100hz gsync ips vs 240hz gsync tn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varathos
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:23
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor voor voornamelijk gaming.
Momenteel twijfel ik erg tussen een 240hz G-sync TN panel of een 100Hz G-sync IPS panel.
Hebben jullie enig ervaring tussen de twee? Ik game niet competetive en ben dit ook niet van plan.
Ik heb momenteen een 1440 IPS scherm met 60hz

Het gaat om de volgende twee panels:
pricewatch: Asus ROG Swift PG258Q Grijs
pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart

In mijn PC zit het volgende:
Intel Core i5 6600K @ 4,25GHz
16GB RAM
MSI Z170A GAMING PRO CARBON
MSI NVIDIA GeForce GTX 1070
500GB SSD
2TB HDD

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

WCA

Wat is hetgene dat je doet twijfelen? 't zijn beiden twee nogal verschillende monitoren.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varathos
GreNade schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:13:
Wat is hetgene dat je doet twijfelen? 't zijn beiden twee nogal verschillende monitoren.
Voornamelijk de stap terug naar TN als je van IPS komt.. ik denk dat er behoorlijk veel verschil in zit maar misschien valt het mee ik heb eigenlijk al zo lang geen TN meer gebruikt, beide lijken me erg goed.
Maar dan is de vraag merk je het verschil in Hz wel? Tuurlijk ga je in alle games geen 240fps halen (daarvoor natuurlijk ook G-sync)

En ultrawide lijkt me erg gaaf!

[ Voor 3% gewijzigd door Varathos op 12-02-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Varathos schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:14:
[...]

Voornamelijk de stap terug naar TN als je van IPS komt.. ik denk dat er behoorlijk veel verschil in zit maar misschien valt het mee ik heb eigenlijk al zo lang geen TN meer gebruikt, beide lijken me erg goed.
Maar dan is de vraag merk je het verschil in Hz wel? Tuurlijk ga je in alle games geen 240fps halen (daarvoor natuurlijk ook G-sync)
Als je IPS gewend bent, zou ik niet meer teruggaan naar TN. Tenminste, ik kan dat niet zo goed hebben. 't is wel wat beter geworden, maar het blijft gewoon een mindere techniek.

Je kan ook nog voor de middenweg gaan: een VA paneel. Deze zitten op alle vlakken tussen een IPS en een TN in, maar op de meeste vlakken een stuk dichterbij een IPS dan een TN.

Voordeel van VA is dat het contrast erg goed is, bijna 3x zo goed als de gemiddelde IPS. Ben zelf van IPS naar VA overgestapt, en intussen vind ik de tradeoff van een iets mindere kijkhoek naar VEEL beter contrast het meer dan waard.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varathos
GreNade schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:17:
[...]

Als je IPS gewend bent, zou ik niet meer teruggaan naar TN. Tenminste, ik kan dat niet zo goed hebben. 't is wel wat beter geworden, maar het blijft gewoon een mindere techniek.

Je kan ook nog voor de middenweg gaan: een VA paneel. Deze zitten op alle vlakken tussen een IPS en een TN in, maar op de meeste vlakken een stuk dichterbij een IPS dan een TN.

Voordeel van VA is dat het contrast erg goed is, bijna 3x zo goed als de gemiddelde IPS. Ben zelf van IPS naar VA overgestapt, en intussen vind ik de tradeoff van een iets mindere kijkhoek naar VEEL beter contrast het meer dan waard.
Thanks! Misschien inderdaad nog leuk om naar te kijken. Welke monitor gebruik je momenteel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ik heb zelf de Samsung CHG70 in 27 inch uitvoering, die heeft alleen geen G-sync. Wel Freesync, en dat werkt ook wel prima met Nvidia eigenlijk.

pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart

Deze

De berichten over backlightbleed/zwart is niet zwart snap ik niet helemaal, dat heeft mijn exemplaar (en bijna elke review op het internet naast tweakers) totaal niet.

[ Voor 63% gewijzigd door WCA op 12-02-2019 10:24 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varathos
GreNade schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:23:
Ik heb zelf de Samsung CHG70 in 27 inch uitvoering, die heeft alleen geen G-sync. Wel Freesync, en dat werkt ook wel prima met Nvidia eigenlijk.

pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart

Deze

De berichten over backlightbleed/zwart is niet zwart snap ik niet helemaal, dat heeft mijn exemplaar (en bijna elke review op het internet naast tweakers) totaal niet.
Bedankt! Ik ga nog eens even kijken naar wat VA schermen :-D
Pagina: 1