Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 11:58
Sinds kort heb ik mijn oude hobby fotografie opgepakt.Graag wil ik mijn foto's in een soort van database onderbrengen waarbij ik zelf aangemaakte "tags" kan toevoegen.Bijvoorbeeld: #strand, #water #zon, #sneeuw, #regen etc. etc.

Na Google geraadpleegd te hebben kom ik standaard op fotobewerkingsprogramma's uit, die mijn doel voorbij gaan. Immers heb ik al Faststone producten (legaal), Vieuw NX van Nikon, Office 2016 PRO (standalone).

Daminion komt het beste in de buurt wat ik zou willen : YouTube: Daminion - Network-Based Digital Photo Manager (3-mins Intro) Alleen dit is webbased en ik wens standalone software.

Bereid om voor software te betalen doch niet meer dan € 200,00 voor een lifetime license.

Iemand enige suggestie(s)?

Beste antwoord (via Askjeeves op 12-02-2019 04:18)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik weet niet of je toevallig een Synology NAS hebt, maar photo station kan dat ook en daar betaal je verder niets voor (buiten de aanschaf van je NAS).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Askjeeves Lightroom lijkt mij een prima oplossing voor je en past ook nog eens binnen je budget.

https://www.cameranu.nl/n...KTUEpsnLrk3AaAn63EALw_wcB

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Askjeeves Waarom vraag je het askjeeves niet? ;)

Je zoekt dus eigenlijk een DAM voor foto's?
Wikipedia: Digital asset management

De keuze is reuze! E.e.a. afhankelijk van de omvang, gewenste snelheid e.d.
En slechts alleen een DAM of ook tegelijkertijd/additioneel een bewerkingsmodule?

LR is o..a. één van de commerciële pakketten. Maar zo zijn er natuurlijk wel meer.
Op open source gebied is digikam wellicht wat?
https://www.digikam.org/

Dit zijn enige suggesties... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 10-02-2019 20:17 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 17:42
Phaseone capture one.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik weet niet of je toevallig een Synology NAS hebt, maar photo station kan dat ook en daar betaal je verder niets voor (buiten de aanschaf van je NAS).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-08 10:22

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De DAM opties hier in zijn imho wat beperkt en wat lastiger te gebruiken dan Lightroom. Enorm fijn programma voor bewerking en simpele DAM maar niet alleen als DAM.

Misschien dat Darktable in plaats van Lightroom ook wel een leuk alternatief is?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Als je een echte DAM wil zou je naar IMatch kunnen kijken.
Ik gebruik het al 13 jaar, het kan alles wat ik wil en nog véél meer.
Het wordt actief ontwikkeld, er wordt zeer goed naar geluisterd naar wensen van gebruikers, de support is uitstekend.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 11:58
@Unidentified , @ehtweak , @PageFault , @DukeBox ,@Ventieldopje , @hp-got ,

Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik heb al jullie suggesties bekeken, waarvan Lightroom geprobeerd. Helaas vindt ik het programma te uitgebreid. Phaseone capture one en IMatch de info op de website bekeken, maar voldoet ook niet aan mijn verwachtingen. Eenvoud is wat ik zoek.

En zie daar.......@DukeBox komt met dé oplossing voor mij. Ja ik heb een Synology NAS (3 stuks) en heb Photo Station getest en dat is precies wat nodig heb. Een van de NASSEN wordt ingericht voor foto's en met Photo Station komt alles bij elkaar. Nu nog wachten op mijn twee tweedehands 3TB HD's, die ik hier op tweakers heb gescoord, en dan kan ik volop aan de slag met het maken van albums en taggen van foto's.

Grote voordeel van Photo Station is dat deze vanaf elke PC/Laptop/Tablet te benaderen is en geen standallone software per apparaat nodig heeft.

Nogmaals dank voor jullie antwoorden en dat jullie je kennis hebben willen delen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1