Windows kleurprofielen locken in fullscreen modus bij games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb mijn beeldschermen gecalibreerd, waaronder mijn Benq Zowie 144 Hz scherm. Dit is zeker nodig, want de kleuren zien er standaard niet uit. In games wordt het gemaakte kleurenprofiel echter niet gebruikt. Ik kan hier geen fix voor vinden. Kleurprofiel lockers werken bijvoorbeeld niet. Nu word ik gedwongen om windowed borderless te spelen, wat meestal prima gaat, maar in Apex Legends merk ik duidelijk extra input lag als ik dat doe.

Weet iemand misschien hoe dit op te lossen is? Met veel prutsen leek het vandaag een keer goed te gaan, dus mooie kleuren en fullscreen mode, maar toen ik het spel net weer startte was alles weer lelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:36
Dat is apart. Bij mijn weten maakt Windows zelf geen verschil daarin. Tenminste, ik heb nooit gemerkt dat games ineens een ander profiel gebruiken.
Welk programma heb je gebruikt om te calibreren? En is dat profiel ook terug te vinden in je Windows settings?
Wat ik mij voor kan stellen is dat je GPU drivers Roet in het eten gooien. Vaak kan je daar voor 3D applicaties en films e.d. aparte instellingen toepassen. Misschien daar even zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik heb ook een Benq monitor die uit de doos niet om aan te gluren was een Xl2430t

Maar als je voor jouw monitor het juiste ICC profiel installeert moet het echt een stuk beter zijn.

http://www.displaylag.com/icc-profiles/

Hoe je dat in Windows installeert moet je ff googlen. :+

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.