Toon posts:

Server upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben toe aan een uitbreiding, op het moment heb ik een g7 4x6 core - 136gb ddr3 met wat ssd's eraan.
Deze wil ik ontlasten, en hoop er wat van mijn ram en ssd's in te doen zodat ik alleen de server - de disks en ram hoef te kopen.

Mijn budget is rond de 500 euro en ik prefer hogere clock over aantal cores.

Aangezien de g7 een makkelijke keuze was heb ik het er nu wat moeilijker mee wat te kiezen en van waar?

Misschien kan iemand me raad geven :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-02 14:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste @Verwijderd

Je hebt je vraag nu geplaatst in Professional Networking & Servers. Je computer/server thuis is geen professionele omgeving, dus dat hoort hier niet thuis.

Ik verplaats je topic naar Componenten Aankoopadvies

Tevens pas ik je topic title een beetje aan, want deze zegt niet zo heel veel :)

En ten slotte: wat wil je nu precies upgraden? Want ik begrijp je topic / vraag niet.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:53
Wat voor taak (taken?) wil je overhevelen naar je 'nieuwe' server, en hoeveel ram kun je hierdoor vrijmaken uit je oude?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel Equator, Makes more sens nu.

Ik ga er 10 windows vm's op draaien, ik hoef de vm's maar 4gb te geven dus zou ik 60gb ram mee willen geven aan de nieuwe server.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2019 10:56 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:53
V&A bekeken?

V&A aangeboden: HP DL360 G7 - DUAL Xeon X5650 - 100GB RAM - 2x 300GB SAS - 5...

energie, en herrie technisch kan het overigens een plan zijn om het bij één server te houden, je huiidige vervangen dus.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor