Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

RJ45 plug vast in socket

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AJM94
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11-02 18:50
Hallo Tweakers,

ik heb een tijdje geleden een RJ45 plug op een netwerk kabel gezet, maar was in alle drukte vergeten om deze goed aan te knijpen met mijn kabeltang..

Resultaat; de connector zit nu vast in een ethernet poort en de draden zijn uit de plug getrokken :F

Het enige dat nu dus nog in poort zit is de plug.
Nu blijft hij echter haken achter 'de tandjes' die je normaal gesproken aanknijpt (en daardoor naar binnen drukt) om de draden vast te klemmen in de plug.

(https://ae01.alicdn.com/k...C-for-stp.jpg_640x640.jpg de metalen tandjes)

Nu is mijn vraag of iemand suggesties heeft hoe ik de plug eruit kan zou kunnen halen.

Ik wil eigenlijk de plug zo min mogelijk kapot maken/breken aangezien ik bang ben voor nevenschade aan de ethernet poort.

Op het moment heb ik een workaround in de vorm van een USB C > Ethernet kabel, maar hier haal ik niet de volle snelheid mee (en het blijft een workaround, geen oplossing).

Het inbouwen van een los PCI-E kaartje met connector is geen optie. (Want Mini-ITX)

Alle reacties

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:59
Die metalen tandjes hebben geen weerhaakjes.
Gewoon wat op en neer wrikken tijdens het er uit trekken. (Wel goed de poort zelf vast houden zodat de poort niet mee beweegt.)

Speel ook Airplane Manager | De moeilijke puzzel!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou je plugje opofferen. Knip'm doormidden met een tangetje.

V&A eindejaarsopruiming - veul meuk voor weinig

Mijn BGG-list

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True