Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe MacBook -> Documents via iCloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:40
Vandaag hoop ik een nieuwe MacBook Air te bestellen en ophalen (als ik tijd heb) ter vervanging van mijn 2011 MBA.

Nu wil ik het liefste geen timemachine back-up terugzetten op mijn nieuwe MBA, maar enkel mijn documenten overzetten en de rest schoon houden. De documents folder heb ik via iCloud gesynchroniseerd, dus zou ik op deze manier ook op mijn nieuwe MBA moeten kunnen krijgen. Nu is mijn vraag hoe iCloud omgaat met het feit dat mijn oude MBA wordt gewist (dus ook alle documenten die ik via daar heb gesynchroniseerd met iCloud). Ik wil er niet straks achter komen dat dan ook alle documenten op iCloud zijn gewist en vervolgens ook weer op nieuwe MBA worden gewist.

Ter samenvatting wil ik dus het volgende doen:

- oude MBA documents folder delen via iCloud (vanmorgen gedaan)
- nieuwe MBA inloggen op iCloud/apple ID, zodat ik alle documenten heb overgezet
- oude MBA compleet resetten en gereed maken voor verkoop

BMW F31 330i M Sport Shadow

Alle reacties

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:03
Je documenten staan in de cloud. Je moet niets wissen op je oude macbook maar daar de koppeling verbreken met je iCloud account. Dan zie je de documenten ook niet meer op je oude macbook.

Op je nieuwe macbook aanmelden met je icloud account en je documenten verschijnen daar weer.

Vooral niets wissen!!

©2004

• talin
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:59

talin

My god is the sun!

sham27 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:30:

- oude MBA compleet resetten en gereed maken voor verkoop
volgens mij moet je je daarop concentreren.
als je eerste dingen hebt gedaan wat je aangegeven hebt moet je je oude MBA uit je profiel halen https://www.icloud.com/#settings daar dus.

dan synct deze niet meer met je iCloud.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:59
Voor de je oude MBA nadat je migratie klaar is: https://support.apple.com/en-us/HT201065

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:44
icloud drive is toch prima te gebruiken?
Let er alleen op dat je daar geen bestanden in verwijderd want dan ben je ze kwijt. Heb je dan wel een grote icloud drive dan de standaard 5GB? Want anders ben je zo door je opslag heen en moet je alsnog bestanden lokaal gaan opslaan.

Een time-machine backup kan wel handig zijn. Want zo worden ook je instellingen, mail en diverse prog's meegenomen in de back up en kan je redelijk snel weer operationeel zijn mocht je macbook sneuvelen om wat voor reden dan ook.

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• sham27
koentjuh1987 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:03:
icloud drive is toch prima te gebruiken?
Let er alleen op dat je daar geen bestanden in verwijderd want dan ben je ze kwijt. Heb je dan wel een grote icloud drive dan de standaard 5GB? Want anders ben je zo door je opslag heen en moet je alsnog bestanden lokaal gaan opslaan.

Een time-machine backup kan wel handig zijn. Want zo worden ook je instellingen, mail en diverse prog's meegenomen in de back up en kan je redelijk snel weer operationeel zijn mocht je macbook sneuvelen om wat voor reden dan ook.
Ik gebruik time machine wel als reguliere back-up, maar ik wil na 7-8 jaar graag helemaal opnieuw beginnen met nieuwe MacBook - behalve mijn gewone documenten.

Ik heb momenteel 50GB icloud, maar ga dit denk uitbreiden naar 200GB. Het einde kwam al redelijk in zicht, met name vanwege foto's en video's, maar ook omdat ik de meerprijs van 250 euro voor 256GB SSD belachelijk vind.

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:44
sham27 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:44:
[...]

Ik gebruik time machine wel als reguliere back-up, maar ik wil na 7-8 jaar graag helemaal opnieuw beginnen met nieuwe MacBook - behalve mijn gewone documenten.

Ik heb momenteel 50GB icloud, maar ga dit denk uitbreiden naar 200GB. Het einde kwam al redelijk in zicht, met name vanwege foto's en video's, maar ook omdat ik de meerprijs van 250 euro voor 256GB SSD belachelijk vind.
Je wil eigenlijk de "rotzooi" die je op een bestaande macbook hebt staan niet meenemen naar een nieuwe.
Dan geef ik je groot gelijk om de bestanden alleen via de icloud mee te nemen naar je nieuwe macbook.
Al zou ik je wel adviseren time-machine te blijven gebruiken.

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• rutgerw
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:55
Je kan ook de Time Machine backup van je oude laptop openen in Finder in je nieuwe laptop en gewoon de bestanden die je wilt over kopiëren. Werkt prima.

• sham27
Thanks allen!

De MBA is inmiddels binnen en de documenten zijn via iCloud ook op mijn nieuwe MBA in "Documenten" verschenen. Mijn oude MBA zal ik een dezer dagen loskoppelen van mijn account en als het goed is blijft dan alles op mijn nieuwe MBA staan.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
sham27 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:44:
[...]
Dan open je Time Machine, gaat naar de map Documenten en zet alleen de laatste backup van de map Documenten terug. Zo moeilijk is het niet. Al de rest hoef je niet over te zetten wanneer je dat niet wilt.

Enige wat je niet moet doen is tijdens het instellen van je MacBook data overzetten maar even op een later tijdstip wanneer je account al ingesteld is.

EDIT: halverwege het topic gestopt met lezen, daardoor niet gezien dat het al opgelost is.

sypie wijzigde deze reactie 12-02-2019 06:58 (6%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True