Geen 1440p optie in meeste games.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Hemmink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-09 16:52
Mijn vraag
Ik heb twee beeldschermen:
- Een 1440p beeldscherm verbonden met een DVI kabel.
- Een 1080p televisie verbonden met HDMI kabel
(De televisie gebruik ik eigenlijk alleen wanneer ik games vanaf de bank wil spelen.)

Ik heb dus twee beeldschermen met verschillende resoluties. Ik duplicate de beeldschermen dus op beide schermen is hetzelfde te zien. De resolutie die ik standaard op windows gebruik is 1440p, maar de actieve resolutie naar de tv is 1080p.

Ik heb het probleem dat vrijwel alle games mij niet de mogelijkheid geven om op 1440p te gamen. Voor de games die ik vanaf de bank speel maakt dit niet uit, maar wanneer ik mijn monitor wil gebruiken resulteert dit in een wazig beeld.

Hoe zorg ik ervoor dat ik de optie 1440p krijg in games, en allerliefst automatisch selecteer?

Relevante software en hardware die ik gebruik
GTX 1070
iiyama prolite b2783qsu
sony KDL32ex600

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Resolutie handmatig aanpassen in de config files van de spellen.
Dit werkt bij sommige games wel (rocket league), maar bij andere dan weer niet (zoals APEX).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je doet kan niet. Een duplicate kan niet 2 verschillende resoluties hebben. Dus je monitor draait ook op 1920x1080. Wil je dat niet, dan moet je niet dupliceren. Want op een monitor die op 1920x1080 draait zul je niet de optie voor 2560x1440 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Hemmink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-09 16:52
Mijn monitor draait wel op 1440p, het signaal naar mijn monitor is ook 1440p. Het signaal naar mijn televisie is echter 1080p. zie: https://imgur.com/a/cJlcCl7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 22:15
Misschien een idee om je PC monitor als display 1 te selecteren? Dit kan er wel voor zorgen dat het beeld wat naar de tv wordt gestuurd downscaled 1440P --> 1080P (dus dat alles wel op 1440P wordt gerenderd, ook dat wat naar de TV wordt gestuurd).

Mijn opstelling staat op dezelfde manier, zelf doe ik het door de kabel van de TV eruit te halen en er pas in te doen als ik de TV gebruik. Heb zelf niet een betere oplossing gevonden dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dennis Hemmink schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:05:
Mijn monitor draait wel op 1440p, het signaal naar mijn monitor is ook 1440p. Het signaal naar mijn televisie is echter 1080p. zie: https://imgur.com/a/cJlcCl7
Dat kan NIET op een duplicate. Dat is een 1:1 pixelmapping, en dan kun je niet ineens een bult pixels erbij bedenken. Maar dat is dus ook niet het geval, je draait beide op 2560x1440, waarbij je TV het spul downscaled (daar vallen dus een zooi pixels weg). Grote kans dat Windows kijkt naar wat de native resolutie is van het scherm en dat je daarom dus niets anders kunt selecteren. Geen idee of daar een oplossing voor is, anders dan het spul bij voorkeur in native resolutie draaien. (dus niet duplicaten)