Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sony STR DN1080 - Audio schakelt naar AMP+TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18-04 08:22
Ik heb een paar wekend een Sony STR-DN1080. Fijne receiver op zich, ik heb echter één probleem met de receiver.

Ik heb de volgende set:

NVIDIA Shield
Sony STR-DN 1080
Panasonic 55CX700

8 van de 10 keer dat ik de receiver aanzet (via HDMI-CEC vanaf een nvidia shield), wisselt de receiver de HDMI-instellingen van audio over AMP naar audio over AMP+TV. Dit zorgt ervoor dat geluid zowel uit de speakers als uit de TV komt. Af en toe blijft de instelling dus op AMP-only staan.

Ik heb allerlei functies uitgeschakeld, zoals eARC aangezien ik toch geen smart-TV functies gebruikt. Zowel de TV als de receiver staan ingesteld dat audio via de receiver afgespeeld moet worden.
Firmware geupdate, mocht allemaal niet baten. Echter blijft het probleem zich voordoen.

Mijn oude Onkyo receiver had dit probleem helemaal niet.

Zijn er meer mensen met deze receiver, ervaren jullie ook een vergelijkbaar probleem?

Alle reacties

• basjuhh
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:19
Ik heb het omgekeerde, deze receiver een een Sony tv, zou toch mooi samen moeten werken. Als ik mijn tv aan zet gaat de receiver ook aan, mooi, echter geen geluid om wat voor reden ook terwijl tv netjes aangeeft receiver gedecteerd te hebben en dus geen geluid laat horen. Input etc. staat goed maar receiver laat geen geluid horen. het simpel uit en ween inschakelen en het werkt wel.

Sony geeft aan reset alles naar fabriek instellingen, echter wil ik daar nog niet aan beginnen i.v.m. vele instellingen en ik niet echt het idee heb dat dit de oplossing zal gaan zijn.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
Abom schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:16:
Ik heb een paar wekend een Sony STR-DN1080. Fijne receiver op zich, ik heb echter één probleem met de receiver.

Ik heb de volgende set:

NVIDIA Shield
Sony STR-DN 1080
Panasonic 55CX700

8 van de 10 keer dat ik de receiver aanzet (via HDMI-CEC vanaf een nvidia shield), wisselt de receiver de HDMI-instellingen van audio over AMP naar audio over AMP+TV. Dit zorgt ervoor dat geluid zowel uit de speakers als uit de TV komt. Af en toe blijft de instelling dus op AMP-only staan.

Ik heb allerlei functies uitgeschakeld, zoals eARC aangezien ik toch geen smart-TV functies gebruikt. Zowel de TV als de receiver staan ingesteld dat audio via de receiver afgespeeld moet worden.
Firmware geupdate, mocht allemaal niet baten. Echter blijft het probleem zich voordoen.

Mijn oude Onkyo receiver had dit probleem helemaal niet.

Zijn er meer mensen met deze receiver, ervaren jullie ook een vergelijkbaar probleem?
Sorry voor de late reactie, maar heb je de Shield in de versterker zitten, of in de tv? Zelf heb ik de Shield in de 1080 zitten en geluid werkt prima, dus uit de boxen alleen.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True