Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat is deze Lijbrandt Telecom Kadaka+ unit in onze woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• i7x
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-02 07:49
Mijn vraag
Goeie dag, wij zijn enkele maanden terug verhuisd en sindsdien vraag ik mij al af wat deze Lijbrandt Telecom Kadaka Plus unit in onze woonkamer doet? Ons huis komt uit 72 mocht dat relevant zijn. We kijken geen tv en internet werkt prima via de router die ik in de meterkast heb aangesloten. Ik vraag mij af of dit ding nog wel nut kan hebben en überhaupt nog wel werkt. Zo nee, kan ik deze dan gewoon verwijderen? Wil geen gezeur krijgen later met Lijbrandt Telecom natuurlijk. :P Het is een koopwoning trouwens.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik dit ding niet, vandaar mijn vraag. :)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Lijbrandt Telecom lijkt niet meer te bestaan inmiddels, daar ben ik wel achter. Heb hem ook even opengemaakt. Ik zie naast de tv en radio aansluiting ook veel andere kabeltjes van welke ik geen idee heb waarvoor ze dienen.

Beste antwoord (via i7x op 11-02-2019 22:16)

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:53
Je hebt daar een glasvezelaansluiting die in de straatkast wordt geconverteerd naar ethernet, telefonie, coax en glasvezel (die losse zwarte veter). KPN heeft 3 jaar terug dat netwerk op zwart gegooid en alle klanten overgezet op VDSL omdat de infrastructuur van Lijbrandt niet samen te voegen was met Reggefiber.

Kans dat er ooit nog wat mee gaat gebeuren is klein, ik zou 'm persoonlijk terugtrekken in de kruipruimte, plastic zak erom plakken tegen vocht en verder lekker vergeten.

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Het is oude meuk en je gaat het niet meer gebruiken. Maar de kabel die daarin zit loopt naar een wijkkast. Of tenminste dat liepen ze vroeger. Ik verwacht dat de kabel officieel niet eens van jou is maar van de netwerkbeheerder. Je kunt KPN bellen om te vragen wat ze ermee willen. (Lijbrandt is overgenomen door KPN)

Als je een kruipruimte hebt en je ziet de kabel daardoor lopen en naar boven gaan dan kun je hem eruit halen en weghalen. Al mag dit officieel waarschijnlijk niet. Kans dat er iemand naar vraagt is heel klein.

.Maarten wijzigde deze reactie 11-02-2019 20:14 (39%)

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
denk dat de 4 kabels die er uit komen wel ergens naar je meterkast ofzo gaan...?

2x UTP, 1x Telefoon en 1x Coax...

lijbrandt leverde vroeger glasvezel diensten (voor het overging in KPN oid?)
mogelijk dat ze nog TV/radio leverde via DVB-C ofzo :)

SMSfreakie wijzigde deze reactie 11-02-2019 20:17 (36%)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• vonkkie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:59
is het geen kombo doos 2 x rj45 en 1 keer telefoon en coax in 1 doos wel ideaal
geloof niet dat dat naar de wijk kast gaat

vonkkie wijzigde deze reactie 11-02-2019 20:17 (21%)

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18:40
@i7x Ik kan de text bij de zwarte aansluitingen niet lekker lezen.
Kan je misschien schrijven wat daar staat?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
D_Jeff schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:21:
DATA / DIG TV / TEL 1 / TEL 2 en die laatste kan ik niet ontcijveren

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:59
Een vrij dikke ISDN splitsbox? Loopt denk ik naar je meterkast..

2430Wp ZW

• i7x
D_Jeff schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:21:
Was mij zelf niet eens opgevallen dat er tekst stond, maar nu ik kijk staat er:
DATA | DigTV | Tel 1 | Tel 2 | Serv.

:)

Ik zal morgen eens kijken (als ik tijd heb) of de boel naar de meterkast loopt via de kruipruimte (die hebben wij idd). Indien dit het geval is begrijp ik dat ik de hele boel gewoon kan verwijderen? En zo niet dan loopt het dus naar de wijkkast en kan ik de boel beter laten zitten in de kruipruimte maar verder hoogstwaarschijnlijk de kast verwijderen in de woonkamer zonder problemen? Bedankt voor alle suggesties iig!

i7x wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:06 (37%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
Je hebt daar een glasvezelaansluiting die in de straatkast wordt geconverteerd naar ethernet, telefonie, coax en glasvezel (die losse zwarte veter). KPN heeft 3 jaar terug dat netwerk op zwart gegooid en alle klanten overgezet op VDSL omdat de infrastructuur van Lijbrandt niet samen te voegen was met Reggefiber.

Kans dat er ooit nog wat mee gaat gebeuren is klein, ik zou 'm persoonlijk terugtrekken in de kruipruimte, plastic zak erom plakken tegen vocht en verder lekker vergeten.

• i7x
_JGC_ schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:14:

Bedankt, dat ga ik doen! Nu ben ik prima tevreden met m'n dsl internet, maar toch jammer dat glasvezel weg is terwijl de infrastructuur er blijkbaar wel al lag. Bedankt voor de hulp iig!

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Lijbrandt was toen der tijd een van de weinige providers die glasvezel trok naar een wijkkast en van daar gewoon een ethernetkabel naar binnen legde. Volgens mij zijn dan ook alleen de grijze en blauwe van Lijbrandt. In die wijkkast zat dan gewoon een simpele Cisco Catalyst switch die de boel ‘verdeelde’.

Helaas simpelweg stukgemaakt door KPN. Opgekocht en opgeheven. Infra is volgens mij nooit meer gebruikt? Crimineel gewoon :)

Hillegom?

Edit: zie dat ze toch coax aanboden. Oud collega woonde daar en die had er ea over verteld. Blijkbaar niet alles goed onthouden :p

Glashelder wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:20 (12%)

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• _JGC_
@Glashelder De kadaka (kastje dat alles kan) werd aangeboden met analoge tv/radio en DVB-C. Verder lag er een glasvezelkabel bij, maar die is nooit aangesloten.

Wat betreft opkopen en kapotmaken, Lijbrandt werd gefinancierd door Reggefiber. KPN heeft Reggefiber opgekocht en daarmee dus ook Lijbrandt. Net zoals ze nu Telfort en XS4ALL integreren en ISDN op zwart zetten is dat ook met Lijbrandt gebeurd.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True