Aanschaf van platenspeler en speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 10:53
Mijn vraag
Ik mag vanuit een opdrachtgever een gratis platenspeler uitzoeken van Denon of Marantz. Nu is mijn oog gevallen op de Denon DP-300F. Mijn vraag hierover is of ik deze al kan gebruiken met speakers met een ingebouwde versterker. Zoja, wat is hier het nadeel van of is die er niet? Ik zie veel platenspelers met een versterker ertussen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb gekeken naar wat speakers van Polk en Wharfedale. Zoals de Polk Signature S10e en de Wharfedale Diamond 220. Kan ik zulke speakers direct aansluiten op een platenspeler?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gebeld met meerdere webshops en op youtube gekeken, maar ik kom niet echt tot een antwoord op mijn vraag.

Als jullie een andere optie weten wat betreft een platenspeler van dat merk of andere speakers hoor ik het graag.

PS: excuses als er info mist, ben nog een leek in platenspelers.

[ Voor 34% gewijzigd door Inception10 op 12-02-2019 17:25 . Reden: Niet volledig ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:26

Pierre

Van nature lui!

Het Grote Vinyl Topic Deel 3

Kijk eens hier zou ik zeggen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik even snel naar pricewatch: Denon DP-300F kijk, zijn er 13 winkels in Pricewatch die deze versie/kleurvarianten verkopen. Aangezien je toch ergens je geld mag uitgeven, kan je natuurlijk ook even in de winkel gaan luisteren en vragen wat het handigse is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:23
De DP 300F heeft een ingebouwde voorversterker, je hebt nog een reguliere versterker nodig om deze op passieve speakers aan te sluiten, zoals bijvoorbeeld de Wharfedales die je noemt. Je zou naar actieve speakers kunnen kijken, daar zit de benodigde versterker ingebouwd

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 12-02-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
martyw schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:28:
De DP 300F heeft een ingebouwde voorversterker, je hebt nog een reguliere versterker nodig om deze op passieve speakers aan te sluiten, zoals bijvoorbeeld de Wharfedales die je noemt. Je zou naar actieve speakers kunnen kijken, daar zit de benodigde versterker ingebouwd
Thanks! Als ik dus passieve speakers zou nemen moet er een reguliere versterker tussen die het voordeel heeft dat ik er meer apparaten op aan kan sluiten die de speakers als audio output gebruikt, maar lever ik bij actieve speakers (direct op de platenspeler) ook geluidskwaliteit in of verlies ik hiermee alleen het voordeel van de meerdere aansluitingen? (of is dit lastig te zeggen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:23
Sommige actieve speakers hebben meerdere inputs, of bijvoorbeeld Bluetooth ondersteuning. De gedachte achter actieve speakers is dat de versterker afgestemd is op de speakers, geluidskwaliteit kan dus ook beter zijn dan bij een losse versterker met passieve speakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Actieve speakers komen ook in alle vormen en prijzen, evenals dat bij passieve speakers het geval is. Het is dus vooral een kwestie van budget en welke wensen je hebt. Een paar leuke actieve speakers heb je op zich al voor tussen de 200 en 300 euro. De Argon Alto 5 Actief gaat bijv. voor 279 per paar. En deze speakers bevatten twee optische poorten, een gewone analoge poort, een phono ingang en een subwoofer uitgang. En als kers op de taart nog bluetooth. Dan heb je voor een instapprijs zeer complete speakers.

Als hierboven al aangegeven is bij actieve speakers de ingebouwde versterker specifiek getuned op dat model, dus je boet niet zozeer in aan kwaliteit. Je bent echter wel overgeleverd aan het geluid dat de fabrikant voor je heeft bedacht. Een versterker met passieve speakers geeft je vaak nog wel mogelijkheden met een equalizer om het geluid nog een beetje naar je smaak aan te passen. Maar als een specifiek paar actieve speakers voor jouw oren goed klinkt heb je dat allemaal niet nodig natuurlijk.

Maar als aangegeven kan het geen kwaad om gewoon een audiozaak binnen te stappen die de Denon DP300F ook verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:30
De DP-300f heeft een ingebouwde phono versterker dus je kunt deze rechtstreeks op een analoge input van een set actieve speakers aansluiten. Passieve speakers zoals de Wharfedale's en de Polk Audio die je in je openingspost noemt uiteraard niet.

Ik ken de DP-300f niet dus ik weet niet hoe goed de ingebouwde phono versterker is, maar een losse phono pre of versterker kan zeker beter zijn., dat kan dus een nadeel zijn. Speaker keuze is in elk geval persoonlijk dus ik kan je daarin aanraden om naar een audiozaak te gaan en te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-10 22:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

martyw schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:37:
Sommige actieve speakers hebben meerdere inputs, of bijvoorbeeld Bluetooth ondersteuning. De gedachte achter actieve speakers is dat de versterker afgestemd is op de speakers, geluidskwaliteit kan dus ook beter zijn dan bij een losse versterker met passieve speakers.
Lijkt me niet perse zo. Aangezien elke moderne gangbare speaker op elke moderne gangbare versterker past, zijn actieve speakers enkel handig voor als je niet de ruimte/geld/zin hebt om een losse versterker met receiver te kopen. Daarnaast is het aantal opties en aansluitingen altijd beperkt ten opzichte van een losse versterker icm passieve speakers. Op het beperkte ruimtegebruik na, zie ik dan ook weinig voordelen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inception10
Bedankt allemaal! De Denon DP-300F komt mijn kant op en binnenkort eens bij een HiFi winkel hier in Den Haag wat speakers beluisteren! Top!
Pagina: 1