Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Win10] Folders toevoegen aan library lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:52

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil graag aan onderstaand plaatje twee mapjes toevoegen (Films en Series) maar dit lukt mij niet.
ver

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro UK 1809

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan via Indexing Options geen UNC pad toevoegen. Ik moet de folder namelijk door Windows laten indexeren. Het vreeme is dat wanneer ik bijvoorbeeld Video's open, de map video's is gelinked die op mijn server staat. Zelfde geldt voor muziek en foto's. Nu wil ik dus twee extra folders genaamd Movies en TV Series maar ik krijg het niet voor elkaar. Wat doe ik verkeerd?

i7 4790K @4.8GHz., Noctua NH-U14S Push/Pull, 16GB G.Skill RipjawsX @1600C9, MSI GTX1070 @2075/4500MHz., 34" Dell Alienware AW3481DW @120hz.

Beste antwoord (via Techno Overlord op 12-02-2019 11:46)

• peteroff
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Daar heb je toch "snelle toegang" aan de linker kant voor... (vastpinnen van mapjes)

je kan toch een snelkoppeling of schijfletter linken aan een Netwerklocatie? Je moet dan wel even een wizard doorlopen (rechtermuisknop op een lege ruimte in verkenner -> Een netwerklocatie toevoegen).

peteroff wijzigde deze reactie 11-02-2019 17:55 (43%)

Alle reacties

• ytterx
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18:54
Wat jij wilt kan (volgens mij) niet.
Een functionaliteit dat er op lijkt is "Libraries"
Onder "This PC" links moet je dat kunnen vinden, daaraan kan je eigen Libraries toevoegen.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:46
Zover ik weet kunnen aan een bibliotheek alleen folders toegevoegd worden die geïndexeerd kunnen worden. Aangezien netwerkmappen niet geïndexeerd kunnen worden, kan je die ook niet aan een bibliotheek toevoegen.

Misery and hate will kill us all.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Daar heb je toch "snelle toegang" aan de linker kant voor... (vastpinnen van mapjes)

je kan toch een snelkoppeling of schijfletter linken aan een Netwerklocatie? Je moet dan wel even een wizard doorlopen (rechtermuisknop op een lege ruimte in verkenner -> Een netwerklocatie toevoegen).

peteroff wijzigde deze reactie 11-02-2019 17:55 (43%)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

UNC-paden kan je toch alleen toevoegen op de manier die je wil als het file-sharing protocol en de indexering "ondersteund" wordt door Windows 10? Stel je hebt een DFS-omgeving op Server 2016 draaien en je hebt Indexing aan staan alsmede offline caching op share-niveau, dan kan je de share wel toevoegen zoals de topicstart lijkt te verwachten. Heb je non-indexed shares, non-offline shares en/of shares die niet "voldoen" aan Windows Indexing in zijn algemeenheid, dan houdt het op.

Allicht, maar corrigeer me dan, zit ik verkeerd maar dat is wel het gedrag van shares, quick access etc. wat ik gewend ben.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:46
Techno Overlord schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:59:
Mijn vraag
Ik wil graag aan onderstaand plaatje twee mapjes toevoegen (Films en Series) maar dit lukt mij niet.
[Afbeelding: ver]
Heb je het dan over "Folders", "Devices and Drives" of "Network Locations"?
Of wellicht over het rijtje folders in het linker gedeelte?
Techno Overlord schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:59:
Het vreeme is dat wanneer ik bijvoorbeeld Video's open, de map video's is gelinked die op mijn server staat. Zelfde geldt voor muziek en foto's.
Dat zijn user mappen, daar heb je (waarschijnlijk) de locaties van aangepast, via de eigenschappen van desbetreffende mappen.

Gero71 wijzigde deze reactie 11-02-2019 18:12 (29%)

Misery and hate will kill us all.

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:52

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Het is mij gelukt door de netwerklocaties te mappen. Ze staan nu bij Network Locations en links ook tussen de Pictures en Video's folders. :)

i7 4790K @4.8GHz., Noctua NH-U14S Push/Pull, 16GB G.Skill RipjawsX @1600C9, MSI GTX1070 @2075/4500MHz., 34" Dell Alienware AW3481DW @120hz.

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True