Eenmanszaak laptop verkopen voor meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik zit met een wat lastige casus betreffende een laptop welke ik heb gekocht voor 1319 euro incl btw. Deze laptop is eigenlijk meer waard als je hem via de fabrikant koopt en ik kan deze laptop dus ook voor 1750 op marktplaats kwijt.

Aanschafprijs ex btw: €1090.08
Afschrijving per maand (over 5 jaar): €18.17
Over deze laptop is al 6x afgeschreven t.w.v. €109,02

Op het moment dat ik de laptop verkoop voor een hoger bedrag dan ik hem heb gekocht, is dat winst waarover ik belasting moet afdragen. Als ik de laptop nou niet op de zaak zet, dan hoef ik geen belasting te betalen over het bedrag wat ik meer krijg door de verkoop.

Wat is voordeliger in deze casus?

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 11-02-2019 21:09 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je zakelijk hebt gekocht (>450 euro), gebruikt en afschrijft, en dan verkoopt, dan moet je over het verschil dat winst maakt gewoon belasting betalen.

Als je deze niet in het fiscale jaar zodanig registeerd in je boekhouding maar gewoon een verkoopfactuur hebt voor het initiële bedrag (en een bankboeking) dat deze is verkocht 1:1 naar een andere entiteit ( klant contant bijvoorbeeld), al dan niet na 6 maanden, dan hoef je geen belasting te betalen (buiten BTW)

Dus: verkoop de laptop binnen hetzelfde fiscale jaar 1:1 aan jezelf prive en verkoop deze dan op marktplaats.

[ Voor 10% gewijzigd door Breezers op 11-02-2019 21:29 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Breezers schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:24:
Als je zakelijk hebt gekocht (>450 euro), gebruikt en afschrijft, en dan verkoopt, dan moet je over het verschil dat winst maakt gewoon belasting betalen.

Als je deze niet in het fiscale jaar zodanig registeerd in je boekhouding maar gewoon een verkoopfactuur hebt voor het initiële bedrag (en een bankboeking) dat deze is verkocht 1:1 naar een andere entiteit ( klant contant bijvoorbeeld), al dan niet na 6 maanden, dan hoef je geen belasting te betalen (buiten BTW)

Dus: verkoop de laptop binnen hetzelfde fiscale jaar 1:1 aan jezelf prive en verkoop deze dan op marktplaats.
Bedankt voor je antwoord Breezers, maar bedoel je nu dat ik hem voor de originele waarde aan mezelf moet verkopen? Ofwel gewoon de gehele laptop uit de boekhouding halen en met de eerstvolgende aangifte verrekenen of tegen balanswaarde verkopen aan mezelf en mag dat wettelijk gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Technisch gezien moet je "prive" ook gewoon belasting betalen over inkomsten uit verkopen.

https://www.belastingdien...men/hobby_of_onderneming/
Geen ondernemer, wel inkomsten

Hebt u inkomsten uit uw internetactiviteiten en gaat het niet om een hobby? En bent u niet in loondienst, maar beschouwen wij u ook niet als ondernemer? Voor de inkomstenbelasting hebt u dan 'resultaat uit overige werkzaamheden'. Uw winst wordt op dezelfde manier berekend als bij ondernemers. Maar u hebt geen recht op bepaalde regelingen voor ondernemers, zoals de zelfstandigenaftrek of de investeringsaftrek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 04:48:
Technisch gezien moet je "prive" ook gewoon belasting betalen over inkomsten uit verkopen.

[...]
Formeel moet je gewoon belasting betalen over dit soort hobby handel als particulier. Maar je ziet al dat ze je bij de belastingdienst in die situatie maximaal uitkleden (alleen de lasten, niet de lusten). Het verbaast mij dan ook niets dat geen hond dat doet, zeker niet voor een incidentele verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 09:22
De winst die je bij de verkoop maakt, is het verschil tussen de boekwaarde (dus niet de aankoopwaarde) en de verkoopprijs. Over die winst moet je belasting betalen, zoals je zelf al aangeeft.

Wanneer je de laptop doorverkoopt, ook al is dat aan jezelf, moet dat tegen een zakelijke waarde. De waarde die een willekeurige ondernemer voor die laptop zou vragen, oftewel de waarde in het economisch verkeer. Eén aanknopingspunt is de aankoopprijs, die prijs is namelijk door een andere ondernemer aan jou gevraagd, een ander aanknopingspunt is wat er op bv. Marktplaats voor een vergelijkbare 2e hands laptop wordt gevraagd. Simpelweg verkopen tegen boekwaarde kan niet, tenzij je kunt aantonen dat de waarde in het economisch verkeer rond die waarde ligt.

Afschrijvingen die je vorig jaar hebt geboekt, staan eigenlijk al vast. Maar ik neem aan dat je nog geen belastingaangifte hebt gedaan, dan zou je het nog kunnen corrigeren. Maar wanneer je de verkoop van de laptop nú in de boeken zet, moet je de laptop in het vorige jaar gedeeltelijk afschrijven, wat een aftrekpost is, en het verschil tussen de boekwaarde en de verkoopwaarde in dit jaar als winst boeken.
De BTW die je hebt teruggevraagd, zal je opnieuw moeten betalen.

Officieel ben je niet goed bezig. Je onderneming moet zakelijk handelen, volgens goed koopmansgebruik. Wanneer je onderneming jou als privépersoon een voordeeltje gunt door de laptop te verkopen zodat jij daar een privévoordeel uit kunt halen, handelt je onderneming niet zakelijk. Je onderneming moet dan dat gegunde privévoordeel als privé-onttrekking boeken, wat als winst belast wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Frozen schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 01:54:
[...]

Bedankt voor je antwoord Breezers, maar bedoel je nu dat ik hem voor de originele waarde aan mezelf moet verkopen? Ofwel gewoon de gehele laptop uit de boekhouding halen en met de eerstvolgende aangifte verrekenen of tegen balanswaarde verkopen aan mezelf en mag dat wettelijk gezien?
Heb je investeringsaftrek toegepast? In dat geval heeft mijn boekhouder desinvesteringsbijtelling gerekend.

Ik denk dat wel/niet activeren en afschrijven neutraal is wbt belasting. Je betaald in 2018 minder iB door afschrijving en in 2019 meer (door winst bij verkoop).
Achteraf de aankoop als prive zien is mogelijk mogelijk bij een eenmanszaak als je (a) de boekhouding niet hebt afgesloten (b) de laptop niet hebt geactiveerd en (c) de BTW aangifte corrigeert en (d) de factuur op jouw eigen naam staat?

Naar prive halen (verkoop waarbij je BTW afdraagt) en daarna met winst verkopen lijkt mij niet zakelijk. De prive verkoop met winst geeft aan dat de verkoop naar prive niet voor een zakelijke prijs plaatsvond.

Direct vanuit bedrijf verkopen lijkt mij echter ook niet fijn - consumenten hebben nogal veel rechten.

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 12-02-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:52

aex351

I am the one

Je kan de laptop toch prima verkopen. Dan verkoop je het aan jezelf. Punt blijft dat je dan gewoon geld stort op je zakelijke rekening. Anders ben je gewoon bezig middelen te ontrekken van je bedrijf. Als jij dan vervolgens als privé persoon er een paar honderd euro extra voor weet te krijgen dan is dat mooi meegenomen. Maar het lijkt mij wel een heel gedoe.

In elk geval lijkt de hele casus niet bepaald op geld willen verdienen via en voor je onderneming maar om persoonlijk winst uit te halen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supercop
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-03 12:27

Supercop

electronics is my game

[...]
Komt mij echt over als een kapstokartikel. Stel ik koop een auto privé en ik verkoop deze later voor 1000 euro meer, moet ik dit dan opgegeven als inkomsten bij mijn inkomstenbelasting? Het betreft immers geen hobby, ook ben ik geen ondernemer, maar het artikel suggereert wel dat je deze 'winst' moet belasten via de inkomsten belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Supercop schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:44:
[...]

Komt mij echt over als een kapstokartikel. Stel ik koop een auto privé en ik verkoop deze later voor 1000 euro meer, moet ik dit dan opgegeven als inkomsten bij mijn inkomstenbelasting? Het betreft immers geen hobby, ook ben ik geen ondernemer, maar het artikel suggereert wel dat je deze 'winst' moet belasten via de inkomsten belasting.
Ja. Volgens de belastingdienst moet je daar de volle mep over betalen en mag je geen gebruik maken van de aftrek- en voordeelregelingen voor ondernemers. Kassa dus. Ik vraag me eerlijk af of er überhaupt mensen zijn die zoiets op zouden geven. Zeker als het allemaal niet traceerbaar is, cash.....

Ik snap het wel. De belastingdruk is in NL, als je alle smaken belasting die je tegenkomt in 1 cyclus meeneemt, echt bizar hoog voor mensen met een gewone baan. Een scheiding kost je "de helft", maar daar doet de Belastingdienst het al lang niet meer voor. Elk deel van de cyclus is belast: verdienen, oppotten, uitgeven, nalaten..... elke transactie kost geld en niet een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]Het betreft immers geen hobby, ook ben ik geen ondernemer, maar het artikel suggereert wel dat je deze 'winst' moet belasten via de inkomsten belasting.
Het is wel een hobby. Wanneer je dit regelmatig doet gaat dit richting een zakelijke activiteit.

Hier is geen zwart/witte lijn in te trekken. Zeker niet vooraf. Als je geluk hebt beginnen jouw activiteiten zelfs voordat je de onderneming opricht. Dan heb je overigens al wel aftrek van kosten zolang deze niet overlappen met wat een normaal huishouden koopt (het voelt voor mij logisch; geen werkruimte, geen aftrek voor de TV in werkruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supercop
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-03 12:27

Supercop

electronics is my game

Nou ja, het is geen hobby van me om auto's via internet te verkopen. Ik heb de auto een tijdje gebruikt maar ik ben er op uit gekeken en zet hem te koop, biedt iemand nog 2000 euro meer ook...das balen, kan ik mooi de helft van 'afgeven' dus

Ik zie mensen die af en toe een nestjes parkietjes oid verkopen via internet meer als een hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Supercop schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:29:
Nou ja, het is geen hobby van me om auto's via internet te verkopen. Ik heb de auto een tijdje gebruikt maar ik ben er op uit gekeken en zet hem te koop, biedt iemand nog 2000 euro meer ook...das balen, kan ik mooi de helft van 'afgeven' dus

Ik zie mensen die af en toe een nestjes parkietjes oid verkopen via internet meer als een hobby.
Het verkopen op zich is nooit een hobby natuurlijk. Je kunt best een hobby met auto's hebben. Als je nou een heel oud barrel koopt, die hobbymatig opknapt en daarna met wat winst verkoopt, dan zou je dit dus niet op hoeven geven. Maar.... dan heb je er waarschijnlijk ook zoveel tijd inzitten dat het financieel niet echt een klapper op zal leveren. Als je die duizend uren gewoon gewerkt had, hield je waarschijnlijk meer over. Maar hou er wel rekening mee, dat je dit dus aan zult moeten kunnen tonen. Als die auto altijd gewoon in de wegenbelasting gezeten heeft en verzekerd is geweest en je kunt maar 4 factuurtjes voor onderdelen laten zien, dan ben je dus wel de Sjaak als je gecontroleerd wordt.

Maar dit is allemaal erg onvoordelig. Als je echt wil gaan handelen, kun je maar beter gewoon zorgen dat je net als ondernemer aangemerkt wordt. Want dat is financieel veel aantrekkelijker. Overige werkzaamheden naast inkomsten uit arbeid moet je eigenlijk proberen te vermijden. Dan kun je beter wat opbouwen in een onderneming en zoveel mogelijk profiteren van alle aftrek- en voordeelregeltjes voor ondernemers. Je vrouw werkt natuurlijk mee aan de administratie.... hoppa.... meewerkaftrek (en geen hond die het kan controleren) en een youngtimer op de zaak rij je privé zonder bijtelling..... handig..... dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Dat ligt aan de frequentie waarmee je dat doet en of je zelf arbeid in de auto hebt gestoken. Het begrip 'werkzaamheid' in resultaat uit overige werkzaamheden kan zowel kortstondige intellectuele arbeid als langdurige eenvoudige arbeid zijn. Als je er zoveel uren in hebt gestoken dat de waardestijging neerkomt op een absurd laag uurtarief, is dat gewoon belast. Wel zijn je kosten aftrekbaar, dus als de waardestijging minder is dan je aan een nieuwe uitlaat hebt betaald, heb je geen resultaat uit overige werkzaamheden.
aex351 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:55:
Je kan de laptop toch prima verkopen. Dan verkoop je het aan jezelf. Punt blijft dat je dan gewoon geld stort op je zakelijke rekening. Anders ben je gewoon bezig middelen te ontrekken van je bedrijf. Als jij dan vervolgens als privé persoon er een paar honderd euro extra voor weet te krijgen dan is dat mooi meegenomen. Maar het lijkt mij wel een heel gedoe.
Je kunt er privé niet zomaar een paar honderd euro extra voor krijgen. Als je de laptop van je eigen bedrijf koopt, moet je daarvoor een zakelijke prijs bepalen, anders is het nog steeds een onttrekking. Daarnaast is er btw verschuldigd over die zakelijke prijs als er eerder aftrek is genoten.

Voor de volgende keer, als je dit aan ziet komen, kun je de laptop beter privé aanschaffen. Mocht het bedrijf hem tijdelijk nodig hebben, kun je hem aan het bedrijf uitlenen (zonder vergoeding, anders wordt de waardestijging alsnog belast in box 1 via de tbs-regeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 17:13
Een laptop die in een half jaar tijd tweedehands 431 euro meer oplevert dan dat ie nieuw gekost heeft?
Wat voor laptop is dat als ik vragen mag? Meeste hardware schrijft net als een auto al af op 't moment dat ie de drempel van de winkel over is.

Daarnaast zal je weer een andere laptop nodig hebben. Als er prijsstijgingen zijn door bijvoorbeeld geheugenprijs, dan lever je 't voordeel weer net zo hard in bij aanschaf van een gelijkwaardige laptop.

[ Voor 31% gewijzigd door PROnline op 12-02-2019 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:06

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:10:
[...]

Ja. Volgens de belastingdienst moet je daar de volle mep over betalen en mag je geen gebruik maken van de aftrek- en voordeelregelingen voor ondernemers. Kassa dus. Ik vraag me eerlijk af of er überhaupt mensen zijn die zoiets op zouden geven. Zeker als het allemaal niet traceerbaar is, cash.....

Ik snap het wel. De belastingdruk is in NL, als je alle smaken belasting die je tegenkomt in 1 cyclus meeneemt, echt bizar hoog voor mensen met een gewone baan. Een scheiding kost je "de helft", maar daar doet de Belastingdienst het al lang niet meer voor. Elk deel van de cyclus is belast: verdienen, oppotten, uitgeven, nalaten..... elke transactie kost geld en niet een beetje.
Belasting is niet iets facultatiefs hè? Als je moedwillig je aangifte verkeerd invult, pleeg je een misdrijf namelijk belastingfraude. Lijkt me niet iets om te adviseren.

Je kunt op zoek naar de mogelijkheden binnen de regels om het voor je zo gunstig mogelijk te laten uitvallen, maar zomaar inkomsten niet opgeven omdat het voelt alsof je genaaid wordt lijkt me niet 'da way'...

En als je het zo oneens bent met de belastingen; er zijn landen waar je géén belasting hoeft te betalen... Saoedi Arabië, Bahrein, Andorra bijvoorbeeld. Maar of je daar dezelfde faciliteiten hebt als hier in NL...?

[ Voor 8% gewijzigd door Icephase op 12-02-2019 16:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik zou me wat meer met de echte activiteiten van mijn bedrijf bezig houden dan te zitten uitpluizen hoe ik 200€ belastingen kan besparen door een hele hoop handelingen.

Daarenboven lijkt het me nogal fictief. Een laptop die na 6 maand 30% in waarde stijgt tweedehands tov nieuw gekocht....
Als dat echt zo is, maak daar dan gewoon je zaak van.
Je koopt er 1000, legt die mooi op je zolder, en 6 maanden later heb je 400k winst waarvan je 150-200k netjes aan de belastingen afdraagt.
Ik ken er die meer moeten doen om dat te verdienen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icephase schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:17:
[...]

Belasting is niet iets facultatiefs hè? Als je moedwillig je aangifte verkeerd invult, pleeg je een misdrijf namelijk belastingfraude. Lijkt me niet iets om te adviseren.

Je kunt op zoek naar de mogelijkheden binnen de regels om het voor je zo gunstig mogelijk te laten uitvallen, maar zomaar inkomsten niet opgeven omdat het voelt alsof je genaaid wordt lijkt me niet 'da way'...
Ik adviseer niks. Ik weet en snap alleen wel dat mensen het doen. En dat hadden ze zich in Den Haag natuurlijk ook wel kunnen bedenken, dat mensen af gaan haken als je over het randje gaat met belasting heffen. Het is net als te hard rijden. Waar trajectcontrole wordt gedaan kun je dat beter niet doen. Maar iets te hard over een buitenaf weggetje, dat risico zullen veel mensen durven nemen. De pakkans is voor een incidentele contante verkoop gewoon bijna nihil.

Laten we eerlijk zijn: ons belastingstelsel is er niet voor de hardwerkende arbeider. Dat is toch echt wat meer gericht op ondernemers en investeerders. Daarvoor zijn de mooiste mazen bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07
Frozen schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:08:
Ik zit met een wat lastige casus betreffende een laptop welke ik heb gekocht voor 1319 euro incl btw. Deze laptop is eigenlijk meer waard als je hem via de fabrikant koopt en ik kan deze laptop dus ook voor 1750 op marktplaats kwijt.

Aanschafprijs ex btw: €1090.08
Afschrijving per maand (over 5 jaar): €18.17
Over deze laptop is al 6x afgeschreven t.w.v. €109,02

Op het moment dat ik de laptop verkoop voor een hoger bedrag dan ik hem heb gekocht, is dat winst waarover ik belasting moet afdragen. Als ik de laptop nou niet op de zaak zet, dan hoef ik geen belasting te betalen over het bedrag wat ik meer krijg door de verkoop.

Wat is voordeliger in deze casus?
Vertel even waar je die laptops koopt, en ook wie er allemaal laptops op marktplaats voor 1750 euro kopen welke een half jaar oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:06

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

*knip* Dit is niet de plek voor algemene discussie over het belastingstelsel, die discussie mag je in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij voeren.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 12-02-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip* Dit is niet de plek voor algemene discussie over het belastingstelsel, die discussie mag je in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij voeren.

[ Voor 99% gewijzigd door Yorinn op 12-02-2019 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:50
Voordelig is om deze gewoon op je zaak te zetetn, ~20% BTW terug te krijgen en de laptop ook nog af te schrijven voor korting op je inkomstenbelasting. Met een beetje mazzel kun je deze willekeurig afschrijven in 1 jaar naar 0, dan heb je in aankoopjaar een mooie laptop voor ~50% van de aankoopprijs.

Ja als je hem daarna verkoopt dan is officieel het verschil tussen de boekwaarde en de vekoopwaarde winst, maar waarom zou je. wil je van die laptop af? Ik zou hem gewoon lekker gebruiken als een mooie stukje gereedschap en je focussen op je bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik weet genoeg heren, bedankt. Ik haal de laptop uit mijn bedrijf tegen de inkoopwaarde en verreken dit met de eerstvolgende aangifte (kan bij een eenmanszaak als de betreffende belasting minder is dan 1000 euro).

Dan is het dus net alsof de laptop nooit onderdeel van m'n bedrijf is geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door Frozen op 13-02-2019 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hebt u inkomsten uit uw internetactiviteiten en gaat het niet om een hobby?
En daar zit 'm juist het kleine woordje "niet" in. Het verkopen van een laptop kun je prima onder hobby zetten, immers de meeste mensen hebben wel "iets" met computers en een eenmalige verkoop is nou ook weer niet zo denderend om er belasting over af te dragen (is al gebeurd bij aanschaf dan dat apparaat).

Verder zou ik het product, zeker als het compleet is afgeschreven voor de zaak, deze als defect en verwijderd in de boeken zetten. Dan is die weg en kun je 'm dus prima zelf verkopen.

Als ik zie wat er destijds weggedaan werd bij het bedrijf waar ik werkte... Ooit een keer een prima plotter mee naar huis genomen, ding was te traag en verslikte zich regelmatig in grote PDF bestanden. Toch was de waarde groter dan nul, heb er toen nog €400 voor gekregen. Tja, hobby zullen we maar zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Frozen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 01:26:
Ik weet genoeg heren, bedankt. Ik haal de laptop uit mijn bedrijf tegen de inkoopwaarde en verreken dit met de eerstvolgende aangifte (kan bij een eenmanszaak als de betreffende belasting minder is dan 1000 euro).

Dan is het dus net alsof de laptop nooit onderdeel van m'n bedrijf is geweest.
Dat is de goede aanpak (bij een eenmanszaak, bij een niet-afgesloten boekjaar). Je maakt als ondernemer nu geen niet-zakelijke keuze gebruikt wel ruimte maximaal maar daar heb ik minder moeite mee.

Goede keuze om dat ding te verkopen :X. Succes met de verkoop!
Pagina: 1