Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Synology] Bestanden verwijderen ouder dan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• RutgerMartijn
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22-04 21:33
Beste mede-tweakers

Ik heb een Foscam bewakingscamera die ik direct de beelden laat opslaan op mijn Synology NAS. Dit gaat allemaal perfect. Alleen om niet de hele NAS vol te laten lopen ben ik op zoek naar een script die bestanden verwijdert ouder dan x aantal dagen. Het script wat ik gevonden plaats je in de taakplanner. En de taakplanner laat ik elke dag lopen. Ik heb hieronder het script geplaatst. Maar wat ik ook probeer, het lukt me niet. Er word maar niks verwijdert.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Synology DS216se met DSM 6.2.1-23824 Update 4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Dit is een script wat ik gevonden heb: find /volume1/Camera/* -mtime +5 -exec rm {} \;

Iemand die weet waar het mis gaat? Ik heb hier verder ook niks kunnen vinden op tweakers.

Beste antwoord (via RutgerMartijn op 15-02-2019 23:02)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

@RutgerMartijn En /volume1/Camera/ is wel zeker de directory waar de bestanden in staan?
Probeer eens met een shell (zoekterm Synology SSH) te verbinden en voer dan zelf eens zelf een find uit:
find * -mtime +5 -exec ls -l {} \;

(Deze "-exec ls -l" doet een 'long list' waardoor je wat meer details ziet, zoals de datum van het bestand)

Evanescent wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:21 (5%)

Ruimteverspilling

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

@RutgerMartijn En /volume1/Camera/ is wel zeker de directory waar de bestanden in staan?
Probeer eens met een shell (zoekterm Synology SSH) te verbinden en voer dan zelf eens zelf een find uit:
find * -mtime +5 -exec ls -l {} \;

(Deze "-exec ls -l" doet een 'long list' waardoor je wat meer details ziet, zoals de datum van het bestand)

Evanescent wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:21 (5%)

Ruimteverspilling

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:51
Waarom gebruik je geen Surveillance Station?

• RutgerMartijn
@Evanescent Nou om precies te zijn, staan ze hier: find /volume1/Camera/Camera voorkant/FI9900P_00626E931A8C/record/ -mtime +5 -exec rm {} \;

Ik had alleen niet het hele pad benoemt omdat het zo lang zou worden. Wat betreft via ssh aanmelden heb ik het via putty geprobeerd, wat niet lukt. Ik heb dit gevolgd: https://www.synology.com/...permission_via_SSH_Telnet
Zal wel door mijn gebrek aan technische kennis komen dat het me niet lukt. Ja ik heb wel ssh aangevinkt.

@jeroen3 Ik wil meerdere camera's uiteindelijk ophangen en zo even uit me hoofd, kunnen het er maar 2 of 3 zijn, gratis dan.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

RutgerMartijn schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:49:
[...] Zal wel door mijn gebrek aan technische kennis komen dat het me niet lukt. [...]
Nou, ik denk vooral aan het gebrek van technische informatie die je geeft. Aan een 'hij doet het niet' (of 'het lukt mij niet, zoals jij hem formuleert) hebben we natuurlijk niks, dus dan kunnen we ook niet helpen. ;)

Maar goed, je moet ook wel eerst SSH inschakelen op de Synology. Dat staat standaard uit.

Ruimteverspilling

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

RutgerMartijn schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:49:

@jeroen3 Ik wil meerdere camera's uiteindelijk ophangen en zo even uit me hoofd, kunnen het er maar 2 of 3 zijn, gratis dan.
Standaard 2. Maar, trust me, die paar tientjes (eenmalig) per licentie per camera zijn het méér dan waard. Daar kun je nog geen uur voor frotten met scriptjes; dan is het gewoon instellen (rondklikken in de GUI) en gaan. En je krijgt er véél meer bij. Ik gebruik surveilance station met 5 camera's (en uitbreiden naar meer jeukt :P) naar hele volle dikke vette tevredenheid. (En nee ik heb geen banden noch aandelen in Synology of hun producten etc. ;) )

RobIII wijzigde deze reactie 12-02-2019 01:52 (16%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• RutgerMartijn
@Evanescent Welke informatie heb je nog meer nodig? Mijn kennis op dit vlak is gewoon 0,0. Ik volg de instructies en als het dan, om wat voor reden dan ook niet lukt, kan ik niet verder omdat ik er simpelweg geen verstand van heb.
Ik was wel al zover om ssh in te schakelen.

@RobIII Heb je ook helemaal gelijk in. Bespaart me tijd en geld. Ik heb alleen de vervelende eigenschap (dat vind mijn vrouw tenminste) dat ik door ga tot het me lukt. Het is ook een soort hobby van me om dingen te proberen te leren.

• jeroen3
Maak je wel een script file? Of dump je die regel direct in het veld bij de taakplanner?

@RobIII Nouja, 50 euro per camera na de twee gratis lijkt best veel geld. Maar daarna is het wel plug&play, met app en software om dingen te zoeken/managen/notificaties e.d..

jeroen3 wijzigde deze reactie 12-02-2019 08:20 (55%)

• RutgerMartijn
@jeroen3 Kijk daar gaan we al. Ik heb het gewoon in de taakplanner gedropt omdat ik dat vond als uitleg bij het script. Ik zal is gaan onderzoeken hoe een script werkt en hoe ik dat werkend moet krijgen.

• jeroen3
Zoek dan direct even op uit je de output van je commando's naar een file stuurt. (io redirect) ;)

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

jeroen3 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:16:

@RobIII Maar daarna is het wel plug&play, met app en software om dingen te zoeken/managen/notificaties e.d..
...en dan is €50 een lachertje IMHO. En nogmaals, het is het dubbeldwars waard.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• RutgerMartijn
Het is gelukt ondertussen! Aangezien ik, zoals ik eerder al zei niet technisch ben, heb ik veel opgezocht en kwam ik wat 'beginners' fouten tegen. Ik kon zonder probleem inloggen met Putty, maar ik wist niet dat zodra je het wachtwoord invult je niks ziet en kopieren en plakken werkt anders dan normaal. Nadien heb ik samen met een vriend lopen klooien (die er zeker meer verstand van had dan mij). Al met al is het gelukt. Code gecontroleerd en werkend gekregen. Uiteindelijk paar uurtjes werk.

@Evanescent Jij had het over die find regel. Kan het kloppen dat er zoveel regels in Putty naar voren komen dat uiteindelijk het begin mist? Want die find regel die jij aangaf zocht ook echt het hele systeem door! De bestanden/regels waar het om gaat die stonden er niet eens tussen.

@RobIII Je hebt gelijk, het was een paar uurtjes klooien en daar kan die 50 euro niet tegen op. Maar ik heb wel heel wat geleerd ondertussen.... en dat is me ook iets waard.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

RutgerMartijn schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:21:
@Evanescent Jij had het over die find regel. Kan het kloppen dat er zoveel regels in Putty naar voren komen dat uiteindelijk het begin mist? Want die find regel die jij aangaf zocht ook echt het hele systeem door! De bestanden/regels waar het om gaat die stonden er niet eens tussen.
Ja, die ster (*) was fout, zie ik nu. Dat had een punt (.) moeten zijn of een absoluut pad (/volume1/Camera/Camera voorkant/FI9900P_00626E931A8C/record/). Met de punt had find 'relatief' aan de huidige directory gezocht. Dan had je dus eerst een cd naar het juiste pad moeten doen (cd /volume1/Camera/Camera voorkant/FI9900P_00626E931A8C/record/) en vanaf daar de find uitvoeren. :)

Ruimteverspilling

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True