om op in te gaan. Iets wat bij GoT vaak vaak gebeurd en dus ook best wel leerzaam is.

Denk dat het niet slim is om te strijden tegen een dusdanig grote organisatie als ICS. Geloof dat er weinig andere CC aanbieders zijn in nederland, dus je graaft denk ik snel je eigen graf.
Die gasten dekken hun kont echt wel in, dit soort truukjes zijn niet nieuw dus ze weten echt wel wat je aan het doen bent.

[ Voor 26% gewijzigd door TepelStreeltje op 13-02-2019 14:00 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TepelStreeltje schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:58:
[...]

Geloof dat iedereen die de TS leest en de reactie hetzelfde denkt hoor. Puur hypothetisch is het wel een geinige om op in te gaan. Iets wat bij GoT vaak vaak gebeurd en dus ook best wel leerzaam is.

Denk dat het niet slim is om te strijden tegen een dusdanig grote organisatie als ICS. Geloof dat er weinig andere CC aanbieders zijn in nederland, dus je graaft denk ik snel je eigen graf.
Die gasten dekken hun kont echt wel in, dit soort truukjes zijn niet nieuw dus ze weten echt wel wat je aan het doen bent.
Ik vraag het me maar af hoor, het is niet alsof ze hieraan doodbloeden oid. Wat zij aan transactiekosten verdienen op die €5000 is vele malen meer dan wat die puntjes waard zijn. Zij verdienen er aan het eind dus nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Gadgeteer schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:54:
[...]

Neen hoor.
Er wordt op in gegaan, maar quasi iedereen heeft hier al gezegd dat er een risico is. Als hij dat wil lopen, zijn probleem hé, we kunnen het enkel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een ander risico is dat Paypal het zelf verdacht gaat vinden en de rekening blokkeert totdat je tekst en uitleg hebt gegeven. Je zal je geld uiteindelijk wel terugkrijgen, maar hou er rekening mee dat het dus voor langere tijd vast kan staan, en de CC maatschappij ondertussen een dikke rente rekent op die lening.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 13-02-2019 14:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

.oisyn schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:22:
[...]
en de CC maatschappij ondertussen een dikke rente rekent op die lening.
offtopic:
Aangenomen dat die €5k z'n totale vermogen is en hij geen ander buffer heeft om de cc rekening alvast te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Dat met die rente is geen probleem als je een andere kaart hebt (of meerdere) die allemaal op verschillende data in de maand afrekenen, dan kun je rondjes bijven draaien. En gaat het sneller met de punten, natuurlijk.

Maar of nu de Bijenkorf card het beste is om dit soort kasrondjes mee te doen betwijfel ik, dan zijn er naar mijn idee betere kaarten (en ook betere manieren dan via PayPal).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 13-02-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

fsfikke schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:08:
[...]

Ik vraag het me maar af hoor, het is niet alsof ze hieraan doodbloeden oid. Wat zij aan transactiekosten verdienen op die €5000 is vele malen meer dan wat die puntjes waard zijn. Zij verdienen er aan het eind dus nog aan.
neuh, ze zullen het zeker niet voelen. Maar toch zijn die gasten meestal erg scherp, zodra ze op wat voor manier dan ook, ergens geld missen, gaan ze er wel achteraan.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

cadsite schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:06:
[...]

Ah, daar is (als niet-klant) niets over te vinden. Bedankt.

Wat ik wel vond:
[Afbeelding]
Beter zoeken:
http://www.icscards.nl/bi...anvragen/bijenkorf-punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Het was dus te vinden, bedankt.
Wel blijf ik me verbazen over de moeilijkheid om dit te vinden, maar dat staat los van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:43
Ik voorzie geen problemen.. Ik bedoel: dit is toch heel normaal en doet iedereen..! Ik zou het gewoon doen ;)
Pagina: 1