Ik ben momenteel bezig met het tweaken van mij Ryzen 5 2600 om hem stabiel op 4Ghz te laten runnen. Nou lukt dat me momenteel alleen door heb +0.174v te geven. Zelf vind ik dit wat hoog voor een CPU die nog wel wat jaartjes wil behouden aangzien die dan op een totaal van 1.374/1.424V uitkomt. Iemand die mij zij perspectief op de situatie zou kunnen geven?
Ik snap er de ballen van....
Wellicht even inlezen vwb Ryzen OC en doornemen hoe je een fatsoenlijk topic opent.
Wellicht even inlezen vwb Ryzen OC en doornemen hoe je een fatsoenlijk topic opent.
Het is niet zo, dat je 'zomaar' een Ryzen2600 op 4GHz kunt clocken op alle cores.(stabiel)RoryVB schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:39:
Ik ben momenteel bezig met het tweaken van mij Ryzen 5 2600 om hem stabiel op 4Ghz te laten runnen. Nou lukt dat me momenteel alleen door heb +0.174v te geven. Zelf vind ik dit wat hoog voor een CPU die nog wel wat jaartjes wil behouden aangzien die dan op een totaal van 1.374/1.424V uitkomt. Iemand die mij zij perspectief op de situatie zou kunnen geven?
Wat heb je zelf al gevonden? verder vertel je niks over je hele systeem
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als je iets meer gelezen had, had je waarschijnlijk gevonden dat 1.375v al voldoende kan zijn voor milde degradatie. 1.40+ en je gaat merken dat de CPU over een half jaar al niet meer z'n clocks stabiel gaat houden.RoryVB schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:39:
Tune je LLC, zorg dat je RAM de juiste snelheid of hoger loopt, geef die CPU zelf max ~1.36 (vast, niet dynamisch met offset tenzij je weet wat je doet) bij normale SOC voltages.
De kans is groot dat je em nu al echt aan het slopen bent.