Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC upgraden of vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Xenill
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-12-2022
Hallo allemaal!

Ongeveer zes jaar geleden heb ik een pc in elkaar laten zetten door een kennis. De pc heeft het jaren fantastisch gedaan, maar ik merk dat de nieuwste generatie spellen teveel beginnen te worden voor mijn pc.

Nu is mijn vraag, is deze pc nog de moeite waard om te upgraden? Of is het verstandiger om deze te gaan vervangen voor een nieuwe?

Inhoud van mijn huidige systeem:
Moederbord: ASRock 970 Extreme4
CPU: AMD Black Edition - AMD FX 6300
RAM: CORSAIR Vengeance Pro Series - DDR3 (2x 4gb, 1600 MHz)
Voeding: Cooler Master G550M
Grafische kaart: MSI R9 270 GAMING 2G
Koeler CPU: GELID Rev. 2 Tranquillo

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Op dit moment speel ik World of Warcraft, maar het zou fijn zijn als ook spellen zoals Assassins Creed goed bespeelbaar zijn

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €800

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case: Cooler Master Elite K380
Scherm: Phillips 220E1SB
Muis: Razer DeathAdder
Toetsenbord: Razer Ornata Chroma

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht een nieuw moederbord, processor, videokaart en RAM nodig te hebben

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen t.o.v. geluidsniveau, energieverbruik enz..

Ga je overklokken?
Geen idee hoe dit moet of noodzakelijk is

Wat verwacht je van ons?
Advies en/of inspiratie op de vraag of mijn huidige systeem nog de moeite waard is om te upgraden of dat deze beter vervangen kan worden

Zelf heb ik weinig verstand van computers en de verschillende onderdelen. Dit maakt het voor mij lastig om zelf dus een goede inschatting te maken wat nog mogelijk is. Ik zou het zeer waarderen als iemand mij hier wat advies in zou willen geven!

Bij voorbaat dank!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Wat heb je zelf al gevonden? Begin bijvoorbeeld bij de Best Buy Guide of een van de andere topics met een vergelijkbaar budget.
Op welke resolutie ga je gamen?
Om te bepalen of je huidige systeem voldoende is, moet je tests doen. Met bv MSI Afterburner kan je tijdens het gamen de fps en CPU-usage meten.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:18

Tribits

Onkruid vergaat niet

Je huidige systeem was een jaar of zes geleden prima in balans en is nu eigenlijk ook als geheel verouderd. Natuurlijk kun je nog gaan upgraden, maar bij iedere upgrade zal een volgend onderdeel weer een bottleneck gaan vormen. Mijn advies zou zijn om het hele systeem door te verkopen of aan iemand cadeau te doen als entry level game systeem en zelf met iets nieuws te beginnen.

Zoals hierboven al aangegeven door SpeedQber is de BBG een goed startpunt. Als je het mainstream systeem pakt en er een andere videokaart in zet kom je al een heel eind. Punt is wel een beetje dat er op het moment eigenlijk weinig tussen de RX580 en de GTX2060 zit. Met eerstgenoemde kan je goed binnen budget blijven en met laatstgenoemde ga je er een euro of 100 overheen. Er doen op dit moment wel allerlei geruchten de ronde over een GTX1660Ti, maar die ligt vooralsnog niet in de winkels.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kijk naast de BBG ook naar de laatste Nederlandstalge C'T. Die ligt net een paar dagen in de winkels en daar staan weer een paar heel fijne bouwvoorstellen in. :)

Deze: https://www.ct.nl/

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Xenill
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-12-2022
Bedankt voor de reacties!

Zelf had ik ook al een klein lijstje gemaakt met verschillende producten (waaronder de RX580), maar voor een paar honderd euro meer kan ik waarschijnlijk beter een nieuw en up-to-date systeem bestellen. Eén die dan ook weer een paar jaar mee kan. Daarbij zal ik zeker goed naar de gedeelde links kijken, thanks!

[ Voor 13% gewijzigd door Xenill op 13-02-2019 11:46 ]