Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen AUX aansluiting op Ford C-Max Ambiente 2013?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• J-Granada
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 11-02 21:14
Mede-Tweakers,

Wij hebben deze week een Ford C-Max Ambiente uit 2013 gekocht. Nu heeft de radio een AUX knop, maar de aansluiting is nergens in de auto te vinden!

Ik heb redelijk verstand van auto's, dus ondertussen overal gekeken; dashboard kastje, midden console, nergens te vinden.

Hebben meer mensen hier ervaring mee, en weet iemand misschien welk onderdeel er nodig is om dit in te laten bouwen? Ik mag aannemen dat er achterop de radio-unit wel een aansluiting te vinden is voor z'n soort kabel?

Hopelijk hebben meer mensen hier ervaring mee, want het internet kan mij er vrij weinig over zeggen..

Alle reacties

• Eddos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:28
Ook geen cd-wisselaar in de kofferbak?

• Hoicks
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:24

Hoicks

Techno!

Onder je armsteun

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Saturate
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:21
Misschien dat je info uit het bijbehorende boekje kan vinden? Mits die nog aanwezig is.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je hebt vast google gebruikt, welke zoektermen heb je gebruikt dat je niks bruikbaars kon vinden?

39

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Titel even wat minder schreeuwerig gemaakt

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum. - Seneca

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Mijn radio had ook een aux knop. Maar de optie was nooit gemonteerd.

Zie de aftermarket interface setjes van Yatour, of wellicht is een verloopkabeltje voldoende.

jeroen3 wijzigde deze reactie 11-02-2019 13:30 (3%)

• Sharky_NL
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:50
Volgens de filmpjes die even snel op youtube vond zou deze in het handschoenenvakje moeten zitten. Heb je daar goed gekeken? Maak anders is een foto?

• J-Granada
Yes, in dashboard kastje gekeken. Ik heb geen armsteun en in de hele middenconsole zit geen enkele aansluiting.

Thanks voor de titel edit :)

• J-Granada
jeroen3 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:29:
Mijn radio had ook een aux knop. Maar de optie was nooit gemonteerd.

Zie de aftermarket interface setjes van Yatour, of wellicht is een verloopkabeltje voldoende.
Heb je toevallig een linkje?

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Mits jouw model er tussen zit natuurlijk.
https://www.carinterface.nl/ford

• Hoicks
  • Laatst online: 19:24

Hoicks

Techno!

Ah. Wel apart. Mijn C-Max uit 2011 heeft de AUX en USB wel in het vakje onder de armsteun in het midden van de auto.

Vandaar dat ik 'm daar ook bij jou had verwacht.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:31

Stoney3K

Flatsehats!

Waarschijnlijk hebben ze gewoon dezelfde headunit gebruikt als de duurdere modellen maar de AUX aansluiting nooit gemonteerd.

Wat op zich niet heel gek is, de Ambiente is een basisuitvoering.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:24

GreNade

Zeg maar Wouter

Ik heb auto's meegemaakt met 2x tulp achterop de radio unit. Dat was dan de aux in.

Kan ook nog daar zitten

It's easier to try, than to prove it can't be done

• J-Granada
Stoney3K schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:48:
Waarschijnlijk hebben ze gewoon dezelfde headunit gebruikt als de duurdere modellen maar de AUX aansluiting nooit gemonteerd.

Wat op zich niet heel gek is, de Ambiente is een basisuitvoering.
Dit heb ik ergens anders ook gelezen.

Ik denk dat ik maar eens langs mijn garage ga en kijken wat de opties zijn :)

• Wuursj
  • Laatst online: 18:12

Wuursj

want worst is al bezet

Bij mijn (wat oudere) Ford had ik een specifiek Ford kabeltje nodig:

Bij de auto dealer duur, bij Ali een paar euro. Maar ik weet niet of dat voor nieuwere Fords ook geldt. Kan best zijn dat ze inmiddels gewisseld zijn.

Moeilijkste is nog om de radio van zijn plek te krijgen om te kijken wat voor kabel je nodig hebt. Ook hier bood ali mij uitkomst, de benodigde beugeltjes zaten bij de kabel :)

Wuursj wijzigde deze reactie 11-02-2019 16:46 (34%)

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• J-Granada
Eerst achter de radio kijken denk ik.. Wel weer een goede tip :)
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True