Toon posts:

Just got a Hercules GTS2 32 MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi fellas,

Voor al jullie "moet ik wel/geen GTS2 kopen" hier een informatieve thread...

Ik heb vandaag een Hercules Prophet II GTS2 gekocht, en dus mijn V6600 (SDR) vervangen. Ik moet zeggen, dat het wel waard is!

In UT bijv. op 1280 bij 1024 heb ik gemm. 60-70 FPS en met V6600 had ik gem. 30-40...

Hij is echt snel!

Verwijderd

En?

Good 4 U, maar verder?

Verwijderd

Topicstarter
Mensen riepen in het verleden, NIET DOEN. Toch gedaan! En ik wil alleen maar zeggen, gewoon doen, indien men twijfelt!

Verwijderd

Vanaf een SDR is het nog de moeite .. ALS je veel gamed.

Ik zit zelf met een 2 Mb SVGA kaartje :(

Verwijderd

Topicstarter
Damn... how can u live with that !? ;)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
De upgrade gister van mijn TNT2u naar GF2 was ook zeer de moeite waard vond ik :).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

zit nog ff te sparen, zag een ASUS v7700 64MB [kwijl] voor 1000 en een beetje (230 geloof ik) [/kwijl]

• Speedy
Dat vond ik een beetje te ver gaan :), 500 gulden meer als mijn speeltje en geen performance winst, koop er een CPU voor denk ik, maar die V7700 staat wel zeer kewl in je apparaat beheer :).

Flickr | Lego collectie

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
64 mb versie zou ik nooit doen zoveel is die snelheidswinst niet paar framepjes

Verwijderd

Topicstarter
Hey Fellas,

Welke drivers gebruiken jullie hiero op je GTS(2) ?

Ik kreeg 5.16 megeleverd, maar die werkten niet goed met StarLancer, lockups! Toen de nieuwe gedowned bij Guillemot zelf, en de 5.22 geinstaleerd. Nog steeds lockups!

Al mijn andere GAMES werken perfect! Lekker SNEL! Maar het nu aan StarLancer (Microshit)BUGS of m'n kaart ?

• Speedy
Ik gebruik 5.22 in windows 98 en de standaard Creative drivers in windows 2000, beide kan ik (tot nu toe) alles spelen, dat spel wat jij noemt he ik helaas niet dus kan het niet voor je testen. Ik zelf ga ook nog niet naar 5.30 of hoger, hou het wel ff bij officele drivers.

Hoe zit het bij jullie trouwens met de refresh rate in games? Met de 5.22 drivers "trilt" het beeld in Half-Life en Age of Empires zo erg dat ik er al snel hoofdpijn van krijg, terwijl de windows desktop gewoon op 85hz staat. In win2000 alleen ff snel die star trek demo gespeeld, is me zo geen lage refreshrate opgevallen.

Flickr | Lego collectie

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

refreshrates in spellen zijn de gewone refreshrates als op je desktop, dus als je een lagere resolutie kiest, of een andere kleurendiepte, kan het zo zijn dat hij op 60hz komt te staan, omdat dat bij je desktop ook het geval zou zijn, (standaard), dus moet je eerst alle modussen bijlangs om ze vervolgens op maximaal te zetten. De spellen volgen dan die rr's. dat half-life trilt heeft er waarschijnlijk mee te maken dat die op 16-bit staat en je desktop op 32-bit.

www.nintendocasemods.com

• Speedy
Nee desktop draait gewoon op 16bit kleur, maar van die resoluties ga ik eens proberen, bedankt.

[update]

Dat was idd de oplossing!
Iets anders, toen ik toch met die res aan het klooien was heb ik de desktop eens op 1600x1200 gezet, dit wou op zich, maar als ik de Hz omhoog zette van optimaal naar 75Hz trok het beeld bol, terwijl de monitor het aan moet kunnen volgens de handleiding (1600x1200@80hz) iemand een idee, of kan je hem handmatig op 80Hz zetten, hij gaat hier van 75Hz naar 85Hz..
Maar nogmaals bedankt voor die refreshrate tip, dacht al, mooie kaart maar niet langer als een half uur mee te gamen :).

[/update]

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Jezzz nu crashed opeens me Imperium Galactica 2 !!! :( Wat is dit nou!? Ik had nooit problemen met me V6600 ? Zou het toch aan die Hercules Prophet II kunnen liggen ?

Of is me voeding nu niet goed ? Aopen HX08 plus 300W.

Ik zit te denken om nu een Intel combi te halen...

• Speedy
Bij mij crasht 3D mark 2000 elke keer als tie bij de memory test van 8MB komt (nah crash, hij stopt gewoon en springt naar de desktop)...vaag, en Q3 mist de levelchange, kan me niet herinneren dat ik dat met mijn oude kaart had...nog vager.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Niet te geloven, ik zet me memory divider op 1/3 en alles werkt prima.Pfffffffffffff nou ja!

In StarLancer heb ik nog wel eens dat "opeens" me Sidewinder Pro Feedback naar een Gamepad word ge-switched ??????????? BUG!!!!!! Maar effe Alt-Tab, en in de control panel aanpassen en hij doet 't weer. Wat een BUG! Microsoft's eigen softw. is niet eens compatible... HAHAAHA :)

Verwijderd

Cronik: Bij mij is driver 5.13 tot nu de snelste.

K7V
PC100@133
AGP4X FW en SB disabled
V7700(niet overklokt)
Athlon 600@700
3DMark2000 default(=1024 x16bits) iedere keer zo rond de 6150

Met AGP4.03. Perfect stabiel en snel. Nog geen crash of ander wazigs gehad.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het volgende over een upgrade van een V6600deluxe naar een V7700:
Als je nog oude drivers (reference 5.16 i.m.g.) hebt geinstalleerd van bijv. de V6600 en je plaatst dan een V7700 lijkt alles normaal herkend te worden totdat je een Direct3D-progje opent. Die crasht dus gelijk (althans bij mij). Ik dus de driver van Asus installeren (ook 5.16), het werd alleen maar slechter, ook in Windoos zelf kreeg ik crashes. Ook reference 5.22 werkte daarna niet.
Oplossing: windows helemaal opnieuw installeren en de reference-driver 5.22 gebruiken.
Nu draait m'n V7700 vlekkeloos op 208/345 timing en op m'n oude PII400@448 haal ik 4067 3DMarks (standaard 3DMark2000 bench @1024x768x16bit)

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagie...

Thanks voor al jullie replies want ik ber er wel weijzer van geworden... :)

Na een clean install van Windoos98SE, instaleer ik meteen de BusDrivers. Vervolgens reboot. Dan de AGP403 drivers. En dan de Video Drivers (5.22)

Is dit de goede volgorde ?

- ik instaleer niet die 4in1 422 drivers, omdat ik die IRQ routing en Inf files niet nodig heb, i.v.m. Win98SE...

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Nou cronik, ik heb ergens gelezen dat je eerst je video kaart driver moet installen en dan de agp driver. die bus routing enzo kun je wel eerder doen.

P.S. het hielp wel bij mij om de BSOD op te lossen.

Click hier niet

Verwijderd

Topicstarter
Thanx reaher! Ga ik meteen doen! Testen maar weer.... take 10001 :)

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Cronik , er zijn met starlancer ook wat problemen met Soundblaster kaarten , IRQ conficten geloof ik , als je een Creative soundcard(player 1024 of platinium) hebt , doe je er ook verstandig aan daarvoor de nieuwe drivers te downloaden.You never know!Ja, 3.0 moet goed zijn , dan kan ik je niet meer helpen,bij mij draait hij goed met de 5.30 detonator drivers en een ELSA GLADIAC.
Computers blijven soms een raadsel...........

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Topicstarter
Jo Halo Master,

Ik heb een SB Live Value, met Live Ware 3.0.
Moet toch goed zijn...

Ik denk dat er nog heel wat bugs in dat spel zitten.

Alles werkt verder wel goed. Alleen Starlancer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Gotver de gotver, sorry....... Al me games crashen BIG-TIME met deze kaart. Ik ga 'm mooi Omruilen voor die V7700 !

Verwijderd

Topicstarter
Vreet een GTS2 meer Stroom dan een GTS ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een V7700, en alles werkt! Het lag aan de Sound intelingen in star Lancer die de gameplay verneukte! pardon my language...

Die heb ik op NONE gezet, en het werkt perfect! En ja, je hebt gewoon sound!

• Speedy
Kewl he, voor 1 spel zoveel moeite :).

Flickr | Lego collectie

• laurensl
  • Niet online
Als het goed is vreet een Geforce1 16watt, geforce2 8watt en een 2MX 4watt

Verwijderd

Topicstarter
Q : What is the power consumption of GeForce2 GTS GPU?

A : GeForce2 GTS consumes less than 10W of power at the chip level, and boards built with GeForce2 GTS will consume substantially less power than the AGP or PCI specification. Through advancements in semi-conductor process technology and logic design, the GeForce2 GTS consumes substantially less power than the original GeForce 256. Refer to NVIDIA®
Pagina: 1