Getal presentatie (met name in reviews)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:08

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
In reviews zie ik bij benchmarks getallen met zowel decimale komma's als punten.
Percentages worden geschreven als 45.3%, terwijl bedragen worden geschreven als 1.337 of 2.300,00 (soms ook met niet significante nullen achter de komma).

Het is niet wereldschokkend, maar het lijkt mij een simpele aanpassing. Toch? :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heb je voorbeelden? Want sommige zullen iets zijn dat de redactie kan doen, anderen is iets waar mogelijk wat programmacode voor moet worden aangepast. En weer anderen hebben wellicht te maken met de taalinstelling van jouw browser en/of OS.

[ Voor 22% gewijzigd door ACM op 12-02-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In spreektaal gaat het toch over procentpunten, als het over percentages gaat?

De getallen in de topicstart zijn, mijn mening, volledig correct qua notatie en, afhankelijk van de context, zijn de decimalen ook goed neergezet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MAX3400 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:02:
In spreektaal gaat het toch over procentpunten, als het over percentages gaat?

De getallen in de topicstart zijn, mijn mening, volledig correct qua notatie en, afhankelijk van de context, zijn de decimalen ook goed neergezet.
Nee, procentpunten is wat anders. Als iets van 45% naar 48% stijgt, is dat een stijging van 6,67% en tegelijkertijd een stijging van "3 procentpunt".

Een procent met decimalen hoort in het Nederlands net als andere getallen gewoon met een komma :)

Sterker nog, iets kan dus ook 1,5 procentpunt veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ACM schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:07:
[...]

Een procent met decimalen hoort in het Nederlands net als andere getallen gewoon met een komma :)
Toevallig nog in mijn recente geheugen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kmbnnpxVerVCiuKayRlcwTMO/medium.jpg
Dus tja, er is zeker iets te zeggen voor universelere notaties op Tweakers; uiteindelijk bepalen bepaalde markten hun eigen notaties.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MAX3400 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:11:
Dus tja, er is zeker iets te zeggen voor universelere notaties op Tweakers; uiteindelijk bepalen bepaalde markten hun eigen notaties.
Neehoor, dat doen/kunnen ze niet. Alleen is de Amerikaanse notatie ook aardig ingeburgerd.

De waardes in jouw screenshot zijn vanuit een puur Nederlands taalperspectief gewoon fout. In dit geval zijn het zelfs strict genomen ongeldige cijfers. Wij (Nederlanders) gebruiken de . als duizendtal-aanduiding en de , als decimaalscheiding. De Amerikanen doen dat net andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
MAX3400 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:11:
[...]

Toevallig nog in mijn recente geheugen:
[Afbeelding]
Jouw voorbeeld is eerder een browser (of telefoon) instelling (aangezien de snelheid bovenin ook met een punt staat - engelse notatie dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Als developer kom ik dit heel vaak tegen. Het ligt aan de regionale instellingen hoe je browser geautomatiseerde taken displayed. Mijn Windows is bijvoorbeeld ingesteld op amerikaans. Dit betekend dat alle automatische zaken op mijn PC, zoals excel, windows en de browsers het laat zien als amerikaanse notatie.

Daar en tegen, doet de redactie de handmatige schrijfwijze volgens de Nederlandse standaarden. En dat past de browser niet automatisch voor je aan. Daardoor krijg je verschillen.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

anboni schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:16:
Jouw voorbeeld is eerder een browser (of telefoon) instelling (aangezien de snelheid bovenin ook met een punt staat - engelse notatie dus).
Gertjuhjan schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:16:
Daar en tegen, doet de redactie de handmatige schrijfwijze volgens de Nederlandse standaarden. En dat past de browser niet automatisch voor je aan. Daardoor krijg je verschillen.
Alles wat door onze code wordt genereerd wordt ook in Nederlandse notatie gedaan (als het goed is :P ). We gebruiken echter ook een paar tools waar wel de browser-instelling wordt gehonoreerd, daarom wil ik dus graag weten waar dit concreet voorkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
ACM schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:56:
Heb je voorbeelden? Want sommige zullen iets zijn dat de redactie kan doen, anderen is iets waar mogelijk wat programmacode voor moet worden aangepast. En weer anderen hebben wellicht te maken met de taalinstelling van jouw browser en/of OS.
Bijvoorbeeld hier

Zodra je met de muis over de balkjes gaat, worden percentage overal getoond met een decimale punt.
Bij accuduur PCMark scores wordt het goed getoond, maar met niet significante nullen.
Bij schermhelderheid wordt het ook goed getoond, maar bevatten in deze gevallen geen punt of komma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

offtopic:
Gertjuhjan schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:16:

https://taaladvies.net/ta.../integendeel_daarentegen/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Friemel schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:34:
Bijvoorbeeld hier

Zodra je met de muis over de balkjes gaat, worden percentage overal getoond met een decimale punt.
Ik heb net een fix voor deze gemaakt, die zal over anderhalve week bij de reguliere release meekomen.
Bij schermhelderheid wordt het ook goed getoond, maar bevatten in deze gevallen geen punt of komma.
Deze heb ik niet aangepast. Ik weet niet of de leesbaarheid wel verbetert met "1.000:1" vs "1000:1". En mede daardoor had ik ook niet zo'n interesse om te kijken hoe complex die zou zijn om wel duizend-scheidingen toe te voegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03
@Friemel @ACM Het duizendtallenscheidingsteken (drie keer woordwaarde 8)) gebruiken we in getallen van vier cijfers of meer, dus vanaf 10.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Deze heb ik niet aangepast. Ik weet niet of de leesbaarheid wel verbetert met "1.000:1" vs "1000:1". En mede daardoor had ik ook niet zo'n interesse om te kijken hoe complex die zou zijn om wel duizend-scheidingen toe te voegen :P
Nee, ik bedoelde daarmee niet de contrast ratio's, maar dat het bij schermhelderheid juist wel goed werd getoond.

Het aantal cd/m2 bevat hier geen getallen boven 999, dus kon ik niet bepalen of het daar wel getoond zou worden als 1000,00 of 1.000,00 of 1.000

Wel netjes om de percentages aan te passen, al zal niemand de vlag hijsen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Friemel schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:15:
Het aantal cd/m2 bevat hier geen getallen boven 999, dus kon ik niet bepalen of het daar wel getoond zou worden als 1000,00 of 1.000,00 of 1.000
Volgens mij werken die hetzelfde als de andere cijfers in soortgelijke grafieken (zoals PCMark op een pagina eerder), dus dat zou goed moeten gaan :)
al zal niemand de vlag hijsen
Helaas niet :/ :P
Pagina: 1