[Zyxel NSA320] Transmission stopt met seeden

Pagina: 1
Acties:

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb een Zyxel NSA 320 waarop FFP draait.

Transmission 2.82 (14160) draaide tot voor kort zonder probelemen.
Ik heb SickChill (als vervanger van SickBeard/SickRage) geinstalleerd.

Dat alles gaat prima, echter stopt Transmission met seeden na pak em beet een uur.
Op diverse plekken naar config files gezocht en gecontroleerd.
Ook via de interface de settings rondom seeding in diverse varianten geprobeerd aan te passen maar zonder succes.

Ik post deze hier (en niet in client software) omdat ik vermoed dat het probleem zich niet bij transmission bevind maar op de linux / FFP variant van de NAS

Aangezien ik een linux n00b ben en normaliter mijn oplossingen zocht op het nascentral forum (down) hoop ik dat iemand mij op weg kan helpen.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

4of9 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:28:
Transmission 2.82 (14160) draaide tot voor kort zonder probelemen.
Nog afgezien van in je eigen omgeving eens heeeeel goed nadenken of er bepaalde updates zijn geweest (voor de Zyxel, voor je switch, voor je router/modem, etc), kan het natuurlijk ook zijn dat er op een ander niveau aanpassingen zijn gedaan. Denk hierbij aan "accepted ports / clients" van een tracker, throttling/bandwidth-shaping door je ISP of misschien zelfs "blacklisted IP" van jouw WAN-verbinding.

Je geeft ook aan dat het na grofweg een half uur gebeurt; ik ken Transmission niet van binnen/buiten maar veel clients hebben een override op hun announce-interval. Wat gebeurt er als je iets binnenhaalt en "ergens" handmatig direct een tracker-update probeert weg te sturen; ik vermoed (nadruk) dat het seeden/connecten dan ook vastloopt. In dit geval zou je eens goed je poorten / forwards / static IP's en andere zaken in je infra moeten controleren.

Andersom, en dat lijkt me absoluut niet onmogelijk; van verschillende andere clients zijn er ook portable versies zoals Tixati zoals ik postte in MAX3400 in "Word download van torrents geknepen bij KPN?" en die lijkt (in ieder geval bij mijn test voor dat topic) zonder issues te werken. Test het eens op een ander device zoals je laptop of PC (niet op smartphones of tablets; niet altijd gaat dat even goed).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 4of9
Dank voor je reactie.
Ik heb geen idee hoe je handmatig een tracker update kan doen.

Ik zit overigens op een private tracker (mocht dat uitmaken) en ben "connectable" zoals ze dat noemen.
Portforwarding staat verder goed etc.

• MAX3400

MAX3400

4of9 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:33:
Ik zit overigens op een private tracker (mocht dat uitmaken) en ben "connectable" zoals ze dat noemen.
Connectable staat niet gelijk aan "ik kan seeden". Klinkt heel tegenstrijdig maar je kan ook connectable zijn terwijl er (bijvoorbeeld) in je torrentclient een upload-speed van 0 staat gedefinieerd. Constructief; ongetwijfeld heeft jouw tracker ook een forum & helpdesk? En zeer waarschijnlijk ook een lijst met exacte versies en/of dependencies van clients die whitelisted zijn?

Maar, vooralsnog; je hebt dus niks geupdate "tot voor kort"? Ergens? Iets?

• 4of9
Het enige dat ik heb geupdate was SickChill. SickRage update ging mis. Schijnbaar een conflict tussen ontwikkelaars dus even rondgekeken en kwam toen van SickChill uit. Torrents die toegevoegd zijn via die client lijken dus automatisch te stoppen. Diverse settings geprobeerd maar dat hielp dus niet vandaar mijn vermoeden dat het op "NAS" niveau wel eens mis kan gaan. Ik ben echter te beperkt in mijn (linux) kennis om een goede analyse te doen.

• MAX3400

MAX3400

Even snelle Google; laatste Transmission is van mei 2018? SSL-libraries misschien niet meer "trusted"?

• 4of9
Ik zal daar eens induiken. Maar zou ik dan sowieso geen connection errors moeten krijgen? Nu stopt het seeden na een bepaalde tijd. Hij geeft dan "seeding complete" aan terwijl de client ingesteld staat dat hij oneindig moet seeden.

• 4of9
Gek genoeg is het probleem opgelost maar zie ik sinds vandaag wel SSL errors als SickChill probeert te connecten naar git-hub

Pagina: 1