Vraag

• FP93
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik ben opzoek naar een opvolger voor mijn Samsung Galaxy S6. Deze is drie jaar oud en werkt eigenlijk nog best goed. Grote nadelen zijn de batterijduur (batterij al laten vervangen), de snelheid van het apparaat en de opslagcapaciteit (32 gb en niet uitbreidbaar).
De voordelen van de s6 vind ik de goede camera en de vingerafdrukscanner aan de voorkant.
Ik ben dus opzoek naar een goede opvolger van rond de 500 euro. Ik heb zelf al naar de Huawei P20 Pro en de OnePlus 6(t) gekeken.
Hebben jullie tips over een waardige opvolger?
Edit: wat ik belangrijk vind is een goede camera en een goede batterijduur. Wat de camera betreft, het vergelijken hiervan is lastig maar hij moet minstens zo goed zijn als die in mijn S6. De batterijduur is de reden dat ik twijfel over een Samsung Galaxy S8 (plus)/ S9 (plus) als opvolger. De Note 9 lijkt mij het ideale toestel maar ja, die prijs he? Daarnaast is het nogal een groot apparaat, maar dat is de trend op dit moment dus daar leg ik me bij neer.
Dan Android vs iOS: ik heb nog geen iPhones gehad dus ben geneigd weer voor Android te gaan. Ik heb wel een Macbook Air en een iPad dus opzich zou een iPhone een logische keuze zijn. Ik zit dan te denken aan een iPhone 8 (plus). Dit is niet het nieuwste toestel dus kan ik hier dan nog even mee door?
Overige specs: de resolutie van het scherm mijn S6 is 2560 x 1440 maar ik ben er tijdens het zoeken achter gekomen dat dit niet de standaard is dus als het kan iets vergelijkbaars.
Opslag: minstens 32 gb en graag uitbreidbaar.

[ Voor 49% gewijzigd door FP93 op 11-02-2019 00:02 ]

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat mij betreft zijn er 4 mogelijkheden als je een telefoon zoekt:
1. Xiaomi
2. Nokia
3. Oneplus
4. Apple

Als je een high-end toestel gewend bent, zou ik een Nokia 8.1, Xiaomi mi 8 / pocophone f1, een oneplus 6 of een iPhone aanraden. Maar het is natuurlijk net wat je belangrijk vindt. Ik zou zelf niet meer zo snel een midrange of semi midrange kopen. Het is toch wel fijn om een beetje performance te hebben, zodat alles lekker snel werkt. Ik heb zelf gekozen voor de OP6. Erg goede telefoon, lekker snel en krijgt maandelijks updates. Alleen iets aan de grote kant en heeft niet de allerbeste camera. Maar wat zoek je precies in een telefoon? Wil je een goede camera, weinig bloatware, veel instelmogelijkheden of juist goede support m.b.t. updates?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@FP93 dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar [ATT.

Verder is je openingspost al vrij compleet, maar wil je nog even het volgende toevoegen:
- Wensen / eisen betreft specificaties: Scherm, opslag, werkgeheugen etc.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is de Samsung Galaxy S9 (evt Plus) geen logische keuze?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 22:54

HaTe

haat niet

spone schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:47:
Is de Samsung Galaxy S9 (evt Plus) geen logische keuze?
Inderdaad, logische opvolger. Heb je tegenwoordig al voor rond de 400 euro, dus ook mooi onder je budget.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• FP93
HaTe schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:49:
[...]

Inderdaad, logische opvolger. Heb je tegenwoordig al voor rond de 400 euro, dus ook mooi onder je budget.
Ik ben altijd tevreden geweest over Samsung smartphones maar het probleem is voor mij de batterijduur, hierover lees ik bij de S8 (plus)/ S9 (plus) wisselende dingen maar langer dan een dag zal hij niet meegaan. Daarnaast vind ik bij beide de plaatsing van de vingerafdrukscanner onhandig en ook over Bixby lees ik niet veel positiefs.

• FP93
hoi1234 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:34:
Wat mij betreft zijn er 4 mogelijkheden als je een telefoon zoekt:
1. Xiaomi
2. Nokia
3. Oneplus
4. Apple

Als je een high-end toestel gewend bent, zou ik een Nokia 8.1, Xiaomi mi 8 / pocophone f1, een oneplus 6 of een iPhone aanraden. Maar het is natuurlijk net wat je belangrijk vindt. Ik zou zelf niet meer zo snel een midrange of semi midrange kopen. Het is toch wel fijn om een beetje performance te hebben, zodat alles lekker snel werkt. Ik heb zelf gekozen voor de OP6. Erg goede telefoon, lekker snel en krijgt maandelijks updates. Alleen iets aan de grote kant en heeft niet de allerbeste camera. Maar wat zoek je precies in een telefoon? Wil je een goede camera, weinig bloatware, veel instelmogelijkheden of juist goede support m.b.t. updates?
Ik weet niet wat over het algemeen gezien wordt als weinig bloatware. Ik vind dat mijn S6 er weinig van heeft en dat vind ik fijn. Dat is voor mij een reden om te twijfelen over Huawei. Een kennis van mij heeft een Nokia 8 en de camera van dat toestel vind ik niet goed genoeg. Je kan toevallig niet meer simpelweg het aantal megapixels vergelijken dus dat is een van de redenen dat ik advies vraag, aangezien ik een telefoon zoek met een camera die minstens zo goed is als die van mijn s6 maar niet weet hoe ik die kan vinden.
Daarnaast wil ik ongeveer 3 jaar doorkunnen met een toestel, het liefst met updates.

• hoi1234
FP93 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 00:32:
[...]

Ik weet niet wat over het algemeen gezien wordt als weinig bloatware. Ik vind dat mijn S6 er weinig van heeft en dat vind ik fijn. Dat is voor mij een reden om te twijfelen over Huawei. Een kennis van mij heeft een Nokia 8 en de camera van dat toestel vind ik niet goed genoeg. Je kan toevallig niet meer simpelweg het aantal megapixels vergelijken dus dat is een van de redenen dat ik advies vraag, aangezien ik een telefoon zoek met een camera die minstens zo goed is als die van mijn s6 maar niet weet hoe ik die kan vinden.
Daarnaast wil ik ongeveer 3 jaar doorkunnen met een toestel, het liefst met updates.
Een Samsung krijgt sowieso geen 3 jaar updates, tenzij custom roms je ding zijn. Maar eerder genoemde merken staan nou niet bekend om hun goede camera's. Ze zijn zeker niet slecht, maar hun doel is niet de beste camera.

Overigens kun je ook naar een Pixel 3 kijken. Kost weliswaar 700 euro, maar heeft 3 jaar updates en een zeer goede camera (klasgenoot heeft er 1 en maakt er prachtige foto's mee in het donker). Nadeel is dat het scherm donkerder is dan de concurrentie.

ik heb een schurfthekel aan Samsung.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
FP93 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:55:
Dan Android vs iOS: ik heb nog geen iPhones gehad dus ben geneigd weer voor Android te gaan. Ik heb wel een Macbook Air en een iPad dus opzich zou een iPhone een logische keuze zijn. Ik zit dan te denken aan een iPhone 8 (plus). Dit is niet het nieuwste toestel dus kan ik hier dan nog even mee door?
Afgelopen herfst heeft de iPhone 5s (uit 2013, dus toen vijf jaar oud) nog de update naar iOS 12 ontvangen. Hoewel resultaten uit het verleden ook hier geen garantie geven voor de toekomst, denk ik, dat je met een iPhone 8 (uit 2017) dus voorlopig wel goed zit.

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09 17:46
Honor view 20 of OnePlus 6T

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:53
hoi1234 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:13:
[...]

Een Samsung krijgt sowieso geen 3 jaar updates,

ik heb een schurfthekel aan Samsung.
Dat is niet correct, de Note, S en A serie zitten allemaal in het Android Enterprise programma tegenwoordig waarbij Samsung 3 jaar Updates contractueel moet leveren tellende vanaf lancering van het betreffende model.
Dus qua beveiliging zit je prima voor 3 jaar.

J serie en goedkoper wordt slechter bediend dus daar zou ik wegblijven.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

FP93 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 00:06:
[...]
Ik ben altijd tevreden geweest over Samsung smartphones maar het probleem is voor mij de batterijduur, hierover lees ik bij de S8 (plus)/ S9 (plus) wisselende dingen maar langer dan een dag zal hij niet meegaan. Daarnaast vind ik bij beide de plaatsing van de vingerafdrukscanner onhandig en ook over Bixby lees ik niet veel positiefs.
Het bizarre is dat de A series wel heel lang mee gaan op een batterij. Ik heb als werktelefoon een A6 en dat ding kan ik rustig 3, 4 dagen gebruiken voordat 'ie weer aan de lader moet. Mijn S8 is na anderhalve dag wel zo'n beetje klaar.

Alleen, de A-series is wat traag vergeleken met de S, minder waterdicht en heeft een beperkt geheugen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 23:26
FP93 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 00:06:
[...]

Vingerscanner op de S9 (+) zitten op een goede plek, en bixby heb ik uit gezet. Toestel gaat makkelijk een dag mee.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• hoi1234
swhnld schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:33:
[...]

Dat is niet correct, de Note, S en A serie zitten allemaal in het Android Enterprise programma tegenwoordig waarbij Samsung 3 jaar Updates contractueel moet leveren tellende vanaf lancering van het betreffende model.
Dus qua beveiliging zit je prima voor 3 jaar.

J serie en goedkoper wordt slechter bediend dus daar zou ik wegblijven.
Alsnog krijg je niet per sé maandelijkse updates. Dat vind ik eigenlijk wel een vereiste aan een goede smartphone.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:53
Vanuit Android Enterprise moeten updates binnen 90 dagen aanwezig zijn op een apparaat:
https://www.android.com/intl/nl_nl/enterprise/recommended/
Samsung geeft het volgende aan op hun website, sommige modellen maandelijks, andere kwartaal updates:
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Wil je minimaal 3 jaar OS updates ontvangen dan is er mijn ziens 1 keuze, Apple. Los van de beveiliging updates.
De 8 serie zal zeker jaren lang ondersteunt worden.
Als je bij Android blijft zou ik toch neigen naar de Samsung S9 series.

Nu onder de 400 euro te krijgen en met tmobile abonnementvorm(mobiel.nl) voor onder de 300 euro.

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1