Ik ben een presentatieruimte aan het upgraden en wil naar surround geluid (5.1).
Maar wat ik nu eigenlijk zoek is een manier om geluid te kunnen mixen, alleen eigenlijk volume.
Bij stereo zou ik gewoon een simpel mengpaneel pakken, maar voor surround lijkt er niet echt wat te zijn.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een manier om:
- Surround uit een pc (waarschijnlijk digitaal uit hdmi geplukt in de vorm van toslink)
- Een normale microfoon (mono)
Tegelijk uit 1 surround speakerset te laten komen.
Opzich is 'bijmengen' van stereo bij het surround prima, maar heb liever iets wat ook meerdere digitale signalen kan mixen, zoals een normaal mengpaneel.
Ben al best aan het zoeken geweest, enige opties die ik gevonden heb zijn:
- 5.1 kanaal splitsen naar 6 losse audiosignalen.
- Meerdere mengpanelen om het te mixen.
Of:
Belachelijk dure apparatuur met meer knoppen dan zinnig voor een setup om een filmpje af te spelen met commentaar erbij.
Beide klinken behoorlijk omslachtig, en geeneen met een bruikbare userinterface.
Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon een heel bijzondere usecase?
Maar wat ik nu eigenlijk zoek is een manier om geluid te kunnen mixen, alleen eigenlijk volume.
Bij stereo zou ik gewoon een simpel mengpaneel pakken, maar voor surround lijkt er niet echt wat te zijn.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een manier om:
- Surround uit een pc (waarschijnlijk digitaal uit hdmi geplukt in de vorm van toslink)
- Een normale microfoon (mono)
Tegelijk uit 1 surround speakerset te laten komen.
Opzich is 'bijmengen' van stereo bij het surround prima, maar heb liever iets wat ook meerdere digitale signalen kan mixen, zoals een normaal mengpaneel.
Ben al best aan het zoeken geweest, enige opties die ik gevonden heb zijn:
- 5.1 kanaal splitsen naar 6 losse audiosignalen.
- Meerdere mengpanelen om het te mixen.
Of:
Belachelijk dure apparatuur met meer knoppen dan zinnig voor een setup om een filmpje af te spelen met commentaar erbij.
Beide klinken behoorlijk omslachtig, en geeneen met een bruikbare userinterface.
Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon een heel bijzondere usecase?
Klok is stuk :(