Vraag

• Emperoar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik zoek een?
Ik denk dat mijn oude telefoon het aan het begeven is (een oneplus x, hij doet erg moeilijk met opladen), dus ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Zoals de titel al aangeeft, ergens in het, volgens mij, midrange segment

Wat is je budget?
Ik ben denk ik weer van plan om rond de 300 euro uit te geven, laten we zeggen minder dan 400.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op dit moment heb ik dus een oneplus x, en daar was ik eigenlijk best tevreden mee. De accu viel de laatste tijd alleen steeds iets meer tegen, maar deze is dan ook al meer dan 3 jaar oud nu. Ik gebruik mijn telefoon eigenlijk nooit voor games, maar vind een goede camera en beeldscherm voor films/streams eigenlijk het belangrijkste. Ik heb dus ook geen specifieke programma's die de smartphone moet kunnen draaien, aangezien chrome en twitch denk ik het zwaarste zijn wat ik op dit moment gebruik. Daarnaast vond ik de redelijk basic UI van oneplus wel fijn, ik wil eigenlijk zo min mogelijk verplichte apps/opmaak. Als allerlaatste wil ik graag toevoegen dat ik een lange batterijduur ook prettig vind. Ik maak soms lange dagen, en hoewel ik mijn telefoon dan niet non-stop gebruik, zou ik wel willen dat hij voor een paar jaar meerdere uren achter elkaar mee gaat.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al wat rond gezocht, en heb deze telefoons gevonden:
OPPO RX17 Neo
Xiaomi Pocophone F1
Honor 10
Nokia 8.1

Wat ik er tot nu toe van heb gezien is dat ze allemaal redelijk vergelijkbaar zijn, en dat ze allemaal op bepaalde punten net iets beter zijn dan de andere, maar ik heb nog niet precies uitgevonden welke het beste bij mijn wensen past. Advies voor andere alternatieven is natuurlijk ook welkom!

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik denk dat ik eigenlijk alles al wel heb neergezet. Om het even kort samen te vatten:
<€400
Prioriteiten: camera, beeld, accu (in deze volgorde ook wel denk ik)
Basic UI met zo min mogelijk extra's is gewenst.

Hopelijk kunnen jullie me advies geven!

[ Voor 0% gewijzigd door Emperoar op 12-02-2019 16:19 . Reden: > ipv < ]

Alle reacties

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09 17:46
De Xiaomi mi 8 is misschien ook wel een goede keuze, heeft een amoled scherm en amoled verkies ik altijd boven lcd ziet er gewoon beter uit vind ik persoonlijk. Hij heeft ook Quick charge 4 dus laad heel snel op en 3400 mah batterij dus is zeker prima.

• Emperoar
@Gondrez Bedankt voor je antwoord! Heb dit toestel ook even opgezocht, en wat ik er op het eerste gezicht van kon zien lijkt hij erg veel op de pocophone f1, wat op dit moment denk ik mijn 1e keus is. Alleen het scherm (amoled vs ips) en de bouw (glas vs plastic en iets dikker). De prijs is dan weer in het voordeel van de pocophone met zo'n €60. Ik ben net even in een mediamarkt geweest om wat amoled en ips schermen te vergelijken, de amoled is wat zachter tegen het wat fellere ips, maar ik weet niet of dit voor mij het prijsverschil rechtvaardigt.
Zie ik hier verder nog iets over het hoofd?

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:51
Voor de Xiaomi modellen geld wel dat ze beide een andere UI hebben tegenover datgene wat jij gewend bent. Zal wel even wennen zijn, en echt basic is het niet. Wel kan je ze natuurlijk voorzien van een custom Rom, maar of je daar op zit te wachten is altijd een tweede. Zelf vind ik trouwens het scherm van de Pocophone F1 prima. Verschil zie je pas als je hem naast een Amoled'je gaat leggen.

Ander alternatief is een S9, met de huidige cashback van 100 euro over de laagste prijs komt deze ook in de buurt.

Xiaomi Redmi Note 7 Pro zou ook nog een budget-optie kunnen zijn, alhoewel deze nog niet op de markt is.

Verder denk ik dat we het hier hebben over <€400 en niet ">" ?

Strava & Untappd - Do not combine!

• Emperoar
@Raznov Ik zag in wat review filmpjes dat de UI van Xiaomi wel steeds meer basic wordt, maar op zich vind ik extra functies niet zo'n probleem. Ik stoor me vaak vooral aan verplichte, overbodige apps. Custom roms heb ik inderdaad geen ervaring mee, en wil daar ook eigenlijk niet mee gaan experimenteren.
Het model wat ik voor mijn oneplus x had (oppo find 5) had ook een ips scherm, en dat vond ik eigenlijk ook prima.

Met de cashback op de s9 zit je inderdaad op zo'n €420, maar dat is nog steeds zo'n €100 meer dan de pocophone, terwijl bepaalde specificaties toch wel erg dicht bij elkaar liggen.

En je hebt gelijk, het is <€400, ik zal het even aanpassen. Bedankt!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:51
Emperoar schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:19:
@Raznov Ik zag in wat review filmpjes dat de UI van Xiaomi wel steeds meer basic wordt, maar op zich vind ik extra functies niet zo'n probleem. Ik stoor me vaak vooral aan verplichte, overbodige apps. Custom roms heb ik inderdaad geen ervaring mee, en wil daar ook eigenlijk niet mee gaan experimenteren.
Het model wat ik voor mijn oneplus x had (oppo find 5) had ook een ips scherm, en dat vond ik eigenlijk ook prima.

Met de cashback op de s9 zit je inderdaad op zo'n €420, maar dat is nog steeds zo'n €100 meer dan de pocophone, terwijl bepaalde specificaties toch wel erg dicht bij elkaar liggen.

En je hebt gelijk, het is <€400, ik zal het even aanpassen. Bedankt!
https://nl.pepper.com/aan...bielnl-met-t-mobile-95369
Dus zal zo'n 60 euro verschil zijn dan.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09 17:46
Emperoar schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:53:
@Gondrez Bedankt voor je antwoord! Heb dit toestel ook even opgezocht, en wat ik er op het eerste gezicht van kon zien lijkt hij erg veel op de pocophone f1, wat op dit moment denk ik mijn 1e keus is. Alleen het scherm (amoled vs ips) en de bouw (glas vs plastic en iets dikker). De prijs is dan weer in het voordeel van de pocophone met zo'n €60. Ik ben net even in een mediamarkt geweest om wat amoled en ips schermen te vergelijken, de amoled is wat zachter tegen het wat fellere ips, maar ik weet niet of dit voor mij het prijsverschil rechtvaardigt.
Zie ik hier verder nog iets over het hoofd?
De Mi 8 heeft nog NFC, meer bandbreedtes, OIS, de 2e camera is een 12mp optical zoom lens terwijl die van de pocophone een 5 megapixel dieptelens is en snellere quickcharge 4 en tenslotte heeft de Mi 8 Gorilla Glass 5 inplaats van 3 bij de pocophone f1 dus heeft een minder breekbaar scherm.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Al eens gekeken naar de Galaxy A6?
Kost fors minder (minder dan €200) en als je niet te bizarre eisen hebt is het een fantastisch toestel.

product: Samsung Galaxy A6 (2018) Dual sim

Hij is alleen beperkt waterdicht, ten opzichte van de S8 die wél volledig waterdicht is.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Emperoar
@Gondrez Ik zal er nog eens goed naar kijken!
@unezra Ik vind een full HD scherm wel erg belangrijk (heb ik nu ook al), dus dan valt de A6 wel af.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Onder de 300 euro(Inc cashback) heb je een S9 .. wel met een 2 jarig abonnement vanTmobile /tele 2 maar dit is echt een scherpe deal en bied alles wat je zoekt.
De laag die Samsung over Android heen legt spreekt natuurlijk niet iedereen aan maar ik zou er zeker naar kijken want een beter toestel vind je niet voor deze prijs.

https://www.mobiel.nl/sma...erlenging-2-jaar/887-6102|888-6108|hc24-15_5|pv-3883#met-abonnement

Overigens staar je niet puur blind op enkele specificaties van bv de pocophone, er zitten in mijn opinie ook zware nadelen aan.. mensen om mij heen hebben er 1 maar klagen over matige bouwkwaliteit en slechte ontvangst met bv 3/4g en belkwaliteit.
Of dit bij veel meer mensen voorkomt weet ik niet,ken 5 mensen die deze issues mee maken.

[ Voor 36% gewijzigd door pino85 op 13-02-2019 23:03 ]

Liefhebber van Tweakers

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
pino85 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:01:
Overigens staar je niet puur blind op enkele specificaties van bv de pocophone, er zitten in mijn opinie ook zware nadelen aan.. mensen om mij heen hebben er 1 maar klagen over matige bouwkwaliteit en slechte ontvangst met bv 3/4g en belkwaliteit.
Of dit bij veel meer mensen voorkomt weet ik niet,ken 5 mensen die deze issues mee maken.
Ik ken 2 mensen met een pocophone en die hebben nooit problemen met ontvangst.

Mi Mix 2S is misschien ook nog een optie. Die kost rond de €350. En anders is de Mi 8 ook nog een hele goede telefoon.

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb mijn OnePlus X vervangen door een Samsung A8, erg tevreden mee :Y

• Emperoar
Bedankt voor de adviezen allemaal! Ik heb uiteindelijk een keuze gemaakt, ik zag een kans om de xiaomi mi 8 voor de prijs van een pocophone (295 euro) te kopen, en tot nu toe lijkt het een goede keuze!
Pagina: 1