Hoi Tweakers,
Sinds een paar maanden ben ik mij aan het inlezen voor het bouwen van een game pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Later wellicht werken met muziekprogramma's als Fruity Loops, Ableton o.i.d.
Gamen op 1080p met rond de 144fps voor games als Rocket League, PUBG, BF 4 en 5, COD WW2.
Gamen op 1080p met rond de 75fps voor games als Assassins Creed, The Witcher, Shadow of War, MMORPGS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is € 1.250, inclusief scherm, exclusief overige randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben al een paar maanden op het forum topics aan het lezen om te bepalen wat een goede build is bij mijn wensen. Hieronder de meest recente lijst waar ik graag jullie mening/advies bij hoor:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor CPU AMD: vanwege 'bang for buck', hoor graag als Intel de betere keuze is voor mijn wensen. Voor de overige onderdelen sta ik open voor jullie input op mijn lijst. Graag zou ik een kast willen met TG.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als de pc redelijk stil is (dus geen opstijgende F16
)
Ga je overklokken?
Nee, ik houd het bij standaard.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Meedenken waar ik wellicht nog geld op kan besparen om het binnen mijn budget te houden.
2. Comments op het door mij gekozen beeldscherm, iemand ervaringen hiermee? Wellicht een betere keuze?
Alvast bedankt voor het meedenken
Sinds een paar maanden ben ik mij aan het inlezen voor het bouwen van een game pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Later wellicht werken met muziekprogramma's als Fruity Loops, Ableton o.i.d.
Gamen op 1080p met rond de 144fps voor games als Rocket League, PUBG, BF 4 en 5, COD WW2.
Gamen op 1080p met rond de 75fps voor games als Assassins Creed, The Witcher, Shadow of War, MMORPGS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is € 1.250, inclusief scherm, exclusief overige randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben al een paar maanden op het forum topics aan het lezen om te bepalen wat een goede build is bij mijn wensen. Hieronder de meest recente lijst waar ik graag jullie mening/advies bij hoor:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | MSI B450 Tomahawk | € 105,- | € 105,- |
| 1 | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 376,- | € 376,- |
| 1 | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 81,- | € 81,- |
| 1 | AOC G2590FX Rood, Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 127,35 | € 127,35 |
| 1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 129,80 | € 129,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.279,65 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor CPU AMD: vanwege 'bang for buck', hoor graag als Intel de betere keuze is voor mijn wensen. Voor de overige onderdelen sta ik open voor jullie input op mijn lijst. Graag zou ik een kast willen met TG.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als de pc redelijk stil is (dus geen opstijgende F16
Ga je overklokken?
Nee, ik houd het bij standaard.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Meedenken waar ik wellicht nog geld op kan besparen om het binnen mijn budget te houden.
2. Comments op het door mij gekozen beeldscherm, iemand ervaringen hiermee? Wellicht een betere keuze?
Alvast bedankt voor het meedenken