Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelfbouw allround performance pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• blackgoku
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-10 17:24
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal gebruikt worden voor veel dagelijks gebruik met 2 schermen, streamen, browsen.
in de toekomst wil ik ook meer gaan doen met videobewerking in 4K.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nadat ik mijn 5k iMac en oude iPhone verkocht heb ongeveer een budget van 2000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2 HP-LP2065 monitoren die ik in eerste instantie hierop wil gaan gebruiken, in de toekomst zoek ik nog 2 breedbeeldschermen misschien O-LED.
Verder Heb ik nog wel 1 of 2 ATX voedingen liggen van ongeveer 500 a 600 Watt (type weet ik zo even niet)
Toestenbord en muis.
Logitech Z-5500 audio speakers

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart
Moederbord
M.2 SSD type-M
Computer case
DDR-4 Ram geheugen
Waterkoeling (intern)
processor met HT of misschien toch AMD ?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwa videokaart ik ben altijd wel geneigd om voor nvidia, kwa merk ben ik vrij open al ben ik geen fan van MSI (in het verre verleden wel een problemen mee gehad)
Kwa moederbord ben ik wel erg aan Asus gehecht, maar mocht iemand mij kunnen overtuigen om te kiezen voor een ander merk dan sta ik daar voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een M.2 SSD met het type-M aansluiting van ongeveer 500GB voor de snelste prestaties.
Verdere HDD's en ODD's zijn niet nodig.
Minimaal 32-GB ram met uitbreidmogelijkheden naar 64 (toekomst)
Ik wil met name de CPU gaan waterkoelen om de pc zo stil en stabiel mogelijk te maken.
het liefste wil ik een mirco-ATX of zelfs een mini-ITX met een optische audio uitgang

Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, maar later denk ik wel.

Wat verwacht je van ons?[i]
De rede waarom ik mijn vraag hier stel is ik heb een tijdje een mac gehad en ben er een tijdje uit geweest.
Ik merk nu toch wel dat er erg veel veranderd is en dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-9900K Boxed€ 525,89€ 525,89
1ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/AC€ 186,95€ 186,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 235,55€ 235,55
1Corsair RM650x (2018) Zwart€ 101,-€ 101,-
1Samsung 970 Evo Plus 1TB€ 232,01€ 232,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.281,40

Misschien/twijfel:
Thermaltake Core V21 Black Micro ATX Case
Cooler Master Elite 130
Corsair Carbide Air 240 Zwart

[ Voor 39% gewijzigd door blackgoku op 14-02-2019 23:39 ]

Alle reacties

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik zou eerst meer onderzoek doen; als je denkt dat een waterkoeler je systeem stabieler maakt... Stiller kan; maar er zijn luchtkoelers die stiller zijn, zeker wanneer je goedkopere waterkoelers neemt.
Allereerst zou ik kijken naar de voedingen die je hebt; wat deze zijn en of je deze dus kunt gebruiken. Qua wattage zal je goed zitten, hangt van de aansluitingen en kwaliteit van de voeding af .
M.2 SSD's zijn er in verschillende smaakjes; Sata en NVMe. De laatste is de snelste en uiteraard ook de duurste, zoals je 970 Evo die je in je lijstje hebt staan.
qua compatibiliteit zou ik goed kijken naar je eisen; je zegt de mogelijkheid om te upgraden tot 64 gb open te willen houden, dan zul je eigenlijk wel voor een mATX bordje moeten gaan. Of je moet 2x16GB in je ITX bordje stoppen, om dan dat te verkopen voor 2x32GB bankjes, maar die zijn duur en eigenlijk alleen op lage snelheid verkrijgbaar.
Daarmee valt 1 van je kasten ook al af; de Elite 130 is sowieso enkel geschikt voor ITX.
qua processor: de i7 8700 kun je niet overklokken als er geen K achter staat, en zo'n Gene moederbord ziet er fantastisch uit, maar voor "misschien overklokken" klinkt het als zware overkil.

pricewatch: Fractal Design Define Mini C Window
pricewatch: NZXT H400 Wit
zijn ook 2 leuke kasten die zeker in mATX-kastjeskeuzes meegenomen kunnen worden, naast de minder goed leverbare Phanteks in de 2 builds hieronder:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Boxed€ 445,-€ 445,-
1Gigabyte Z390 M Gaming€ 135,55€ 135,55
1Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Zwart€ 129,95€ 129,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16€ 200,50€ 200,50
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 89,40€ 89,40
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 129,80€ 129,80
1Samsung 970 Evo 500GB€ 120,-€ 120,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.300,19

is een optie, waarin ik toch een 2e SSD ingezet heb. Dit omdat met 4K videobewerken de filesize nogal snel oploopt. Verder een degelijke luchtkoeler, prima moederbordje wat een beetje kan overklokken, je mist alleen je optical out.

Wat ik je wil meegeven; kijk ook eens bij AMD; op het moment hebben zij ook aardig leuke CPU's, helaas zijn er nog geen high-end mATX bordjes, maar deze voldoet op zich prima; zelfde build als hierboven, maar dan met AMD CPU/moederbord:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 333,50€ 333,50
1Asus TUF B450M-Pro Gaming€ 114,99€ 114,99
1Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Zwart€ 129,95€ 129,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16€ 200,50€ 200,50
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 89,40€ 89,40
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 129,80€ 129,80
1Samsung 970 Evo 500GB€ 120,-€ 120,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.168,13

wil je een iets luxer moederbord dan zul je naar ATX moeten, of naar ITX, waar blijkbaar wel meer keuze is in betere bordjes.
Qua GPU zou ik eerst meer onderzoek doen naar de ondersteuning die de software die jij gaat gebruiken biedt. 2 schermen is geen uitdaging meer voor een ingebouwde videokaart, afhankelijk van wat je doet; wat bedoel je met streamen? want voor simpel browsen kun je met een Pentium ook wel af.
Ik ben er vanuit gegaan dat je je hierin verdiept hebt aangezien je zelf met een i7 op de proppen komt... en voor de 4K video editing is een krachtig CPU prettig

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
Idd eens met bovenstaand dat je adhv welke software je denkt te gaan gebruiken + de andere toepassingen waar je de pc voor wilt gebruiken moet kijken welke gpu je nodig hebt. Verder kan ik ook zeker een amd cpu aanbevelen voor video editing enz, gaat als de brandweer!

• blackgoku
Hoi NLBuurman, heel erg bedankt voor je reactie.

Van oudsher ben ik al iemand die veel computers heb gebouwd, overklokken en zelfs in de weer geweest met een waterkoeler, al was die waterkoeler wel een extern model.
De rede waarom ik weer een waterkoeler en misschien een overkill systeem wil bouwen is eigenlijk omdat ik dat graag wil en omdat het kan.
De vorige keer is een waterkoeler mij ook erg goed bevallen.
Mijn vraag is dan ook misschien iets wat verkeerd neer gezet en is het eigenlijk niet zo heel belangrijk wat ik er meel wil doen, ik zoek eerder advies over wat nu wel en niet bij elkaar past.
qua compatibiliteit zou ik goed kijken naar je eisen; je zegt de mogelijkheid om te upgraden tot 64 gb open te willen houden, dan zul je eigenlijk wel voor een mATX bordje moeten gaan. Of je moet 2x16GB in je ITX bordje stoppen, om dan dat te verkopen voor 2x32GB bankjes, maar die zijn duur en eigenlijk alleen op lage snelheid verkrijgbaar.
In eerste instantie wil ik 2 x 16Gb ram werkgeheugen, dus een moederbord die max 32 aan ram aan kan is prima, loop ik later tegen problemen aan dan zoek ik dan wel naar een ander bord en ram geheugen.
Allereerst zou ik kijken naar de voedingen die je hebt; wat deze zijn en of je deze dus kunt gebruiken. Qua wattage zal je goed zitten, hangt van de aansluitingen en kwaliteit van de voeding af.
Kwa voeding is het misschien beter om gewoon een nieuwe te kopen, ik denk dat die ik nog heb liggen beetje een goedkoop model is dan wel niet al wat ouder.
M.2 SSD's zijn er in verschillende smaakjes; Sata en NVMe. De laatste is de snelste en uiteraard ook de duurste, zoals je 970 Evo die je in je lijstje hebt staan
Klopt, daar was ik mij ook van bewust, mijn wens is dan ook om 1 en misschien 2 NVMe SSD's te nemen van 500GB, mijn vraag was dan ook of er bij bepaalde moederborden je dan 2 x PCIe 3.0 x 4 hebt voor je 2 SSD's
Ik heb nog een paar moederborden gevonden die staan wat later in deze reactie.

Verder is een optical output een must voor mij, die Z5500 speaker set van logitech ga ik echt niet weg doen
ook is met 4K video bewerking opslag totaal geen probleem, ik heb in het netwerk een nas hangen met 50tb opslag waar al mijn bestanden op staan, op de computer komen dan ook alleen tijdelijke bestanden.
Met 4k videobewerking ben ik trouwens nog erg nieuw en ben nog zoekende naar goeie software om mijn videos mee te bewerken, het is eigenlijk iets wat ik wil gaan doen.

AMD heb ik over na zitten denken en ook onderzoek na gedaan, ik zie daar voor mij geen voordelen of een meerwaarde in.
Met de videokaarten eigenlijk het zelfde, mijn keuzen zal eerder een nvidia 1060 of een 2060 zijn, puur omdat ze met de zelfde snelheid in vergelijking met AMD zuiniger zijn.

Kwa kast is het wel een wens dat het een beetje een kubes case word en dit zo compact mogelijk.
Dit omdat de case op een schap komt te staan boven de schermen met een diepte van 30/32 cm

Kwa processor gaat het wel de i9-9900k worden, ik vinde het prijsverschil tegen over een 9700k of een 8700k minimaal om voor een goedkoper model te kiezen.
Overklokken gaat misschien niet direct gebeuren maar in de toekomst van ik daar wel bijna zeker van.

Ik heb natuurlijk gisteren niet stil gezetten en heb half Google afgestruimt en vergeleken.

kwa moederborden heb ik het volgende gevonden:
Gigabyte - Z390 I AORUS PRO WIFI (ITX) (heeft misschien last van Coilwhine)
ASRock - Z390 Phantom Gaming-ITX/ac
MSI - MPG Z390I GAMING EDGE AC (ITX)
Asus - ROG STRIX Z390-I GAMING (ITX)

Videokaart:
EVGA GeForce GTX 1060 SC Gaming 6GB
Asus DUAL-GTX1060-6G

M.2 NVMe SSD:
Samsung 970 EVO PLUS M.2 500GB
Samsung 970 PRO 512GB M.2
WD Black NVMe SSD SN700 500GB

De vraag is dan nog of ik voor de 500gb versie of de 1 tb versie moet gaan

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

@blackgoku Graag gedaan, ook bedankt voor het verstrekken van de extra informatie hier!
Zo snap ik stuk meer van je keuzes, met name op het gebied van opslag en de optical out. Met een 9900k in een klein kastje is het inderdaad wel prettig om ook waterkoeling in te bouwen, aangezien de ruimte dan te wensen overlaat voor grote luchtkoelers.
De elite 130 heeft volgens mij enkel een 140mm radiator mogelijkheid aan de voorzijde, en is wat complex om in de bouwen als je 'm volgooit, maar het kan. Met bijna eenzelfde voetprint heb je ook een H200i/Define Nano/Phanteks Evolv ITX, waarin de layout iets traditioneler is.
De vraag mbt de 500/1tb versie is puur aan jou, heb jij genoeg aan 400gb dan is het zinloos om voor het grotere model te gaan. Als je denkt vaak tegen die 500gb aan te komen is het wellicht wijs om wel het grotere model te nemen. Qua prestaties zit er nagenoeg geen verschil in

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:46

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Het is lastig om een videokaart te kiezen zo lang je nog niet duidelijk hebt welke software je gaat gebruiken.
Bijvoorbeeld Adobe Premiere. Een GTX1060 staat niet op de support list (https://helpx.adobe.com/n...nts.html#gpu-acceleration).

Wellicht is het handig om nu nog even de GPU achterwege te laten tot je weet wat je gaat doen met videobewerking :)

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• blackgoku
Hoi NLBuurman en Johan9711 bedankt voor jullie reactie.

het valt me op dat je wel iedere keer met een staand model case komt, erg mooie case'n dat wel dus ik neem ze wel in overweging.
mijn bedoeling is echter om een soort van kubes te nemen.

kwa moederbord en de SSD is voor mij vooral te vraag welke, ik heb zelf al weer het een en het ander uit gesloten.
ASRock - Z390 Phantom Gaming-ITX/ac
Asus - ROG STRIX Z390-I GAMING (ITX)
welke zou beter zij of heeft meer voordelen ?
M.2 NVMe SSD:
Samsung 970 EVO PLUS M.2 500GB
Samsung 970 PRO 512GB M.2
en welke van deze ssd's zijn nou daadwerkelijk sneller als ik de spec's mag geloven dan is de plus sneller maar uit enkele reviews komt de pro als snelste uit de bus.

verder zal het kwa videobewerking eerder Powerdirector worden, dus ik ga mij er in verdiepen welke kaart hier geschikt voor is.

als ik een case heb gekozen ga ik kijken welke waterkoeler het beste is.
verder moet ik nog op zoek naar een goede voeding en ram geheugen.
De i9 9900k kan je blijkbaar heel erg goed overklokken, dit ga ik waarschijnlijk ook echt wel doen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@blackgoku Wat dacht je van een eigen voorstel ?
9900k ga je liever niet in ITX kast overclocken

[ Voor 32% gewijzigd door Hackus op 13-02-2019 12:02 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• blackgoku
Hackus schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:00:
@blackgoku Wat dacht je van een eigen voorstel ?
blackgoku schreef op zondag 10 februari 2019 @ 23:33:
Misschien/twijfel:
Thermaltake Core V21 Black Micro ATX Case
Cooler Master Elite 130
Corsair Carbide Air 240 Zwart
lijkt me toch een voorstel !!

Verder als ik hem goed gekoeld kan krijgen zie ik niet in waarom ik de i9 9900k niet zou overklokken.

[ Voor 11% gewijzigd door blackgoku op 13-02-2019 12:15 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

blackgoku schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:13:
[...]

[...]

lijkt me toch een voorstel !!

Verder als ik hem goed gekoeld kan krijgen zie ik niet in waarom ik de i9 9900k niet zou overklokken.
Niet in een kleine kast !

oa Dit is een voorstel:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 333,50€ 333,50
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 135,-€ 135,-
1MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G€ 736,50€ 736,50
1Fractal Design Define S - Window€ 64,90€ 64,90
1be quiet! Dark Rock 4€ 58,70€ 58,70
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 127,45€ 127,45
1be quiet! Straight Power 11 550W€ 94,04€ 94,04
1Crucial P1 1TB€ 152,-€ 152,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.702,09

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

@Hackus doelt op de warmteontwikkeling in de kast, en bijvoorbeeld airflow over VRM's en dergelijke. Het kan wel, maar je moet geen schokkende overklokresultaten verwachten. Het systeem wat hij voorstelt heeft totaal geen correlatie met jouw eisen.
De staande kast suggereer ik omdat in mijn mening de meest eenvoudige manier is om een PC te configureren, met standaard een goede airflow en waar je minder rekening hoeft te houden met de kabels/lengte van een voeding. Ik snap natuurlijk de keuze voor een kubusmodel; ik wilde even aangeven dat de voetprint van dat soort kasten niet anders hoeft te zijn.

als je alle 5 de ITX bordjes met Z390 vergelijkt (https://tweakers.net/pric...;1253695;1256723;1261085/) kun je op de plaatjes zien dat er nogal verschil zit in VRM-ontwerp en koeling.

bedenk je dat je met het wisselen van het moederbord zoals je zegt voor 1tje die wel 64 GB aankan je vermoedelijk ook je CPU moet vervangen, aangezien ik op geen van beide QVL's zie dat 32GB per stick geaccepteerd wordt.

• blackgoku
Nee Klopt wat @Hackus nogmaals voorstelde is het tegenovergestelde van wat ik eigenlijk wil.
En misschien wil ik wel het onmogelijke geen idee, en als dat zo is dan ga ik wel voor een staande case en was de eerste case waar @NLBUURMAN mee kwam een heel erg mooie case.
Maar voor als nog wil ik kijken of het mogelijk is met een kubus case, ik weet het en misschien ben ik ook wel eigenwijs.
De 5 moederborden waar ik mee kwam vond ik later ook nog een samen terug in dit filmpje

Daarin word aangegeven dat de ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX erg goede VRM's heeft en het minste extra volt nodig heeft voor de cpu met overklokken.
Dit vond ik ook ergens terug in een review op tweakers.

Verder staat de Asus ROG Strix Z390-I Gaming ook nog op mijn lijstje omdat deze het ook wel erg goed doet en wel 64GB ram ondersteund met een stapeldimm module, later komen er misschien normale 32gb ram bankjes en kan dat op deze manier (werd ergens verteld in een youtube filmpje)

Dus eigenlijk gaat het voor mij om een van deze 2 ITX bordjes, als ik dan later het bord toch moet vervangen omdat ik 64gb ram wil dan zie ik wel of ik ook de cpu moet vervangen, ik denk dat het te veel vooruitkijken is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@blackgoku Het is een voorbeeld build die je niet hebt gemaakt. ;)

H200 of H200i als kast zijn eigenlijk de kleinste om een 9900k (nog wat te tweaken)

• blackgoku
Okey @Hackus niet iedereen heeft de zelfde denkwijzen als jij en pakt soms dingen anders aan.
Ik heb in het begin al aangegeven dat ik door de bommen het bos niet meer zag en dat ik graag advies wilde en stel ik zo gaande weg een heel systeem samen.
de rede waarom ik nog niet echt met koeling, ram geheugen en een voeding bezig ben is omdat ik eerst het moederbord, de cpu en de kast definitief wil hebben om zo alles goed op elkaar af te stemmen.
Dit topic heb ik met name aangemaakt zodat ik hier mijn vragen in kwijt kan waar ik elders voor mijn gevoel niet echt antwoord op kan vinden.

Verwijderd

Johan9711 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:39:
Het is lastig om een videokaart te kiezen zo lang je nog niet duidelijk hebt welke software je gaat gebruiken.
Bijvoorbeeld Adobe Premiere. Een GTX1060 staat niet op de support list (https://helpx.adobe.com/n...nts.html#gpu-acceleration).

Wellicht is het handig om nu nog even de GPU achterwege te laten tot je weet wat je gaat doen met videobewerking :)
Een GTX 1060-6G werkt echter wel gewoon, er zijn verschillende benchmarks online te vinden waarin deze met kaarten vergeleken wordt die wel op de lijst staan waaruit dat blijkt.

Afhankelijk van het gebruikte format biedt een snellere GPU als de 1080(Ti) zelfs helemaal geen voordeel meer tov de 1060, bijvoorbeeld bij de RED formaten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

blackgoku schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:36:
Okey @Hackus niet iedereen heeft de zelfde denkwijzen als jij en pakt soms dingen anders aan.
Ik heb in het begin al aangegeven dat ik door de bommen het bos niet meer zag en dat ik graag advies wilde en stel ik zo gaande weg een heel systeem samen.
de rede waarom ik nog niet echt met koeling, ram geheugen en een voeding bezig ben is omdat ik eerst het moederbord, de cpu en de kast definitief wil hebben om zo alles goed op elkaar af te stemmen.
Dit topic heb ik met name aangemaakt zodat ik hier mijn vragen in kwijt kan waar ik elders voor mijn gevoel niet echt antwoord op kan vinden.
Je geeft aan als wens een 9900k te willen overclocken, daar moet je rekening mee houden.
Wat is in de toekomst ?
Met oa AMD 2700X kun je ook videobewerken op 4k (wat de zwaarte taak zal zijn zoals ik snel lees)
Wat is de reden van 9900k ? Deze sectie is het gewenst om met een eigen voorstel te komen.
Je kunt jezelf het beste van te voren inlezen om zo een lijstje en je wensen 'realistisch' op elkaar af te stemmen. Nu is het vragen trekken, en geef ik al aan dat je beter geen 9900k kunt overclocken in kleine behuizing. Die gaat snel boven de 150w en behoeft goede koeling.

• blackgoku
@Verwijderd tnx voor je reactie, mijn idee was ook om voor een 1060 te gaan, ik moet allen nog even afwachten totdat ik besloten heb voor welke behuizing ik ga om zo een goed bijpassende kaart te zoeken die ook daadwerkelijk in de behuizing past. :)

@Hackus ik weet eigenlijk niet zo goed wat jou intenties zijn, probeer je mij de les te lezen en een betweter uit te hangen of mij juist te helpen ? Met het laatste heb ik zo mijn twijfels.

En als je nou eens goed dit topic had gelezen dan kon je zien dat ik gewoon echt geen AMD wil, dit is de 2 x dat je er mee op de proppen komt.
en de rede waarom ik voor een i9 9900k wil gaan heb ik ook al duidelijk gemaakt.
Dit omdat het kan en omdat ik het leuk vind en ik het niet erg vind wat het kost.
buiten dat vind ik het prijsverschil te klein tegenover een 9700k of een 8700k om niet voor een 9900k te gaan

verder heb ik mij zo goed mogelijk ingelezen en stel ik hier de vragen waar ik niet uit kom.

[ Voor 5% gewijzigd door blackgoku op 13-02-2019 14:13 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

blackgoku schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:12:
@Verwijderd tnx voor je reactie, mijn idee was ook om voor een 1060 te gaan, ik moet allen nog even afwachten totdat ik besloten heb voor welke behuizing ik ga om zo een goed bijpassende kaart te zoeken die ook daadwerkelijk in de behuizing past. :)

@Hackus ik weet eigenlijk niet zo goed wat jou intenties zijn, probeer je mij de les te lezen en een betweter uit te hangen of mij juist te helpen ? Met het laatste heb ik zo mijn twijfels.

En als je nou eens goed dit topic had gelezen dan kon je zien dat ik gewoon echt geen AMD wil, dit is de 2 x dat je er mee op de proppen komt.
en de rede waarom ik voor een i9 9900k wil gaan heb ik ook al duidelijk gemaakt.
Dit omdat het kan en omdat ik het leuk vind en ik het niet erg vind wat het kost.
buiten dat vind ik het prijsverschil te klein tegenover een 9700k of een 8700k om niet voor een 9900k te gaan

verder heb ik mij zo goed mogelijk ingelezen en stel ik hier de vragen waar ik niet uit kom.
Je begrijpt er weinig van. mijn build is een wenslijst, wat jij nog steeds niet hebt gemaakt hier. dat is een begin vereiste hier. je bent al langer lid, en niet nieuw en onwetend hoe het gaat hier. @NLBUURMAN
heeft ook voorbeelden gegeven, en jij nog steeds niet !

Maak nu eens een 9900k build,dan kan daar advies op gegeven worden. wees realistisch met je wensen en
je build. zoals ik zeg een 9900k gaat snel over de 150w richting 200w, dat wil je liever niet in een kleine kast (ITX = klein)

zet je onderdelen via https://tweakers.net/pricewatch/ in een wenslijst en druk op Genereer RML en copy paste alles hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 13-02-2019 14:21 ]

• blackgoku
@Hackus eigenlijk kom jij alleen maar met aannames, en ga je er weer gelijk van uit dat ik het niet snap, dit terwel ik heb aangegeven waarom ik nog niet met een wensenlijstje ben gekomen.
en idd ik ben al een aardig tijdje lid hier en als je mijn profiel goed bekeken had dan had je gezien dat ik niet veel berichten heb gepost en ben ik hier ook niet heel veel aanwezig, dus eigenlijk weer een aanname.
verder neem jij niet alleen je lijstje als voorbeeld, maar wek je ook steeds de surgestie dat ik ook eens naar AMD moet gaan kijken, dit ter wel ik juist niet geïnteresseerd in AMD.

Ik ben heel erg tevreden met het advies van @NLBUURMAN en andere gebruikers die hier hebben gereageerd, maar zo als het nu gaat mag van mij dit topic wel gesloten worden en is de lol er voor mij wel van af.
ik heb namelijk geen zin in zulke discussies en het spelen van een wel en nietes spelletje.

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
Feit is wel dat gewoon dat een lijstje plaatsen vereist is en dat mensen adhv dat lijstje en je wensen feedback kunnen geven, zo moeilijk is het toch niet om dat even te maken? - is iedereen ook weer blij, ook wat waard

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

blackgoku schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:30:
@Hackus eigenlijk kom jij alleen maar met aannames, en ga je er weer gelijk van uit dat ik het niet snap, dit terwel ik heb aangegeven waarom ik nog niet met een wensenlijstje ben gekomen.
en idd ik ben al een aardig tijdje lid hier en als je mijn profiel goed bekeken had dan had je gezien dat ik niet veel berichten heb gepost en ben ik hier ook niet heel veel aanwezig, dus eigenlijk weer een aanname.
verder neem jij niet alleen je lijstje als voorbeeld, maar wek je ook steeds de surgestie dat ik ook eens naar AMD moet gaan kijken, dit ter wel ik juist niet geïnteresseerd in AMD.

Ik ben heel erg tevreden met het advies van @NLBUURMAN en andere gebruikers die hier hebben gereageerd, maar zo als het nu gaat mag van mij dit topic wel gesloten worden en is de lol er voor mij wel van af.
ik heb namelijk geen zin in zulke discussies en het spelen van een wel en nietes spelletje.
DAA beleid

Verder geef je zelf aan HT of toch AMD.
Maar het gaat niet om Intel v AMD, maar je schijnt 'mij' niet te willen begrijpen. bye

• blackgoku
zeker, en daar ben ik mij ook van bewust, maar hoe kan ik nou een lijstje maken van iets waarin ik niet uit kom en vastloop ? iets wat ik ook aan het begin direct heb aangegeven.
Juist mede dit topic krijg ik nieuwe inzichten en weet ik welke componenten ik nodig heb.

• blackgoku
Hackus schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:36:
[...]

DAA beleid

Verder geef je zelf aan HT of toch AMD.
Maar het gaat niet om Intel v AMD, maar je schijnt 'mij' niet te willen begrijpen. bye
Nogmaals lees het topic door, ik heb later aangeven dat ik meer onderzoek heb gedaan naar amd en dat dit niks voor mij is

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

blackgoku schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:36:
zeker, en daar ben ik mij ook van bewust, maar hoe kan ik nou een lijstje maken van iets waarin ik niet uit kom en vastloop ? iets wat ik ook aan het begin direct heb aangegeven.
Juist mede dit topic krijg ik nieuwe inzichten en weet ik welke componenten ik nodig heb.
Je 'wenslijstje' is niet definitief, maar toont eigen inzet en onderzoek. verder blijft het advies, en wat je koopt of niet is je eigen beslissing.

• blackgoku
@Hackus klopt daar kan ik niks anders op zeggen, maar zo kan ik voor mezelf wel een erg goed totaal plaatje maken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

blackgoku schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:41:
@Hackus klopt daar kan ik niks anders op zeggen, maar zo kan ik voor mezelf wel een erg goed totaal plaatje maken.
zal je klein beetje op weg helpen. M-ATX - H400 (icm nzxt water)
pricewatch: MSI MPG Z390M Gaming Edge AC
pricewatch: Intel Core i7-9700K Boxed

(lucht)Mini-ITX pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart
pricewatch: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/AC
pricewatch: be quiet! Dark Rock 4

32gb versie pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15
64gb versie pricewatch: Corsair Vengeance CMK64GX4M4C3000C15

Ga voor een GTX1070 8GB, RTX2060 of 1660Ti als GPU

Prijs gunstige SSD (nvme) Crucial P1. het hoeft geen 970 evo te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 13-02-2019 15:49 ]

• blackgoku
@Hackus Tnx voor de info, ik heb alleen echt wel mijn zinnen gezet op de i9 9900k met de ASRock - Z390 Phantom Gaming-ITX/ac of de Asus - ROG STRIX Z390-I GAMING (ITX) met water koeling en ga kijken tot hoeverre het mogelijk is om dit in een kubus case te doen. mocht dit echt niet kunnen dan neem ik waarschijnlijk een van de traditionele case's die @NLBUURMAN voorstelde, mijn doel is zeg maar om een zon klein mogelijke pc te bouwen met de meeeste performers.
Zeg maar een wolf in schaapskleren.

ik ga proberen om vanavond een lijstje te plaatsen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@blackgoku Ik zou voor de AsRock gaan. de ROG heeft weinig meerwaarde, is +-€50,- duurder. (zoals bijna alles van ROG-Serie)

• blackgoku
@Hackus klopt en heeft ook nog iets beter VRM's, het enige dat mij aan het twijfelen brengt om voor de ROG te gaan is dat hij wel max 64 GB aan ram aan kan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

blackgoku schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:17:
@Hackus klopt en heeft ook nog iets beter VRM's, het enige dat mij aan het twijfelen brengt om voor de ROG te gaan is dat hij wel max 64 GB aan ram aan kan.
Aja, 64gb nu. weet niet of dat met updates ook bij AsRock kan(later)
Welke twee modules van 32gb wil je gaan gebruiken ?

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 13-02-2019 20:25 ]

• blackgoku
Ik heb mij even in het geheugen verdiept en wilde in eerste instantie gaan voor de 3200MHz versie.
alleen is van de 3200MHz versie de timing wat hoger en daardoor even snel als de 3000Mhz versie.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

blackgoku schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 02:15:
[...]
Ik heb mij even in het geheugen verdiept en wilde in eerste instantie gaan voor de 3200MHz versie.
alleen is van de 3200MHz versie de timing wat hoger en daardoor even snel als de 3000Mhz versie.
Z390 ITX heeft twee geheugenbankjes, er zijn niet veel modules van 32GB per stuk. Dus 64GB wens wordt moeilijk met dit(itx) bordje.

• blackgoku
@Hackus klopt en zoals ik al had aangegeven, zie ik dan wel weer verder als ik toch naar 64gb ram wil gaan upgraden. misschien dat er een bios update uitkomt om dit te ondersteunen, de hardware zelf zou het denk ik wel aankunnen.

ik ben uiteindelijk voor het onderstaande gegaan, het enige wat ik nog moet uitzoeken een AIO, videokaart en wat toebehoren, ik heb hier nog zon 500 euro voor.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/AC€ 186,95€ 186,95
1NZXT H200 Zwart/Rood€ 81,90€ 81,90
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 235,01€ 235,01
1Samsung 970 Evo Plus 1TB€ 225,05€ 225,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.355,80

• blackgoku
okey, ik heb toch weer wat dingen gewijzigd en heb uiteindelijk het volgende besteld.
Het enigste wat mij nog rest is windows 10, koelpasta, fans en een 4 ports netwerkkaart.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG Maximus XI Gene€ 340,-€ 340,-
1Asus ROG Strix RTX 2060 6GB Gaming OC€ 449,-€ 449,-
1NZXT H400 Zwart/Rood€ 95,95€ 95,95
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 148,39€ 148,39
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 246,01€ 246,01
1Samsung 970 Evo Plus 1TB€ 225,05€ 225,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.131,29