Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vlekken in spachtelputz wegwerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:25

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste WV-ers,

Sinds een aantal maanden wonen wij nu in onze nieuwbouwwoning. De woning is volledig voorzien van spachtelputz (RAL 9010). Tijdens en na het verhuizen zijn er een aantal keer wat spullen tegen de muren gestoten.

Zo zit het trapgat bezaaid met vlekken / strepen / krassen, zit er een bloedvlekje (don't ask :X) op de muur in de keuken en rond het kozijn in de slaapkamer zitten wat "vieze handen".

Ik ben op zoek naar een manier om deze vlekken weg te werken. Het zijn niet echt beschadigingen, maar eerder vieze vlekken op de spachtelputz.

Ik heb zelf het idee om deze vlekken middels een spuitbus over te spuiten om zo wel de structuur te bewaren van de spachtelputz. Ik heb hier echter geen ervaring mee. Daarnaast lijkt het allemaal spuitlak te zijn, maar ik wil natuurlijk geen lak op mijn spachtelputz:Wat is jullie advies om deze vlekken weg te werken? Mochten jullie foto's van de beschadigingen willen, dan kan ik daar nog voor zorgen.
Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt _O_

Matis

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Alle reacties

• scosec
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23-04 12:24
Kun je het niet afwassen?

Anders lijkt me dat je hier overheen kunt texen?

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:35
Alabastine heeft een spuitbus met muurverf/latex

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Gewoon met een doek/borstel en een sopje/ groene zeep. En anders heeft HG nog wel wat speciaals. Dat eerste doet mn vriendin ook en dat werkt prima.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• sanzut
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:57

sanzut

It's always christmas time

Mijn vriendin zegt Witte Cif met een niet pluizende doek

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:35

Rukapul

Moderator General Chat
Een beetje agressieve keukenreiniger in combinatie met een afwasborstel krijgt heel wat van spachtelputz af. ingedroogde kots in elk geval wel

De resterende zwarte stootstrepen zou je ook nog met een penseel aan kunnen stippen als het niet teveel is. Dat behoudt de structuur want je vult de gaten niet (waar de zwarte streep zich ook niet zal bevinden).

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:49
Een schoonmaak topic, meteen twee reacties over hoe de vriendin/vrouw dat doet. Haha.
Sorry dat moest er ffe uit. :P

Dacuuu wijzigde deze reactie 11-02-2019 09:09 (16%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Jorrit
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 05:55
Als het te verwijderen is met schoonmaken zal dat de voorkeur hebben, dus de tips hierboven lijken me nuttig. Mocht het niet te doen zijn gebruik ik vaak https://www.alabastine.nl/product/spackspray/ heel licht inspuiten is genoeg om vlekken en lichte beschadigingen te camoufleren. Bij spachtelputz kan je er ook nog even met een plamuurmes overheen gaan om het zoveel mogelijk gelijkend te krijgen.

Jorrit wijzigde deze reactie 11-02-2019 12:43 (17%)

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:13
Ik heb jaren geleden ooit rode wijn (!) gemorst op zo'n muur. Schoongemaakt met bleekmiddel (van de WC, don't ask!) en hoewel ik super kritisch ben heb ik die vlek nooit meer teruggezien. Ik ben er nu nog verbaasd over.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:16
Tandenborstel met warm water en een beetje afwasmiddel heeft hier altijd goed geholpen.

PVoutput 4020WP ZW en Oost-West

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:25

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik ga vanmiddag kijken of ik de vlekken er uit krijg. De beschadigingen ga ik ook proberen te verhelpen.

Jullie horen van me!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15:14

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Wij doen dat altijd met een afwasborstel en St. Marc!
Werkt echt prima.

Steam ID = Ackerfiets

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:42
https://www.stucadoor-weetjes.nl/stucwerk/spachtelputz/ -->

Makkelijk in onderhoud

Zitten er vlekken op uw muren? Spachtelputz is eenvoudig te reinigen met een borstel en lauw water. Bij ernstige vlekken zijn er speciale sierpleisterreinigers verkrijgbaar om uw muur of plafond weer zo goed als nieuw te maken. Spachtelputz is dus niet alleen mooi in de eerste 2 weken, maar zorgt ervoor dat uw muren en plafonds er tientallen jaren netjes uitzien.

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb na een jaar of 5 de spachtelputz overgeverfd, er blijft nog verbazingwekkend hoeveelheid structuur over en na de verfbeurt zie je pas hoe vies het was. Voor plaatselijke vlekken kan je natuurlijk een van de eerder genoemde tips gebruiken.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True