Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 07:07
Hoi,

Ik heb op dit moment een LSI MegaRAID 9260-8i in mijn server ESXI server zitten. Om de een of andere reden is het instabiel geworden, en crasht ESXI wanneer de contoller in de server zit. Uptime van max een dag, dan oranje lampje op de controller aan en PSOD of gewoon hangen.
Reboot en inloggen op de controller laat zien dat de RAID optimal is, en alle schijven online zijn.
Af en toe zeurt hij ook dat er iets met de batterij aan de hand is, terwijl als je de batterij data op vraagt deze ook optimaal is.
Zonder controller haal ik een langere uptime, hij is nog niet gecrashed of vastgelopen. sinds ik dat ding er zondag uitgehaald heb.
Aan de controller hangen 4 WD Red schijve, + nog wat losse overige schijven (en wat is dat langzaam)

Aanzgezien zover ik kan nagaan de controller dus raar doet, wil ik de controller vervangen.
Nou zit ik te kijken naar een LSI Megaraid 9341-4i of een LSI SAS HBA 9300-8i OF een LSI megaraid SAS9361-4i controller

Kan je klakkeloos de 9260 eruit mikken en één van de genoemde controllers er in stoppen en de diskconfig importeren? Ergens heb ik gelezen dat je een MegaRAID controller niet kan vervangen door een SAS controller, maar ik vind ook weer dat het geen problemen zou mogen geven.
Een iets te grote gok imho, en ik ben er ite onervaren mee.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via CyberHanz op 13-02-2019 10:17)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57
https://www.broadcom.com/...6884-349647637.1550046884

Ik moet zeggen dit was vroeger makkelijker te vinden.
Maar basis dezelfde familie van RAID-CPU is te migreren naar een nieuwer controller.

Het converteren van RIAD-set op megaraid naar HBA lijkt mij onwaarschijnlijk.
Een losse schijf JBOD op een megaraid is misschien mogelijk naar een HBA.

[ Voor 47% gewijzigd door leonbong op 13-02-2019 09:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Lsi heeft duidelijke lijsten waarin de comptabiliteit van raid set is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberHanz
Hoi Leon,

Ik vind heel veel lijsten van interoperabiltiy en compatibiliteit van HD's , moederborden, servers en kabels.
Echter niet welke backwards compatible is met welk controller.
Heb je een linkje?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
https://www.broadcom.com/...6884-349647637.1550046884

Ik moet zeggen dit was vroeger makkelijker te vinden.
Maar basis dezelfde familie van RAID-CPU is te migreren naar een nieuwer controller.

Het converteren van RIAD-set op megaraid naar HBA lijkt mij onwaarschijnlijk.
Een losse schijf JBOD op een megaraid is misschien mogelijk naar een HBA.

[ Voor 47% gewijzigd door leonbong op 13-02-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberHanz
Super bedankt! Ik heb me de blubber lopen zoeken en deze niet gevonden.
Wat ik wil kan dus.