Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop voor TU student

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jamesl
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:28
Hallo!
Momenteel studeer ik al een aantal jaar en heb ik een HP Elitebook 8570W uit de TU/e notebookregeling van 2013. Aangezien dit bakbeest zijn beste tijd wel heeft gehad ben ik langzaam maar zeker op zoek naar een nieuwe laptop. Voornamelijke reden voor nieuwe koop is: laptop gaat max 1 uur mee op accu, ding is extreem zwaar, wordt aardig warm op schoot en merk ook wel dat niet alles meer even snel gaat.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop voornamelijk om te programmeren (Python, Java, Matlab, R etc.), verder werk ik met redelijke datasets in Excel en run ik daar ook verschillende macro's mee.
Daarnaast het gebruikelijke MS Office werk, word etc.
En verder Netflix.
Gamen doe ik nauwelijks erop en als mijn 8570W al de spelletjes aankan die ik speel dan kan een integrated intel GPU dat ook wel aan denk ik?

Wat is je budget?
700-900

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Yes, in ieder geval elke dag naar de universiteit op de fiets!.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Niet echt, heb prima ervaring met deze HP maar verder niet.
Ik weet eigenlijk niet of het me echt uitmaakt of het een 14 of 15.6 inch is, ik heb nu 15.6 en dat bevalt prima, groter hoeft in ieder geval niet.
- Ik heb nu een mat scherm, dat vind ik wel mooi.

Wat ik tot dusver zelf heb gevonden:
de 2 laptops uit de BBG:
https://tweakers.net/pric...5-cx0030nd/specificaties/
https://tweakers.net/pric...s6445-(nl)/specificaties/
En verder dit:
https://tweakers.net/pric...ok-s14-s430fa-eb044t.html
https://tweakers.net/pric...0/asus-k530fn-ej343t.html
https://tweakers.net/pric...3fa-a5156t/specificaties/
Waarbij die zenbook wel dik in de aanbieding is en 2x zoveel RAM heeft dan die andere 2 (wel DDR3 ipv DDR4??) En ik vind ze qua uiterlijk ook erg mooi.

Een andere optie is een BTO laptop samenstellen (bv. op BTO.eu) waar je voor mooie prijzen wel een hele goede laptop kan samenstellen, maar ik heb hier geen ervaring mee.

Daarnaast heb ik ook geen idee of ik het verschil tussen een U processor en een H processor ga merken / nodig heb. Het liefst wil ik deze laptop wel weer een jaar of 4 gebruiken :)
Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

• frankyfn126
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18:54
Hi.
Ik neem aan dat je oude hp van de TU een i7 processor heeft.
Mijn advies neem dus weer een i7 (ja een huidige i5 zal beter presteren dan zn oude i7 maar daar gaat niet om)
Dus valt nr2 van je lijstje af voor mij.
Verder nr1: uit de bbg, de hp. Ik heb er zelf een variant van. Zou ik niet doen voor de uni. Behuizing niet super stevig ( en je hebt nu een hele stevige elitebook). De hp is een game laptop. Als zodoende gebruik ik hem ook. (Ben er wel super blij mee😁 maar dat is nu niet relevant)

Andere opties nog niet fatsoenlijk bekeken. Maar ik zou wel altijd voor of 16gb of ten minste uitbreidbaar tot 16gb gaan.

Edit:Kan je niet weer via de uni een laptop kopen?

frankyfn126 wijzigde deze reactie 11-02-2019 19:30 (4%)

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:13
Kun je niet voor een 2de keer meedoen aan het tu programma?
Of hoe lang verwacht je nog met de laptop te werken? Studie bijna afgerond of andere ambities? Aangezien je in 2013 bent gestart moet je nog 1 a 2 jaar?

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:35
koentjuh1987 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:52:
Kun je niet voor een 2de keer meedoen aan het tu programma?
Of hoe lang verwacht je nog met de laptop te werken? Studie bijna afgerond of andere ambities? Aangezien je in 2013 bent gestart moet je nog 1 a 2 jaar?
Alleen eerstejaars- en masterstudenten mogen meedoen. Als TS dus nog in zijn bachelor zit mag hij (nog) niet voor een tweede keer meedoen. Anders ga je inderdaad geen betere deal vinden dan via het notebook programma.

g0tanks wijzigde deze reactie 11-02-2019 19:56 (7%)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• koentjuh1987
g0tanks schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:55:
[...]

Alleen eerstejaars- en masterstudenten mogen meedoen. Als TS dus nog in zijn bachelor zit mag hij (nog) niet voor een tweede keer meedoen. Anders ga je inderdaad geen betere deal vinden dan via het notebook programma.
Dat is even het afwachten waard. Als het nog 4-5 maanden wachten is tot je aan de master kan beginnen wel het overwegen waard...

• Jamesl
@koentjuh1987 @frankyfn126 @g0tanks
Bedankt voor jullie reacties, ik ben inderdaad een master student en heb nog 1.5 jaar te gaan. huidige laptop heeft inderdaad een i7 Intel Core i7-3630QM om precies te zijn.
Notebook regeling kan maar dan betaal je rond de 1100-1200, dat vind ik teveel...
Heb ik echt een i7 nodig? En maakt het uit of het een H of een U processor is?
Anders is deze misschien wel geschikt?
Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK0050MH)

• frankyfn126
Heb ik echt een i7 nodig? En maakt het uit of het een H of een U processor is?
Anders is deze misschien wel geschikt?
Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK0050MH)
Voldoet je huidige laptop op processor niveau? Dan nee je hebt geen i7 nodig je zult ook met een i5 af kunnen.
Maar ja kunnen en willen zijn 2 verschillende dingen.
Je kunt denk ik zelf het beste inschatten wat voor Matlab/R werk e.d. je doet. En hoe zwaar dat is op de processor. Voor sommige mensen is het wachten bijv een built compilen een doorn in het oog.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:32

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Is het niet interessant het ding eens uit te blazen, een eventuele HDD te vervangen door een SSD en de batterij te vervangen? Dan ben je voor een paar tientjes klaar en kun je er zo weer 2 jaar mee verder...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Jamesl
frankyfn126 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:56:
[...]

Voldoet je huidige laptop op processor niveau? Dan nee je hebt geen i7 nodig je zult ook met een i5 af kunnen.
Maar ja kunnen en willen zijn 2 verschillende dingen.
Je kunt denk ik zelf het beste inschatten wat voor Matlab/R werk e.d. je doet. En hoe zwaar dat is op de processor. Voor sommige mensen is het wachten bijv een built compilen een doorn in het oog.
Op zich denk ik dat de processor nog wel redelijk zijn werk doet, en in denk dat een nieuwe i5 zeker wel sneller is dan deze i7?

@unezra nieuwe batterij zit er al in, vorig jaar vervangen.( Wel een neppe, de echte van HP zijn erg duur)). Uitblazenelk jaar doen door het notebook service center hier, SSD zou natuurlijk wel helpen maar daar wordt die ook niet echt lichter van. :)
Aansluiting met HDMI is overigens ook weleens fijn om standaard op een laptop te hebben zitten hahha

• unezra

unezra

Jamesl schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:02:
[...]
@unezra nieuwe batterij zit er al in, vorig jaar vervangen.( Wel een neppe, de echte van HP zijn erg duur)). Uitblazenelk jaar doen door het notebook service center hier, SSD zou natuurlijk wel helpen maar daar wordt die ook niet echt lichter van. :)
Aansluiting met HDMI is overigens ook weleens fijn om standaard op een laptop te hebben zitten hahha
SSD doet wonderen voor je snelheid. Je notebook word er neit lichter door, wel sneller. :)
Batterij van een jaar oud zou nog uren mee moeten gaan, prijs voor nieuw viel mij mee.

Als je budget-constrained bent, wellicht toch eens 2e hands kijken als deze echt niet meer te redden is.

Zelf was ik altijd al gecharmeerd van Dell (specifiek, de Latitude serie), sinds vorige week nog meer. Nieuwe Latitude in gebruik mogen nemen als werknotebook. Wát een absoluut monster! De 5591 die wij hebben past niet binnen je budget, maar met mindere specs moet je een eind kunnen komen wellicht.

Moet zeggen dat het me wel verrast dat een top-end notebook met laatste productiedatum in 2015, nu al op zijn eindje is. Die Elitebooks zijn dure krengen. Bakstenen, maar ik heb ook zoiets (ander model) en ben daar altijd erg tevreden over geweest. Al twijfel ik op dit moment of either de SSD of de controller ervan bugt.

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Idd een ssd zal wonderen verichten wanneer je een HDD gewend bent.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:35
unezra schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:27:
[...]

SSD doet wonderen voor je snelheid. Je notebook word er neit lichter door, wel sneller. :)
Batterij van een jaar oud zou nog uren mee moeten gaan, prijs voor nieuw viel mij mee.
Die replacement batteries zullen ook niet meer heel nieuw zijn maar al een tijdje in voorraad liggen. Ik kan me voorstellen dat daardoor de capaciteit tegenvalt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Jamesl schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:02:
[...]
Uitblazenelk jaar doen door het notebook service center hier
Tja, ik blijf er bij: stof in computers moet je niet blazen maar wegzuigen, in combinatie met een zachte tandenborstel (nee, deze stomme discussie gaan we hier niet weer opnieuw oprakelen...). Verder de ventilator een keer helemaal uit elkaar halen om schoon te borstelen, de koelpasta vervangen, SSD en RAM uitbreiden.

Dat zijn de stappen die ik zou nemen voor het weer relevant maken van je laptop.

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• Jamesl
Een originele batterij is 100 euro, SSD etc erbij kopen vind ik niet echt de moeite meer waard voor deze laptop. Het feit dat dat ding 3.5 kilo weegt + nog die adapter maakt het niet een makkelijke laptop, het geluid is ook erg zacht inmiddels en het gemis van HDMI is ook vaak genoeg irritant voor presentaties.
Nee mijn focus ligt bij een nieuwe laptop waarmee ik de huidige taken die ik nu uitvoer goed kan uitvoeren :)

• koentjuh1987
dan zou ik voornamelijk kijken op welke hardware de benodigde software prima kan draaien en waar je de komende 3 jaar ook mee vooruit kan.

Als student zijnde krijg je bij de nodige leveranciers ook nog wat studentenkorting. Dan moet er voor grofweg 1000 euro een leuke laptop te kopen zijn die kan voldoen aan jouw wensen. Al heb je voor iets meer geld een bakbeest van de TU waar je nog langer plezier van kan hebben.

• frankyfn126
Terug naar je originele post:
Uit je genoemde opties: Ik zou voor de zenbook gaan.
Naar mijn weten zijn die steviger dan de vivobooks (maar geen persoonlijke ervaring)
Ook de prijs verschillen vind ik klein dus meer ram en stevig is dan de 100 e wel waard.
Tweakers redactie heeft in jan2019 nog een review geschreven over de ux433. Lees die even

Edit: typo

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23:21
Jamesl schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:03:
Een originele batterij is 100 euro, SSD etc erbij kopen vind ik niet echt de moeite meer waard voor deze laptop. Het feit dat dat ding 3.5 kilo weegt + nog die adapter maakt het niet een makkelijke laptop, het geluid is ook erg zacht inmiddels en het gemis van HDMI is ook vaak genoeg irritant voor presentaties.
Nee mijn focus ligt bij een nieuwe laptop waarmee ik de huidige taken die ik nu uitvoer goed kan uitvoeren :)
Mazelpik! Wij hebben nog overal VGA... Overigens met bijbehorende 'kwaliteit'. Een SSD is nooit verspild geld, want SSD's zijn zonder moeite om te bouwen in een nieuwe laptop.

Maar ja, dan zit je nog steeds met een blok beton in je tas. En tenzij jij al naar win10 geüpdatet bent, ook nog eens een OS dat over 11 maanden eol gaat. Kost je 80 - 135 euro als je niet via de 'grijze weg' wilt gaan (=grijze licentie / naar win 10 updaten). Als jij nog een win10 licentie hebt gaat dit natuurlijk niet op. Dus 80 + 60 + 80 + 30 = 250 euro. Vind ik veel geld voor een stuk beton. Dat al stofvrij gemaakt is.

hoi1234 wijzigde deze reactie 13-02-2019 20:07 (45%)

• unezra

unezra

Of wellicht refurb of V&A.
Daar kun je ook heel goed spul krijgen vaak.

Realiseerde me vandaag dat mijn privé laptops altijd afdankertjes zijn geweest.

Volgens mij heb ik 1 of 2x in mijn leven voor mezelf een nieuwe notebook gekocht tot nu toe. De laatste nieuwe notebook was er een voor mijn vrouw. :) (Niet omdat ze hem zelf niet kon betalen, ze verdient meer dan ik, maar omdat ik het niet langer kon aan zien dat haar notebook 3x op een avond vast liep.)

Nu liggen mijn eisen niet heel hoog, maar toch. Het kan de moeit waard zijn. :)
(Al overweeg ik nu wel een nieuwe notebook. Ik kan met wat geluk dit jaar weer gebruik maken van een thuiswerkvergoeding van €250 die we 1x per 5 jaar krijgen. Zou mooie korting opleveren. Ben vooral nog aan het kijken naar welke eisen is werkelijk heb en wat ik er voor over heb. Wel vrijwel 100% zeker dat een een Dell Latitude met 13.3" of 14" scherm word.)

• hoi1234
unezra schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:10:
Of wellicht refurb of V&A.
Daar kun je ook heel goed spul krijgen vaak.

Realiseerde me vandaag dat mijn privé laptops altijd afdankertjes zijn geweest.

Volgens mij heb ik 1 of 2x in mijn leven voor mezelf een nieuwe notebook gekocht tot nu toe. De laatste nieuwe notebook was er een voor mijn vrouw. :) (Niet omdat ze hem zelf niet kon betalen, ze verdient meer dan ik, maar omdat ik het niet langer kon aan zien dat haar notebook 3x op een avond vast liep.)

Nu liggen mijn eisen niet heel hoog, maar toch. Het kan de moeit waard zijn. :)
(Al overweeg ik nu wel een nieuwe notebook. Ik kan met wat geluk dit jaar weer gebruik maken van een thuiswerkvergoeding van €250 die we 1x per 5 jaar krijgen. Zou mooie korting opleveren. Ben vooral nog aan het kijken naar welke eisen is werkelijk heb en wat ik er voor over heb. Wel vrijwel 100% zeker dat een een Dell Latitude met 13.3" of 14" scherm word.)
2de hands is geweldig als je niet bang bent voor onderhoud. Heb via V&A een Mac mini late 2014 gekocht. 468,15 Incl. verzenden en 8 maanden Apple care. Nieuwprijs was 1200 euro(?). Werkt prima. Voor hetzelfde lage bedrag heb ik nu een Mac i.p.v. een plastic prul. Enige dingetje is dat ik nu een F-16 op m'n kamer heb, dus nog even uitzoeken waarom, maar de Mac mini heeft het 3 maanden lang prima gedaan.

• unezra

unezra

hoi1234 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:19:
[...]
2de hands is geweldig als je niet bang bent voor onderhoud. Heb via V&A een Mac mini late 2014 gekocht. 468,15 Incl. verzenden en 8 maanden Apple care. Nieuwprijs was 1200 euro(?). Werkt prima. Voor hetzelfde lage bedrag heb ik nu een Mac i.p.v. een plastic prul. Enige dingetje is dat ik nu een F-16 op m'n kamer heb, dus nog even uitzoeken waarom, maar de Mac mini heeft het 3 maanden lang prima gedaan.
Mwah. Je moet een beetje geluk hebben.

Aan de andere kant heb ik ooit een hele zooi Latitude D830's meegenomen. Stierf d'r een, nieuwe uit de kast, disk overzetten, klaar. An-sich deden die dingen het meer dan prima.

Mijn huidige Probook was de display kabel van kapot, mee naar huis, voor €6,- op eBay een nieuwe kabel gekocht, d'r in gewrongen, draait alweer een paar jaar prima. Alleen mijn Elitebook vertrouw ik niet, die is zijn disk al eens kwijt geraakt. Weet niet of het de disk of de controller is.

Hoe dan ook, refurb levert een kleiner risico op én garantie en met een beetje zoeken moet je voor weinig geld een prima notebook kunnen scoren die nog jaren mee kan maar wel fors goedkoper is dan nieuw.

CPU boeit allemaal niet zo, een oudere i5 of i7 gaat hard zat. Belangrijkste is een beetje geheugen (8G) en een SSD. Die laatste retrofit je voor weinig en als zo'n notebook niet al te absurd oud is staat er al W10 op ook.

• hoi1234
unezra schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:25:
[...]

Mwah. Je moet een beetje geluk hebben.

Aan de andere kant heb ik ooit een hele zooi Latitude D830's meegenomen. Stierf d'r een, nieuwe uit de kast, disk overzetten, klaar. An-sich deden die dingen het meer dan prima.

Mijn huidige Probook was de display kabel van kapot, mee naar huis, voor €6,- op eBay een nieuwe kabel gekocht, d'r in gewrongen, draait alweer een paar jaar prima. Alleen mijn Elitebook vertrouw ik niet, die is zijn disk al eens kwijt geraakt. Weet niet of het de disk of de controller is.

Hoe dan ook, refurb levert een kleiner risico op én garantie en met een beetje zoeken moet je voor weinig geld een prima notebook kunnen scoren die nog jaren mee kan maar wel fors goedkoper is dan nieuw.

CPU boeit allemaal niet zo, een oudere i5 of i7 gaat hard zat. Belangrijkste is een beetje geheugen (8G) en een SSD. Die laatste retrofit je voor weinig en als zo'n notebook niet al te absurd oud is staat er al W10 op ook.
Gewoon bij een Tweaker kopen met 5 sterren en veel reviews over een lange tijd. Ik zie niet waarom ze rotzooi zouden verkopen. Immers als ze dat vaker doen, hadden ze geen 5 sterren gehad.

Refurbished hoor ik dan weer mindere verhalen over, dus beweren dat refurbished beter is dan V&A... Je hebt weliswaar 1 jaar garantie maar als puntje bij paaltje komt, valt het defect net niet onder de garantie. Mijn F-16 is waarschijnlijk gewoon stof of SMC/PRAM. Heeft het prima gedaan, dus gewoon gevalletje pech. Had ook met een Mac late 2018 van 1200 euro kunnen gebeuren.

hoi1234 wijzigde deze reactie 13-02-2019 20:33 (5%)

• Jamesl
Wederom bedankt voor de reacties!
Tweedehands / refurbished ben ik niet zo'n fan van.
Ik zit nu een beetje te twijfelen wat merkbaar is qua upgrade en of het het geld waard is. Ik ben nu natuurlijk verwend met een robust stuk snel beton dat 5.5 jaar uitstekend werk heeft geleverd, maar een nieuwe laptop zou ik ook prima over 3 jaar kunnen vervangen. (met het oog op, dan ben ik klaar met studeren en werk ik en wellicht heb ik wel een laptop van het werk).

Dus zit nu aan de ene kant te denken om voor de goedkoopste optie te gaan en dan die uit de BBG: https://tweakers.net/pric...s6445-(nl)/specificaties/ met mogelijkheid om bv. nog geheugen uit te breiden.

Maar aan de andere kant vraag ik me dan af of ik met €100 of €200 euro extra uit te geven niet veel meer / langer plezier kan hebben. Bv met:
€800: https://tweakers.net/pric...s-15ikb-(81ev005ymh).html of
€900 maar dan weet ik niet zo goed welke.

• unezra

unezra

@Jamesl Staar je niet blind op een werklaptop. Ik heb zo'n ding en het is geweldig, maar ik gebruik 'm strict zakelijk. Privé heb ik een eigen laptop. :) Vind het niet fijn die 2 te mengen. (Al zit ik wél op Tweakers en FB met dat ding, maar buiten kantoortijd gebruik ik 'm niet.)

Die Lenovo ziet er prima uit. Geheugen vind ik persoonlijk wat krap maar goede kans dat het voor jou genoeg is. Kijk ook zeker eens naar Dell en HP, daar zitten vaak ook leuke modellen tussen.

Kom je bij dit soort dingen (even snel i7, 8G gepakt om ze vergelijkbaar te krijgen met die Lenovo):
https://www.dell.com/nl-n...finements=12084,6084,6092

Let op: Deze prijzen zijn exclusief BTW. :)

• hoi1234
Je kunt ook een goedkope clevo kopen. Is overigens wel het tegenovergestelde van een blok beton. Maar ze zijn erg goedkoop voor de specs die je krijgt.

Hou er wel rekening mee dat ze niet zo robuust zijn. Ik heb veel problemen met de mijne gehad. Ventilators waren eigenlijk al na 4 weken defect. In eerste instantie leek het weer weg te gaan, maar na een jaar kwam het terug en toen eerst de ene en een week later de andere laten vervangen. Gelukkig wel onder garantie. Half jaar later was de LVDS-kabel kapot, ook die is onder garantie gerepareerd. En 3 maanden terug een nieuwe accu er in gezet, omdat de accu na ruim 2 jaar niks meer deed. Nu vage problemen waar zelfs de verkoper geen raad mee weet. Onder een bepaalde accucapaciteit, wilt de laptop niet meer aan, stroom er 2 seconden in en alles weer prima.

De bouwkwaliteit is sowieso beter dan die 400 euro pruldingen. Dat is plastic en zit allemaal vast met van die plastic nokjes. Die breken af als je de laptop 1x opentrekt en daarna zal je laptop nooit meer goed sluiten. Maar het is zeker geen tank. Oja, en de ventilators maken erg veel lawaai en de softwareondersteuning is slecht.

Ik zou zelf niet zo snel meer een clevo kopen, maar de laptop is nooit langer dan 2 weken weggeweest voor reparatie. De ventilators zijn zelfs binnen 1 dag vervangen. Ik kon bij aankoop alles zelf configureren en alle defecten (behalve de batterij) zijn onder garantie opgelost. Bij de grote merken zie je vaak dat een i7 nemen ook betekent dat je hun overpriced RAM of veels te dure SSD moet afnemen. Ik koop dat zelf wel en dan upgrade ik de laptop zelf wel. Veel goedkoper en ook nog eens leuk om te doen.

hoi1234 wijzigde deze reactie 16-02-2019 13:33 (18%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True