Hallo allemaal!
Ongeveer zes jaar geleden heb ik een pc in elkaar laten zetten door een kennis. De pc heeft het jaren fantastisch gedaan, maar ik merk dat de nieuwste generatie spellen teveel beginnen te worden voor mijn pc.
Nu is mijn vraag, is deze pc nog de moeite waard om te upgraden? Of is het verstandiger om deze te gaan vervangen voor een nieuwe?
Inhoud van mijn huidige systeem:
Moederbord: ASRock 970 Extreme4
CPU: AMD Black Edition - AMD FX 6300
RAM: CORSAIR Vengeance Pro Series - DDR3 (2x 4gb, 1600 MHz)
Voeding: Cooler Master G550M
Grafische kaart: MSI R9 270 GAMING 2G
Koeler CPU: GELID Rev. 2 Tranquillo
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Op dit moment speel ik World of Warcraft, maar het zou fijn zijn als ook spellen zoals Assassins Creed goed bespeelbaar zijn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case: Cooler Master Elite K380
Scherm: Phillips 220E1SB
Muis: Razer DeathAdder
Toetsenbord: Razer Ornata Chroma
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht een nieuw moederbord, processor, videokaart en RAM nodig te hebben
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen t.o.v. geluidsniveau, energieverbruik enz..
Ga je overklokken?
Geen idee hoe dit moet of noodzakelijk is
Wat verwacht je van ons?
Advies en/of inspiratie op de vraag of mijn huidige systeem nog de moeite waard is om te upgraden of dat deze beter vervangen kan worden
Zelf heb ik weinig verstand van computers en de verschillende onderdelen. Dit maakt het voor mij lastig om zelf dus een goede inschatting te maken wat nog mogelijk is. Ik zou het zeer waarderen als iemand mij hier wat advies in zou willen geven!
Bij voorbaat dank!
Ongeveer zes jaar geleden heb ik een pc in elkaar laten zetten door een kennis. De pc heeft het jaren fantastisch gedaan, maar ik merk dat de nieuwste generatie spellen teveel beginnen te worden voor mijn pc.
Nu is mijn vraag, is deze pc nog de moeite waard om te upgraden? Of is het verstandiger om deze te gaan vervangen voor een nieuwe?
Inhoud van mijn huidige systeem:
Moederbord: ASRock 970 Extreme4
CPU: AMD Black Edition - AMD FX 6300
RAM: CORSAIR Vengeance Pro Series - DDR3 (2x 4gb, 1600 MHz)
Voeding: Cooler Master G550M
Grafische kaart: MSI R9 270 GAMING 2G
Koeler CPU: GELID Rev. 2 Tranquillo
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Op dit moment speel ik World of Warcraft, maar het zou fijn zijn als ook spellen zoals Assassins Creed goed bespeelbaar zijn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case: Cooler Master Elite K380
Scherm: Phillips 220E1SB
Muis: Razer DeathAdder
Toetsenbord: Razer Ornata Chroma
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht een nieuw moederbord, processor, videokaart en RAM nodig te hebben
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen t.o.v. geluidsniveau, energieverbruik enz..
Ga je overklokken?
Geen idee hoe dit moet of noodzakelijk is
Wat verwacht je van ons?
Advies en/of inspiratie op de vraag of mijn huidige systeem nog de moeite waard is om te upgraden of dat deze beter vervangen kan worden
Zelf heb ik weinig verstand van computers en de verschillende onderdelen. Dit maakt het voor mij lastig om zelf dus een goede inschatting te maken wat nog mogelijk is. Ik zou het zeer waarderen als iemand mij hier wat advies in zou willen geven!
Bij voorbaat dank!