Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:27
Hallo,

Vorige week deze monitor gekocht. Prachtig beeld maar ik krijg de ingebouwde speakers niet aan de praat. Hij is aangesloten dmv HDMI en de audio kabel.
Daarnaast lijkt het erop dat er geen sensor in zit die het omgevingslicht meet want de helderheid is altijd wat hoog. KLopt dit of kan dat ergens ingesteld worden?

Alvast bedankt

Anman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Selecteer je in Windows wel het juiste audioapparaat? En staat het volume niet toevallig op 0 in het instellingen menu (OSD) van het scherm zelf? Zo te zien heeft je monitor aan de achterkant een joystickje om instellingen aan te passen.

Zeer weinig monitoren hebben een sensor die het omgevingslicht meet, dat zal deze monitor ook niet hebben. In de instellingen van je monitor kan je natuurlijk wel de helderheid 'permanent' lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In principe hoef je 'm enkel aan te sluiten via HDMI, want de 3.5mm heb je alleen nodig via interfaces die geen audio hebben.

Verwacht trouwens niet teveel van het geluid. Mijn AOCs hebben 't ook, maar dat geluid is vooral heel erg blikkerig.

• Anman
Volgens mij heb ik het juiste audio apparaat geselecteerd. Het lukt me ook niet echt om in het OSD van de monitor te komen, hoe activeer je dat bij deze AOC monitor?

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

doe geen moeite, dat geluid is echt om te huilen..... ik heb ook een aoc scherm...

[ Voor 21% gewijzigd door cactusman op 14-02-2019 07:27 ]

euhmmmm

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anman schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 06:56:
Volgens mij heb ik het juiste audio apparaat geselecteerd. Het lukt me ook niet echt om in het OSD van de monitor te komen, hoe activeer je dat bij deze AOC monitor?
Achterop de monitor zit een OSD-joystickje. Daarmee kun je makkelijk door het OSD wandelen.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Weet je zeker dat de 3.5mm jack geen output is ipv input? Misschien stuur je nu dus geluid van je monitor naar je geluidskaart waardoor er straks 1 mee stopt? :)

GMKTec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | AMD Radeon 780M | Kingston Fury 2x32GB 5600C30 | Samsung 990 Evo Plus 2TB | be quiet! MC1 Pro | MediaTek MT7925

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:45
De 3,5mm is een audio UITgang. Het geluid MOET je over HDMI laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anman
Heren,

Dank voor de reacties.
Blijkbaar zorgde de 3.5 mm uitgang voor verwarring (bij mij en de monitor...). Het werkt nu naar behoren.

Anman
Pagina: 1